Toon posts:

Op zoek naar een receiver...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ook ik ben opzoek naar een reciever voor mijn home cinema. Ik heb al speakers van harman kardon (hkts30). Dit is een 5.1 set.

Ik zit eigenlijk met 3 merken die ik wel zie zitten.

Harman kardon
Pioneer
Onkyo

Voor mij is het belangrijk dat er minimaal 3 hdmi poorten op zitten (het liefste 4 maar dat hangt weer van de prijs af.

Mijn speakers zijn max 120w. Ik ben een beetje in de war omdat het wattage bij recievers op verschillende manieren gemeten worden. Ik zie dat bij de harman kardon recievers het meestal 40 watt is. Ik heb begrepen dat dit gewoon voldoende is. Daarnaast vind ik harman kardon wel het mooiste kwa design.

Daarnaast kan ik moeilijk oordelen over de kwaliteit van onkyo. Ik heb begrepen dat de prijs/kwali wel hoog ligt. Wel vind ik dat de onkyo's er niet zo mooi uit zien maar ik denk dat het wel went als hij eenmaal in het tv meubel staat.

Budget is 250-400 euro.

Ik hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen en of er nog belangrijke dingen zijn waar ik rekening mee moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Waarom ga je niet gewoon een Harman Kardon receiver kopen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik weet niet in hoeverre de looks van een receiver belangrijk voor je zijn?
Als ze wel belangrijk zijn zou de Onkyo in jou verhaal toch al gewoon afvallen?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 15:12

SeatRider

Hips don't lie

centr1no schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:47:
Waarom ga je niet gewoon en Harman Kardon receiver kopen dan?
Ja, lijkt me appeltje-eitje. Zoek even een HK receiver met 3 of 4 HDMI poorten tussen de 250-400 euro. Of moeten wij dat ook nog voor je doen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij inderdaad logisch dat je voor een HK moet gaan icm met je speakers. Anders zou ik Marantz aanraden geeft warm en vol geluid vind ik persoonlijk dan is aan ieder anders natuurlijk. Bepaal wat voor jou belangrijk zuiverheid, scherp, warm, koud geluid etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brunsting
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06-2024
je kan hier eens kijken. Ik heb daar laatst een avr160 gekocht voor 299 euro. veel goedkoper dan andere webshops op kieskeurig of via tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:49
Of kijk ook eens naar de nieuwste Denon Receivers. Genoeg hdmi-uitgangen en hdmi 1.4 ondersteuning.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:39
Het eerste wat je moet gaan doen is Luisteren in een winkel waar ze jouw HK speakertjes aan versterkers binnen jouw budget knopen.
Daar kan geen advies van welke tweaker dan ook tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-09 09:49
bas-r schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:05:
Het eerste wat je moet gaan doen is Luisteren in een winkel waar ze jouw HK speakertjes aan versterkers binnen jouw budget knopen.
De receivers zullen allemaal zo goed als eender klinken. Gewoon op basis van het uiterlijk/de functies kopen kan dus best. Receiver X van 300 Euro zal echt niet hoorbaar anders klinken dan receiver Y. Tenzij er DSP-standen worden gebruikt o.i.d. Verschil in versterkers is imho nogal overrated. Zeker in deze klasse. Maar daarboven ook.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
bas-r schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:05:
Schijnbaar is dat niet nodig.
Hij geeft in z'n TS aan dat hij kijkt naar 3 dingen, nl. HDMI aansluitingen, uiterlijk en budget(prijs/kwaliteit).
Ik zie nergens iets staan over geluidskwaliteit o.i.d.
Qua design ligt de voorkeur bij HK.
Zoek dan een HK met 3 HDMI-in aansluitingen onder de €400!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

centr1no schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:15:
[...]Zoek dan een HK met 3 HDMI-in aansluitingen onder de €400!
Dan zou ik eerder wat euro's bijleggen en voor de AVR 255 gaan. Voor onder de €400,- heb je van HK volgens mij alleen de AVR 160. Al is Harman Kardon niet echt het merk om naar te kijken als je veel HDMI inangen wilt, zelfs de AVR 355 heeft maar drie ingangen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfelde dus of de HK recievers kwa vermogen wel genoeg zijn. Het lijkt me wel maar ik heb niet echt inzicht in de metingen omdat deze dus op verschillende manieren verricht worden.

