Toon posts:

Readyboost, werkt dit goed ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben er er net achter gekomen dat op de vista computers een readyboost functie zit. Mijn vraag is dus of dit goed helpt ?

Ik heb nu een windows vista computer met 2GB ram geheugen en mijn pc word telkens slomer. Ik moet voor school toch een geheugenstick kopen en dan liever 1 die readyboost ondersteunt zodat ik hem thuis ook kan gebruiken om mijn pc sneller te maken.
Ik heb wel een beetje gezocht op internet en er staat dus dat je maximaal 1 geheugen kaart/stick kan gebruiken van maximaal 4GB.

Weet iemand een site waar je zulke geheugen kan bestellen of hoe ik ze kan herkennen?

Groeten
Karim

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:38
Zoek eens op het forum.
Na een zoek opdracht kwam ik meteen met de eerste link bij een topic over readyboost.

Verwijderd

Topicstarter
sorry je hebt gelijk, ik heb nog niet gezocht op deze site maar nu wel, bedankt

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je echt geheugen tekort komt kan het in sommige applicaties wel wat schelen ja. Langs de andere kant is DDR2 geheugen (tweedehands) niet zo duur, dus kan je beter wat bijsteken als je echt geheugen tekort komt.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je kunt overigens de stick (of SD/CF wat dan ook kaart) niet gebruiken voor ReadyBoost én opslag hé, het is of of en niet en en.

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-02 23:35
@Exorcist: dat kan zeker wel, het is alleen niet handig :P

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Martinator schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 12:53:
@Exorcist: dat kan zeker wel, het is alleen niet handig :P
Oh, was in de heilige veronderstelling dat het niet kon :P

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 14:28

Sick Nick

Drop the top!

Je kan een deel reserveren voor readyboost (met een max van ik dacht 4gb?) en de rest gewoon voor opslag gebruiken :) Overigens moet je er geen wonderen van verwachten, had je nou 1GB of minder ram in je pc dan is het nog ene beetje merkbaar. Vanaf 2GB eigenlijk al bijna niet meer, wil je echt sneller moet je er gewoon wat geheugen bij steken. Upgraden naar 4GB en het zal allemaal veel soepeler lopen.

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:46:
Hoi, ik ben er er net achter gekomen dat op de vista computers een readyboost functie zit. Mijn vraag is dus of dit goed helpt ?
Vista is passé. Ik zou er geen moeite meer aan verspillen. Stap gewoon over op Windows 7, 64-bit, en je hebt nergens last meer van.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:42

gwystyl

Beugeltje dan maar?

albatross schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:10:
[...]

Vista is passé. Ik zou er geen moeite meer aan verspillen. Stap gewoon over op Windows 7, 64-bit, en je hebt nergens last meer van.
offtopic:
Een beetje een non-antwoord imo. Niet iedereen heeft geld/zin om een nieuwe licentie van Windows 7 te halen en de hele computer opnieuw in te stellen. De vraag van TS is of readyboost werkt, niet of Vista nog voldoet. Ook de keus voor 64-bit is niet echt een oplossing voor al je problemen.

ontopic
Ik heb een paar keer een usb-stick gehad waarvan de specificaties goed genoeg waren om readyboost aan te kunnen, maar in de praktijk heb ik er weinig snelheidswinst mee kunnen merken. Als je nog een geheugenbank overhebt zou ik ook eerder extra geheugen bijkopen dan extra geld uitgeven aan een supersnelle usb-stick.

Ter illustratie: mijn sandisk cruzer micro 16Gb voelt in de praktijk sneller aan dan mijn OCZ Rally2 16Gb, terwijl ik die laatste juist voor de snelheid gekocht had. Beide voldoen prima voor het opslaan van allerlei bestanden, maar voegen weinig snelheid toe als je ze voor ReadyBoost gebruikt. Ik had achteraf gezien liever een geheugenreepje gehaald voor een paar tientjes in combinatie met de sandisk (€ 20), in plaats van de Rally2 die me zo'n € 60 gekost heeft.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

Exorcist schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 12:59:
[...]

Oh, was in de heilige veronderstelling dat het niet kon :P
Je kunt niet dezelfde ruimte benutten :) Een schijfje van 2 Gig kan 1 Gig gebruiken voor de ReadyBoost file en de rest kun je gewoon herschrijven.
Pagina: 1