AUX temp. van ~120C (?)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen weekend wat nieuwe hardware geïnstalleerd (eerste keer dat ik het volledig zelf gedaan heb). Het ging om een nieuwe voeding en een cpu koeler, en het oude spul samen met het nieuwe in een nieuwe behuizing gezet. Nu ben ik wat ervaring op aan het doen met het koelen etc. omdat ik met het volgende systeem toch eens wil gaan overclocken. Nu loop ik echter tegen een AUX temp aan van ~120 graden, en de AUX fan blijkt ook niet te spinnen, nu vraag me dus af, welke fan dit is en hoe die in hemelsnaam een dergelijke temp weergeeft.

Systeem:

Asus p5w-dh deluxe
Intel C2D E6600
Ati X1900XT
Scythe Mugen 2 rev.b
HAF 922 (3 fans, die allemaal om en nabij de juiste rpm zitten)

Plaatje van Speedfan:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4082/4918962821_9f5b6b05c6.jpg

4 fans, 4 waardes, oftewel, waar gaat het bij die AUX om? Meet speedfan bijvoorbeeld ook de fan van de graka?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 19:39
de aux in speedfan is meestal een sensor die niet bestaat, en hierdoor dus een onrealistiche hoge temperatuur laat zien.

don't worry, niets aan de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En wil je echt zekerheid, kijk of je videokaart heet is, met zo'n temperatuur is hij gloeiend heet als het zou kloppen. Maar Speedfan kan vaak fouten aangeven bij zowel temperatuur als fanspeeds.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alrighty, bedankt! De videokaart is goed aan te raken dus dat is geen zeker geen 120C. Dus dan klopt het waarschijnlijk wat ramonlambal zegt, dat het een sensor of iets dergelijks is die niet aanwezig is. Problem soved I guess! Nogmaals dank jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:08
Ik heb wel eens gehoord dat de AUX temp van de geluidskaart afkomt maar het normaal is dat deze zo heet is. Deze vraag heb ik namelijk ook eens gesteld.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MrFl0ppY schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:44:
Ik heb wel eens gehoord dat de AUX temp van de geluidskaart afkomt maar het normaal is dat deze zo heet is. Deze vraag heb ik namelijk ook eens gesteld.
Op zich zou dat kunnen ja, omdat er op de geluidskaart (Audigy 4 in mijn geval) een AUX in is. ik zal later vandaag nog eens voelen aan de geluidskaart om te zien of deze zo heet is. iig bedankt voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackwolf-nl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05 17:56
een geluidskaart kan heel heet worden, heb ik zelf hier ook gehad toen we een online radiostation hadden.
het beesie moest er toen flink aan trekken.
......... maar 120..... denk dat dan wel een deel van het spul begint te roken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
True, 120 is wel erg heet, toegegeven dat hij soms ook wegzakt naar ~80C. Ironisch eigenlijk, dat je zoveel mogelijk probeert te doen om je CPU en graka zo koel (en stil) mogelijk te houden, terwijl je geluidskaart vind dat het lekker knus en warm moet worden in je behuizing.

Overigens zie ik de laatste weken ook steeds meer opstelling zonder extra geluidskaart, maar enkel de onboard mogelijkheden van het mobo. Vraag me af of dat ook nog zou schelen voor de algehele temp. in je behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Denk het niet, het lijkt me namelijk sterk dat je geluidskaart echt zo heet wordt. En je geluidskaart verbruikt veel minder stroom dan je videokaart bijvoorbeeld, dus het zal niets uitmaken voor de algehele temperatuur in je case.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
Bij mij wisselt mijn AUX temp van 60 graden tot 128. Ik heb mijn behuizing open gehad, en niets voelde warm aan. Ik denk dus dat het gewoon een sensor is die brak is/niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

AUX zal gewoon een sensoringang zijn, heeft echt niks met je geluidskaart te maken. AUX staat voor Auxilary, oftewel 'extra' oid. Je geluidskaart heeft een AUX ingang (extra ingang), net als de versterker, je TV dat heeft voor scart enz (dan vaak EXT genoemd) en de chips op je mobo die de tempsensors uitlezen hebben daar ook een AUX (extra) ingang voor. Als die niet benut wordt kan je gekke waardes krijgen, die je gewoon kan negeren.

PS: In mijn kast is een componentje -48°C volgens speedfan, maar daar kan ik echt mn bier niet mee koud krijgen ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Verwijderd

Topicstarter
Alrighty, bedankt voor alle feedback! Het zal inderdaad een sensor(ingang) zijn die niet gebruikt wordt, maar waarbij speedfan toch zoiets heeft van "och, omdat het kan". En een component van -48°C is ook wel apart ja, haha. Zou wel ideaal zijn zeg, een kast die direct je bier koelt...Maar goed, dat is ietwat offtopic ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taeke18
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-08 15:56
tja mijn aux schommelt de hele dag door tussen de -20 en de 77C binnen 1 sec kan hij van 77C -20 zijn en binnen 1 sec -20 naar 77C zijn... lijkt me niet logisch of wel gewoon een sensor die niet bestaat....
Pagina: 1