In andere topics heb ik gelezen hoe dit met onkyo zit maar met HK is het nog een beetje grijs gebied voor mij.

Iig bedankt voor de vele reactie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Harman Kardon moet haast geprezen worden om de vermogens zo aan te geven. Gewoon netjes en eerlijk aangeven wat je per kanaal minstens hebt wanneer alle kanalen aangestuurd worden bij 8 Ohm en een bereik van 20 - 20.000 Hz. Dus niet meten onder één kanaal, bij 6 Ohm en bij 1000 Hz zoals Onkyo en Pioneer dat doen. En 40 Watt is meer dan genoeg om een set aan te sturen, dus daar hoef je je zeker geen zorgen om te maken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 23:51
Volgens mij met zo'n HC-setje zul je je geen breuk vallen aan het vermogen van welke receiver van 400 euro. Onkyo is leuk als je zo'n beetje elk denkbare functie op je receiver wil hebben en goed geluid bij films. HK hoor ik nooit veel goeds over eigenlijk. En pioneer maakt ook zeer mooi spul alleen weet ik niet of dat in deze prijsklasse ook geld. Naar wat ik gelezen heb ik de onkyo 608 echt een perfecte voor rond de 420 euro.
Maar het beste is altijd nog je speakers pakken en naar een winkel rijden waar je verschillende receivers mag proberen, dan weet je zeker of het goed klinkt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 16:37
Ik zou dan toch ook voor de AVR 255 gaan.
Is precies wat je wil, alleen zit net boven de €400,-

Ik denk dat menig forum leden kunnen mee praten over het te snel kopen van apparatuur.
Heb even geduld (hoe moeilijk het ook kan zijn) en ga voor de AVR 255.

Huidige prijs is rond de €444,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Mistermo schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:44:
Ik zou dan toch ook voor de AVR 255 gaan.
Is precies wat je wil, alleen zit net boven de €400,-

Ik denk dat menig forum leden kunnen mee praten over het te snel kopen van apparatuur.
Heb even geduld (hoe moeilijk het ook kan zijn) en ga voor de AVR 255.

Huidige prijs is rond de €444,-
AVR255 zit hier http://www.botmanbeeldengeluid.nl/info/folder/ op 349 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 11:32

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Heeft iemand ervaring met deze winkel?
Dit is wel een erg interessante prijs.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistermo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 16:37
Dat is een hele mooie deal.
Mocht je in de buurt wonen dan zou ik zeker even langs gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brunsting
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik heb dus laatst een avr 160 daar gekocht. Vind hem fantastisch maar ben ook geen audiofiel. In de winkel gevraagd waarom ze zo goedkoop zijn. Ze hebben pallets gekocht met iets beschadigde dozen. Zo ook die van mij, maar met het apparaat is niks mis. Verder geen service gehad, kon hem ook niet beluisteren maar ook geen service nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FeaR1986 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:58:
[...]

