Toon posts:

Terminal Server 2003 - disconnects voor 1 seconde

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb hier een volledig up-to-date Terminal server 2003 met daarop een gebruiker of 20

Het ding werkt prima, maar voor een aantal remote users (1 kantoor via permanente hardware VPN en PPTP VPN users via mobiele modems) valt de verbinding een seconde weg, een paar keer per dag. Het is zo kort dat ze meteen een seconde later het inlogscherm van de Terminal Server weer krijgen, waarna ze hun sessie weer kunnen gebruiken.

Als ik in de server logs kijk, zie ik dat de sessie op dat moment "disconnected" wordt en een seconde later weer "reconnected" is. Verder geen errors of niks.

De internet verbinding verbreekt niet (kan ook niet in maar 1 seconde weer verbonden zijn) en ik heb pings over de harware VPN laten draaien die prima werkten.

Ik tast een beetje in het duister hier... iemand soortgelijke ervaringen?

Ik hoor net van de provider dat de DSLAM regelmatig congested is... zou het kunnen zijn dat verkeer daardoor een kleine vertraging heeft waardoor de terminal server de client even niet meer ziet en dus een disconnect ziet?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2010 06:30 ]

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:10
Je geeft aan dat dit voor een aantal remote users is. Dus niet voor alle users, of juist alleen de users op de remote locatie?

Als je met behulp van een ping -t tijdens een dergelijk disconnect moment geen enkele time-out krijgt lijken netwerkissue's wel haast uitgesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Henkje.doc schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:26:
Je geeft aan dat dit voor een aantal remote users is. Dus niet voor alle users, of juist alleen de users op de remote locatie?

Als je met behulp van een ping -t tijdens een dergelijk disconnect moment geen enkele time-out krijgt lijken netwerkissue's wel haast uitgesloten.
Inmiddels weet ik al wat meer. Het is alleen voor ongeveer 6 users op een ander kantoor die via adsl een hardware VPN naar het netwerk met de terminal server hebben. De dslam van die adsl verbinding is dus overval en volgens de provider veroorzaakt dit een drop in snelheid. Mijn theorie is dat daardoor er heel even een timeout plaats vindt, die meteen weer verbind. Dit gaat zo snel dat ping het vanwege de interval niet ziet of gewoon een hoge ping aangeeft. Maar ja, slaat dit ergens op en hoe bewijs je dit?

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:10
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:18:
[...]

Inmiddels weet ik al wat meer. Het is alleen voor ongeveer 6 users op een ander kantoor die via adsl een hardware VPN naar het netwerk met de terminal server hebben. De dslam van die adsl verbinding is dus overval en volgens de provider veroorzaakt dit een drop in snelheid. Mijn theorie is dat daardoor er heel even een timeout plaats vindt, die meteen weer verbind. Dit gaat zo snel dat ping het vanwege de interval niet ziet of gewoon een hoge ping aangeeft. Maar ja, slaat dit ergens op en hoe bewijs je dit?
Connectieproblemen van dergelijke aard zijn altijd lastig om te bewijzen richting de provider.
In het verleden hebben we een soortgelijk issue ook gehad. Met behulp van tools zoals AHM hebben we toen de verstoring kunnen aantonen en ook history kunnen opbouwen voor een case richting de hosting.