• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
Hallo,

Ik ben bezig met een nieuwe pc samen te stellen die ik ga gebruiken om HD-content af te spelen/streamen.

Wat ik al gekocht heb:
CORSAIR CX400W
AMD Athlon II X2 250

Nu zou ik het volgende tweedehandsmoederbord kunnen kopen:
ASUS M3N WS

- Dit moederbord gebruikt DDR2-RAM geheugen. Zijn de voordelen van DDR3 zoveel beter dan die van DDR2? Is deze techniek m.a.w. al een beetje verouderd? De prijzen zijn quasi hetzelfde.

- Dien ik nog een extra grafische kaart in mijn pc te steken als ik deze alleen zal gebruiken voor HD-Content af te spelen + te gebruiken als eenvoudige werkpc ( voor deze laatste weet ik uiteraard wel dat dit niet moet. ). Volgens mij is die onboard NVIDEA GeForce 8200 nog wel straf genoeg daarvoor?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je gebruik maakt van DXVA support is zo'n integrated chipje goed genoeg. En DDR2 is goed zat, zeker als je er verder niets bijzonders mee doet.

• cyboria
DXVA. Ik had nog nooit van deze term gehoord. Heb het even opgezocht en lijkt me wel interessant. Alleen werkt het blijkbaar alleen op een Windows systeem en niet op Linux systemen.
Maar ga het toch eens proberen.
Zijn het veel extra instellingen?
Zonder DXVA, is het dan nog steeds mogelijk om met deze opstelling FullHD video's af te spelen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DXVA werkt idd alleen onder Windows, gezien het staat voor DirectX video acceleratie, en DX heb je alleen voor Windows. Maar voor Linux kunnen er vast nog wel wat alternatieven zijn, maar dat zou ik niet weten.

Gebruik je geen DXVA, dan krijgt je CPU aanzienlijk meer voor z'n kiezen en om eerlijk te zijn zou ik niet weten hoe goed die Athlon II is.

• cyboria
Even een korte update.

Ik ga gebruik maken van volgende elementen:
Voeding: CORSAIR CX400W
Chip: AMD Athlon II X2 250
Moederbord: ASUS M3N WS
RAM-Memory: 4x 2 GB DDR2-RAM 667
Hard Drives: 2x 1500GB 32MB SATA300 7200rpm HD154UI Samsung Spinpoint F2
Case: Cooler Master Elite 360

Mijn vraag is nu of ik hier nog een extra koeler dien voor te kopen of dat het wel zou moeten lukken met deze opstelling.

EDIT: Misschien nog even kort vermelden dat de case wel in een kast komt te staan die langs boven voldoende hoog is.

[ Voor 12% gewijzigd door cyboria op 24-08-2010 17:12 ]