Dan zou ik eerder wat euro's bijleggen en voor de AVR 255 gaan. Voor onder de €400,- heb je van HK volgens mij alleen de AVR 160. Al is Harman Kardon niet echt het merk om naar te kijken als je veel HDMI inangen wilt, zelfs de AVR 355 heeft maar drie ingangen.
Ik kan behalve het upscalen niet echt superveel verschillen vinden tussen de AVR 255 en de AVR160.
Denk je dat de AVR255 een stuk betere kwaliteit is? Ik krijg de indruk dat die wel populair is onder de mensen hier :)

Het ziet er iig uit dat het wel een goede keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Vaal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-09 13:57
Ik heb zelf ook een H/K speaker systeem (HKTS 11). Zelf ben ik voor een Pioneer receiver gegaan, puur voor de Blue-Ray speler. Die van H/K heeft imo te weinig functies voor dat geld.
Er komt naar wat ik gehaard heb een nieuwe Blue Ray speler van H/K, maar daar betaal je gelijk dikke pegels voor.
De Pioneer VSX-919 klinkt goed (persoonlijk). Zelf heb ik nog niks aan de geluids instellingen gedaan en dat na 2 maanden.

Groet Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

Laat ik eens schaamteloos dit topic hijacken, en stiekem een begin maken met een 'Welke receiver moet ik kopen?'-thread ;)

Mijn opstelling bestaat nu al ruim een jaar uit een Bang & Olufsen Beosystem 2000 met Magnat speakers. De speakers zijn langzaam eens aan vervanging toe, maar de B&O wil ik graag houden sinds ik die met veel pijn en moeite in (bijna) originele staat heb teruggebracht.

Nu doet die B&O op het moment prima dienst als stereo eindtrap voor mijn systeem, met DVD, HTPC, Wii en straks nog een Blu-Ray speler. Maar het wordt steeds moeilijker om dat de upgraden naar 5.1 zonder dat er een 'extra' receiver tussen moet, want de tegenwoordige BR-spelers hebben geen losse 5.1 (tulp) uitgangen meer.

Komt nog eens bij dat ik straks aardig wat AV bronnen heb en ik me soms rot loop te prikken om alles goed te routen. De Beosystem heeft namelijk maar 1 stereo-input. :p

Dus komt het idee te voorschijn om voor AV-switching, en straks ook om rears en center aan te kunnen sturen, er een receiver tussen te hangen. Qua design en kwaliteit neig ik naar Harman & Kardon, met niet te opzichtig design en toch goeie functies.

De ingebouwde versterker in de receiver zal me eerlijk gezegd worst wezen, sinds ik nú nog geen rears/center heb en ik daar zonder problemen losse eindtrappen voor aan kan schaffen. Een losse AV-preamp is dus ook een optie.

Wat ik in ieder geval zoek:
* Decoding van AC3/DTS/DTS-TrueHD
* Meerdere HDMI en analoge (VGA/CVBS/Svideo/YPB) inputs, output via HDMI

Budget maakt me op het moment nog niet enorm uit, waarschijnlijk dat ik de boel ga aanschaffen i.c.m. een Blu-Ray speler en 37" FullHD televisie. Op het moment neig ik naar de HK AVR155, maar misschien dat iemand met een goed alternatief kan komen. :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
Stoney3K schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:04:
Op het moment neig ik naar de HK AVR155,
Ga die dan kopen! |:(

En blijf van andermans topic af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

centr1no schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 14:11:
[...]
En blijf van andermans topic af.
Je kan ook zeggen: Gebruik gewoon de zoekfunctie! |:(

Ik weet zelf dat er in AVH en LCD een wildgroei aan topics ontstaat van mensen die op zoek zijn naar een nieuwe receiver/systeem/scherm, en ze klakkeloos een 'help! wat moet ik kopen!' draadje starten.

In LCD is dat al redelijk afgevangen, hier zijn er nog geen centrale punten waar mensen met koopadvies terecht kunnen. 9 van de 10 keer post iemand een enorme waslijst van zijn apparatuur, met de vraag 'wat kan hierbij?' en wordt dan gewoon afgewimpeld met 'zoek eens' en een slotje.

Gebruik je de search en geef je ergens antwoord, dan wordt de boel weer op slot gezet omdat je iemand anders zijn topic kaapt (terwijl er 2 weken lang niets op gereageerd is).

