Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Budgetbehuizing, Asgard vs 300

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag Tweakers,

Momenteel ben ik bezig met het samenstellen van een budget-gamesysteem. Logischerwijs zoek ik dus ook een budgetbehuizing, en mijn oog viel op de Asgard en Asgard II van Xigmatek, en de Antec 300. Over de Asgard II is nog niet zoveel bekend, is die beter dan de Asgard en wat zijn de nieuwe features?

Ik wil in ieder geval twee fans geïnstalleerd hebben, dus zet ik op de Asgard-modellen een extra Nexus Real Silent. Dan zijn ze beiden nog ongeveer een tientje goedkoper dan de 300. Welke behuizing raden jullie mij aan en waarom?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
De Antec 300 is voor het geld tenminste een behoorlijke kast omdat deze zit stevig in elkaar zit, de gebruikte materialen zijn gewoon net ff iets beter/steviger dan die van de Asgard, die is gemaakt van erg dun blik en plastic. Zeker als een stille kast een van de wensen is zal ik dus voor de Antec gaan omdat deze veel minder zal resoneren dan de Asgard. Ook durf ik wel met zekerheid te zeggen dat de Antec van binnen beter is afgewerkt dan de Asgard... minder scherpe randjes, stevigere montage van onderdelen etc.

Voor dat tientje meer haal je dus volgens mij veel meer behuizing in huis ;) Het zou voor mij een no-brainer zijn...

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:53

KrazyJay

Ik heb de Antec 300, en het nooit in mij opgekomen dat het een "budgetkast" zou zijn. Ja, de prijs is goed, maar de bouwkwaliteit, airflow, toebehoren en afwerking zijn wat mij betreft te hoog om in dat segment geplaatst te worden. Enig nadeel van de 300, is dat er alleen maar interne 3.5" bays zijn, en dus FDDs en bijvoorbeeld 3.5" smartcardreaders, xx-in-1-cardreaders en dat soort spul niet in te bouwen zijn zoals het hoort.

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik wel goede reviews gelezen over de Asgard, en in de BBG wordt hij ook aangeraden. Iemand persoonlijke ervaringen?

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

nop, wel met de antec 300, en ik moet zeggen dat die case prijs/prestatie erg goed is ;)

bovendien zijn er tal van modding tips voor tevinden om bvb een window te plaatsten.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Emilio1810
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-08 20:17
Coolermaster Elite 330 toolless behuizing met plexiglas raam voor 50 euro bij conrad?
Pagina: 1