Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Thomson TG712 Poorten openen

Pagina: 1
Acties:

• BartuS89
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 04-11-2016
Ik dacht dat ik mijn probleem hier het beste neer kan zetten.
Ik heb een probleem met mijn Thomson TG712 (van Online).

Ik loop al meer dan een week te klooien met het openen van poorten en andere opties maar niets werkt.
Heb zelf redelijke kennis van modems en routers maar deze "brakke" router van Online doet me toch echt de pas om.
Het zit namelijk zo, Ik speel het spel Call of duty Modern Warfare 2, en nu zegt die steeds dat die op "Strict" staat.
Hij zegt dat ik mijn NAT open moet zetten. Op de website van COD staat dat ik mijn UpNp aan moet zetten, Maar deze staat al lang aan, en krijg het maar niet voor elkaar om in game mijn NAT type "OPEN" tezetten in plaats van "Strict".

Ik hoop dat iemand me met dit probleem kan helpen.

• brambo123
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 18:48
Als je nou eens de juiste port forward maakt in je modem?

• BartuS89
Kijk dit had ik al ingesteld, en deze heb ik ook aan mijn computer gekoppelt..

Maar heb nog geen succes geboekt

• DutchNutcase
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Om welke poort gaat het hier? Is het een hoog poort nummer?

Ik heb namelijk op dat brakke (f***) modem/router geval van Online nog niet voor elkaar gekregen om een poort hoger dan 443 te forwarden. 8080/8081 hadden er geen zin in en mijn torrentpoorten wilden ook niet echt. Poort 443 en 80 doen het echter prima.

Luctor et Emergo || specs

• vinniel83
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08-09-2015
Ik zie op je screenshot niet terug waar de poorten naar toe worden geforward???

• BartuS89
quote:
vinniel83 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:07:
Ik zie op je screenshot niet terug waar de poorten naar toe worden geforward???
Kijk en dat zou ik ook niet weten hoe ik dat moet doen..
Op meerdere forums heb ik gekeken hoe ze dat deden, en hadden ze het over deze poorten.

En kan mijn oude router er ook niet terug zetten, aangezien de telefonie in deze modem in geprogrammeerd zit.

• Kleus
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21-07 14:18
Laat ik dit toevallig vandaag nog hebben gedaan omdat we hier ook een nieuw modem hebben gekregen :P
Zelf heb ik de volgende poortjes geforward voor MW2:
quote:
UDP 27000 - 27050
UDP 1500 - 1500
UDP 3005 - 3005
UDP 3101 - 3101
UDP 28960 - 28960
Het idee is dat je het volgende doet:
- Onder 'Toolbox' bij 'Delen van spelen & toepassingen' maak je een nieuw spel/toepassing aan
- Je voegt een voor een die poort-reeksen toe (triggerprotocol/poort hoeft niet perse; hier niet iig)
* Eerste selectiebox komt op 'UDP', dan je 'van' <> 'naar' poort en dan toevoegen klikken
- Je gaat weer terug naar 'Delen van spelen & toepassingen' en klikt nu op 'Een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen'
- Selecteer je spel/toepassing, selecteer de juiste pc en voeg het toe (zelf heb ik logboek ook aangezet, wat het doet: geen idee :) )
*In het scherm waar je nu zit kun je overigens ook UPnP aanzetten...

Na het koppelen even je Steam een schop geven en nu zou je NAT-type open moeten zijn...

Mocht je nog een andere router tussen de Thomson TG712 en je PC hebben staan zul je dit twee keer moeten doen (dubbele NAT maken), maar gezien je hier niks over verteld zal dat niet het geval zijn. :+

• BartuS89
Hmm had ik dus open gezet,

Maar nog zegt hij "Strict"
Zou het misschien aan mijn Eset Smart Security 4 liggen dan?

• kKaltUu
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 19-07 10:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

quote:
BartuS89 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:22:
Hmm had ik dus open gezet,

Maar nog zegt hij "Strict"
Zou het misschien aan mijn Eset Smart Security 4 liggen dan?

[afbeelding]
Nooit een slecht idee om dat uit te zetten om te testen.

Lees je post nog een keer en zet de zin: "DAT DIT KAN IN NEDERLAND, WILDERS DOE ER WAT AAN" hierachter, en kijk hoe dit klinkt.

• BartuS89
quote:
kKaltUu schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:30:
[...]

Nooit een slecht idee om dat uit te zetten om te testen.
En blijft weer op strict.. :(

• Kleus
quote:
BartuS89 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:38:
[...]

En blijft weer op strict.. :(
Heb je je 'game-poortprofiel' TweakCOD ook aan de juiste pc gekoppeld?
Bij 'Toolbox' > 'Delen van spelen & toepassingen' zou je onderaan je TweakCOD profiel moeten zien staan, met daarnaast je pcnaam (of mac adres).
Zo ja: staat 'logboek' op 'aan' ?

Controleer verder even of je geen andere firewall-software hebt draaien.
Gooi ter test ook even de Windows firewall uit, al zou die het niet mogen tegenhouden.

Ik heb hier vrij weinig hoeven doen om het te laten werken, dus sta er van te kijken dat het bij jou niet lukt.
Neem aan dat je pc ook direct (of middels een switch) op het modem aangesloten zit overigens...

• EnderQ
  • Registratie: januari 2005
  • Nu online
Strict hoeft niet te betekenen dat het niet werkt.
Zorg dat je lokale ip niet blijft veranderen dat geeft problemen met de routes.

EnderQ wijzigde deze reactie 24-08-2010 12:00 (44%)

• vinniel83
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08-09-2015
Wat kun je instellen als je kiest voor de optie: Een spel of toepassing aan een lokaal netwerk apparaat toewijzen?

• Kleus
quote:
vinniel83 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:43:
Wat kun je instellen als je kiest voor de optie: Een spel of toepassing aan een lokaal netwerk apparaat toewijzen?
Daarmee koppel je een gemaakte poortmapping daadwerkelijk aan een pc/xbox/ander apparaat.

Het idee ervan is:
- Je kunt aan een apparaat meerdere poortmappings toekennen en toch duidelijk zien waar elke mapping onderdeel van uitmaakt
- Meerdere poortmappings voor 1 spel/applicatie kun je handig aanmaken en van pc wisselen indien nodig

In die lijst met spel/toepassingen staan al een hele hoop spellen die je zonder het invoeren van poorten zodoende open kunt zetten voor je pc/netwerk apparaat.
Maar CoD - MW2 staat hier nog niet tussen, dus moet je eerst zelf een nieuw spel/toepassing aanmaken in het modem, hier de poortjes van invullen en die vervolgens toewijzen aan het apparaat.

Hopelijk is het zo wat duidelijker 8)
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Networking en security

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True