Als ik er al uit was dan had ik niks gezegd maar was ik gewoon in een ander topic mijn nieuwe hardware gaan showen. Nu zie ik even door de bomen het bos niet meer, en ik zal daar vast niet de enige in zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
Je ziet hier ook een heleboel mensen die wel degelijk goed hebben gezocht en gelezen en ondertussen zelf wat hebben gevonden wat voor hen geschikt is.
Maar om een of andere reden moet dan hier toch de vraag gesteld worden wat ze moeten kopen.
Ik heb al in een aantal topics over receivers steeds hetzelfde lijstje gepost en dat blijft steeds van toepassing.
1. Heeft het alle aansluitingen die je nodig hebt
2. Heeft het alle funkties die je nodig hebt
3. Past de prijs binnen je budget
4. Bevalt het uiterlijk en de bouwkwaliteit
Als er dan nog meerdere opties zijn kies je er een die het best voldoet aan hetgeen waar je prioriteit aan stelt.
Voor de een is dat het uiterlijk van het apparaat en een ander kickt op de hoeveelheid opgegeven watts.
Maar je maakt gewoon een keus.

Je geeft zelf aan dat je neigt de HK AVR155 aan te schaffen.
Waarom dan toch nog vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[b][message=34667556,noline]Als er dan nog meerdere opties zijn kies je er een die het best voldoet aan hetgeen waar je prioriteit aan stelt.
Voor de een is dat het uiterlijk van het apparaat en een ander kickt op de hoeveelheid opgegeven watts.
Maar je maakt gewoon een keus.

Je geeft zelf aan dat je neigt de HK AVR155 aan te schaffen.
Waarom dan toch nog vragen?
Om de simpele reden dat dat een eerste ingeving was en er ongetwijfeld meer alternatieven zijn. Ik kan vanaf een spec-sheet niet zien of het ding fatsoenlijk bedient, hoe de klank van het apparaat is en of het alle features heeft die ik wil hebben. De stekkers aan de buitenkant zeggen ook maar zoveel.

Bijvoorbeeld: Ik heb zowel een beamer als een TV, waarbij de beamer op composiet + component aangesloten zit en de TV via HDMI. Nu wil ik op zowel de beamer als de TV alle beeldbronnen weer kunnen geven (al dan niet gelijktijdig op TV/beamer). De receiver zal dus moeten scalen, ik kan nergens vinden waar dat precies staat en met wat voor kwaliteit het gebeurt. Of bijvoorbeeld of de RS232 poort op het apparaat te gebruiken is om hem vanaf een ander systeem op afstand te bedienen (al dan niet gedocumenteerd).

Verder is meer de vraag van gebruikerservaringen van receiver X, niet "wat moet ik kopen op basis van specificaties". Dat kan ik namelijk wel zelf uitvissen, maar als ik een nieuw apparaat van 300+ euro koop, dan wil ik ook graag van iemand anders horen hoe het ding in de praktijk werkt. Of dat nu een Denon, Marantz, HK, Yamaha of een Samsung is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
Waarom zou je van iemand anders moeten horen hoe het werkt? Iemand anders mening hoeft niet overeen te komen met jou mening.

En mensen komen niet meer buiten.
Als je een gedegen keus wilt maken ga je zowieso in winkels kijken naar de apparaten die voldoen aan de technische specs. En misschien ken je wel iemand die een apparaat heeft staan van een bepaald merk waar je eens kunt gaan kijken/luisteren.
Er is maar 1 gebruikerservaring die er toe doet en dat is die van jezelf.

Er ontbreekt hier op Tweakers een soort gids waar "starters" mee aan de gang kunnen.
Waarschijnlijk omdat Tweakers bedoelt is voor gevorderde gebruikers en men verwacht dat je over de basiskennis beschikt wanneer je vragen komt stellen.
Naar mijn mening wordt dat een beetje te angstvallig vastgehouden en men zou best wat informatiever kunnen zijn door bijv. een simpele how to weg te zetten met een sticky.
Pagina: 1