Door tijdens mijn vakantie in Rome -een stad die bekend staat om de vele roedels Japanners beladen met hun camera- creatieve foto's te maken van dingen die al vele malen gefotografeerd zijn vond ik erg lastig. Toch heb ik een poging gedaan. Ik heb getracht foto's te maken die daadwerkelijk wat zeggen over de locatie, dat kan zich vertalen in het proberen te laten zien van de pracht, de historie, de drukte, de sfeer. Ook heb ik er voor gekozen mijn selectie erg te beperken, ergens hoop ik dat dat mij kritischer maakt of zoiets. Hier volgen de resultaten. Alle foto's zijn klikbaar voor groot.
Afgezien van nummer 5 vind ik het een mooie set.
Nummer 5 vind ik niet echt in de serie passen vanwege omdat deze niet scherp is en omdat het eigenlijk niet te zien is dat dit in de Sint-Pietersbasiliek is, waardoor hij eigenlijk qua onderwerp niet bij de vier andere foto's past.
Ook het selectieve scherpstellen zoals op nummer 1 en 4 vind ik toch getuigen van creativiteit t.o.v hoe de massa deze foto's zouden nemen.
Dit zelfde geldt voor het perspectief van nummer 2.
Nummer 5 vind ik niet echt in de serie passen vanwege omdat deze niet scherp is en omdat het eigenlijk niet te zien is dat dit in de Sint-Pietersbasiliek is, waardoor hij eigenlijk qua onderwerp niet bij de vier andere foto's past.
Ook het selectieve scherpstellen zoals op nummer 1 en 4 vind ik toch getuigen van creativiteit t.o.v hoe de massa deze foto's zouden nemen.
Dit zelfde geldt voor het perspectief van nummer 2.
1: Achtergrond te wit, foto is scheef en de kleuren zijn wat apart. Zou niet met deze foto beginnen en er ook niet tussen stoppen.
2: Erg leuke foto, mooie kleuren en leuke compositie.
3: Leuk gedaan, hoewel de foto erg raar aan voelt doordat een ongewoon standpunt is gekozen.
4: Mooie foto, mooi gelukt. Enkel dat blauwe puntje op het kruis is wat storend.
5: Nah, niet interessant, onscherp, bewogen en veel te smal.
2: Erg leuke foto, mooie kleuren en leuke compositie.
3: Leuk gedaan, hoewel de foto erg raar aan voelt doordat een ongewoon standpunt is gekozen.
4: Mooie foto, mooi gelukt. Enkel dat blauwe puntje op het kruis is wat storend.
5: Nah, niet interessant, onscherp, bewogen en veel te smal.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Heb foto 1 gefixt, even wat rechter gezet (naar mijn idee had ik dat al gedaan, maar was blijkbaar nog niet echt helemaal wakker). Verder intact gelaten.
Bedankt voor jullie commentaren.
Bedankt voor jullie commentaren.
Ik kan nu natuurlijk heel makkelijk zeggen 'dat is een creatieve keuze geweest, die onscherpte!!11!', maar dat is het niet. Ik vond het gewoon een erg bijzonder gebeuren. Zoveel toeristen met camera's, zo'n massa, en dan 1 kindje dat rustig zit te bidden. Nog voordat ik goed een foto kan maken kwam er een boom van een beveiligingsvent op me af dat ik daarvan geen foto's mocht maken, vandaar de onscherpte. Maar, toen ik eenmaal thuis kwam, vond ik het toch een mooie foto die als vreemde eend in de bijt de serie goed afsluit. Alhoewel ik wel kan begrijpen dat niet iedereen die mening zal delen.M.E.Amrani schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 18:52:
Leuke serie hoor! Alleen jammer van nummer 5, vreemde uitsnede, onscherp en donker. Misschien heb je een vervangende foto? Nummer 1 en 2 zijn echt goed!
Foto 1: goede foto vanwege de symmetrie en de lijnen, alleen is het op zich vreemd om te focussen op dat paaltje.
foto 2: goede foto vanwege de rechte lijnen en de kleuren
foto 3: mooie kleuren, jammer alleen dat er links nog een deel van een andere cirkel zichtbaar is, verder ontgaat het doel van de foto me.
foto 4: op zich een goede compositie alleen is het jammer dat het object dat in focus is zo donker is en dat de achtergrond van omlaag is gefotografeerd.
foto 5: te smal, maar toch een goede foto, ook heeft de foto wat dromerigs wat goed past bij het feit dat de jongen in gedachten verzonken is.
foto 2: goede foto vanwege de rechte lijnen en de kleuren
foto 3: mooie kleuren, jammer alleen dat er links nog een deel van een andere cirkel zichtbaar is, verder ontgaat het doel van de foto me.
foto 4: op zich een goede compositie alleen is het jammer dat het object dat in focus is zo donker is en dat de achtergrond van omlaag is gefotografeerd.
foto 5: te smal, maar toch een goede foto, ook heeft de foto wat dromerigs wat goed past bij het feit dat de jongen in gedachten verzonken is.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Pagina: 1