Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Trage muis

Pagina: 1
Acties:

• Qlii256
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11 18:26
Beste

Mijn scherm resolutie is 1680*1050. Het probleem is dat mijn muis snelheid op maximum staat en naar mijn gevoel is dit nog te traag. Is er soms een manier om hem nog te versnellen? Ik heb al wat rond gezocht maar kan niet veel vinden. En er is een registery-tweak maar ik snap die niet. Misschien dat jullie kunnen helpen?
Ik heb een Fujitsu Siemens MOWFBO muis (USB1.1)

Ik heb nog een vraag, ik heb namelijk een Trust GM-4200 Gamer Mouse Optical en als ik scroll bv op een internet-pagina of in Windows Explorer (of andere programma's/teksten) dan gaat hij naar beneden en plots weer een heel stuk omhoog. Iemand een idee hoe dit komt? Ik heb de nieuwste drivers.

Dank bij voorbaat
Ruben Portier

[ Voor 26% gewijzigd door Qlii256 op 23-08-2010 11:26 ]

• rob2911
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:20
Op een Engelstalig forum vond ik het volgende:

Using regedit, I noticed that three settings in the registry correlated to changes in the speed setting of mouse control panel:

HKEY_CURRENT_USERControl PanelMouseMouseSpeed
HKEY_CURRENT_USERControl PanelMouseMouseThreshold1
HKEY_CURRENT_USERControl PanelMouseMouseThreshold2

The MouseSpeed key maxes at 2 from control panel, and increasing this above 2 will cause the mouse to slow down (doesn`t accept values above 2). The mouse speed is really a multiplier for MouseThreshold1 and MouseThreshold2, which correlate to acceleration.

do this for maximum speed:
1) Use regedit to set MouseSpeed equal to 2
2) set MouseThreshold1 to 0
3) set MouseThreshold2 to 0

You may want to set MouseThreshold1 and 2 a little higher than 0 if your pointer becomes a little too jumpy on the screen, but make sure that MouseThreshold2 is greater or equal to MouseThreshold1, and all three of these are integer values.

for more info on acceleration, read this URL: http://support.microsoft....kb/articles/q149/2/28.asp

--------------------

Dit is waarschijnlijk de registertweak die je bedoelt?
Misschien dat het helpt om dit is te proberen. Als je iets van het Engels of de tip niet snapt zeg je het maar.
Trouwens een registerwaarde wordt vaak pas van toepassing na een reboot van je pc of laptop.

Over die problemen met je gamingmouse zoek ik nog even verder.

Suc6

rob2911

• Qlii256
Uhm, wel bedankt. Dat is idd de registery-tweak die ik ook had. Maar ik snap het niet helemaal. Ik kan het wel vertalen, dat is niet het probleem. Maar ik snap niets precies wat je moet doen, iets van Threshold1 en 2 die moeten op 0 ofzo?

Bedankt voor je reactie, iemand die me verder kan helpen met die tweak?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Qlii256 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 20:02:
Uhm, wel bedankt. Dat is idd de registery-tweak die ik ook had. Maar ik snap het niet helemaal. Ik kan het wel vertalen, dat is niet het probleem. Maar ik snap niets precies wat je moet doen, iets van Threshold1 en 2 die moeten op 0 ofzo?

Bedankt voor je reactie, iemand die me verder kan helpen met die tweak?
do this for maximum speed:
1) Use regedit to set MouseSpeed equal to 2
2) set MouseThreshold1 to 0
3) set MouseThreshold2 to 0
kan het moeilijker dan ?
heb je wel uberhaubt geklikt op de link ?

het ziet er niet uit alsof je er veel moeite instopt.

Maar toch gefeliciteerd, dus flikker die zooi aan de kant en ga je verjaardag vieren

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 23-08-2010 20:17 ]

Iperf

• Qlii256
Bedankt fish, ik ga zo ff wat vieren dan ;)
Nu zie ik idd ook wat ik moet doen. Ik had het eerst niet door (zal wel zijn omdat het zo simpel is :P).
Maar wat kan ik dan doen? Zal de muis dan sneller gaan? of kan ik hem dan gewoon sneller zetten in het configuratiescherm?

Alvast bedankt!

EDIT: Ik heb zopas de tweak toegepast zonder enig resultaat. Ik zal zo even proberen door mijn pc te herstarten (wat waarschijnlijk wel zal helpen).

EDIT2: Het heeft niet echt geholpen. Na de herstart is de muis snelheid nog altijd het zelfde en kan ik ook in het configuratiescherm -> muis de snelheid niet hoger zetten.
Ik heb in de registery gewoon die MouseSpeed op 2 gezet en die Threshold1 en 2 op 0 gezet. Dat is toch hetgeen ik moest doen?

[ Voor 45% gewijzigd door Qlii256 op 23-08-2010 20:32 ]

• rob2911
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:20
Threshold1 en 2 moesten volgens die registertweak op 0 maar waarom experimenteer je niet gewoon wat met de waarden, klik anders gewoon op die link en bekijk de rest van de tips die ze daar geven. Experimenteren kan niet zoveel kwaad en anders exporteer je eerst je register naar een bestand zodat je deze later weer kunt importeren als het nodig is, dan raak je je instellingen niet kwijt en heb je dus een back-up.

Suc6!

rob2911

Pagina: 1