Zelfde accountnamen binnen WiFi

Pagina: 1
Acties:

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:08
Volgens mij ben ik er achter, maar wil hier graag eens meer meningen over horen.

Ik heb al tijden last van wegvallende verbinding met mijn draadloze router. Heel in het kort: ik heb beneden een laptop, met twee accounts, zeg bijvoorbeeld Johnnie en Anita.
Boven heb ik nog een pc, met maar één account, en dat is ook Johnnie.

Als ik beneden nu zorg dat ik NIET op het Johnnie account inlog, en dat boven wel doe (pc's hebben geen ww; beneden moet je kiezen welk account actief wordt, boven start ie automatisch door), dan is er niets aan de hand. Log ik beneden WEL op het Johnnie account in, en zet de pc boven ook aan, dan krijg ik van tijd tot tijd ellende: met de regelmaat van de klok valt de draadloze verbinding weg. DSL signaal blijft gewoon hoog op het modem.

(heeft even geduurd voordat ik hier achter kwam overigens..)

Klopt dit? Kan dit voor problemen zorgen? (boven overigens W7, beneden XPsp3). Waar zit het dan in? Hangt zo'n router de packets op aan de login dan, of ook in combinatie met IP adres?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:07
Misschien dat je hebt ingesteld dat 'ie een bepaald vast IP moet pakken, dan zou het kunnen dat je verbinding verliest als een andere computer hetzelfde IP pakt. Wordt er automatisch een IP toegewezen, dan zou dat niet mogen gebeuren.

The devil is in the details.

• GurbY{nl}
Ja ik heb in het modem wel vaste ip adressen aangegeven, maar die blijven uiteraard verschillend. Mooi oplopend lijstje. Het enige wat dus dubbel is, is de inlognaam.

[ Voor 48% gewijzigd door GurbY{nl} op 23-08-2010 11:10 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat voor wifiinstellingen heb je dan? Er zijn maar weinig consumenten wifinetwerken die met wachtwoorden werken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:07
gyedema schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:09:
Ja ik heb in het modem wel vaste ip adressen aangegeven, maar die blijven uiteraard verschillend. Mooi oplopend lijstje. Het enige wat dus dubbel is, is de inlognaam.
Naam van gebruiker doet volgens mij weinig met het netwerk, maar laat de router eens zelf IP's toewijzen?

The devil is in the details.

• GurbY{nl}
Zelf IP's toewijzen maakt geen verschil; ook dan krijg ik als ik zowel boven als beneden inlog met hetzelfde account, verbindingsproblemen..

@Marzman: met de ww bedoel ik de ww van de accounts; dus dat je een pass in moet tikken als je het account selecteert. Dat heb ik uit staan.

[ Voor 33% gewijzigd door GurbY{nl} op 23-08-2010 11:21 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:38

lier

MikroTik nerd

Gebruikersnaam is niet iets waar WiFi iets mee doet, ga eens de instellingen tussen beide accounts op dezelfde laptop na, ik verwacht dat deze niet identiek zijn.

Als tussenoplossing zou je nog een derde account aan kunnen maken op de laptop en hiermee kunnen testen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• GurbY{nl}
Ja dat zou natuurlijk ook iets kunnen zijn; dat er ergens in de instellingen verschil zit waarbij als ik dan het ene account aanlog wél problemen krijg, en bij het andere niet. Log ik nl. in op het account van mijn vrouw dan gaat alles zonder problemen.

Ik zal alle instellingen eens exact gaan vergelijken.
Pagina: 1