Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Konyo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09-2024
Hallo,

Net met het downloaden van de Mafia 2 demo van Steam, behaalde ik maar liefst een constante snelheid van 3.8MB/sec, met mijn Ziggo Alles-in-Een Plus abonnement, van 22Mbit down.

Als ik via nieuwsgroepen download, haal ik maar een constante snelheid van 2.7MB/sec.

Heeft Steam een aparte verbinding o.i.d? Kan ik dit behalen met nieuwsgroepen?

Mvg

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
Je hebt een 22Mbit-verbinding, dat is een maximum van 2.75MB/s. Als jij al 2.7MB/s haalt dan mag je heel erg in je handjes knijpen. Die 3.8MB/s zal wel gewoon fout/onnauwkeurig gemeten zijn, want dat haal je niet met een 22Mbit-verbinding.

The devil is in the details.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:04
Knap dat je met je 22mbit verbinding een feitelijke snelheid haalde van ca 30.4mbit

Wellicht dat er her en der met compressie gespeeld word, ik zou verder niets gaan ondernemen als je al sneller download dan dat je internetverbinding snel is ;)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:07
Zou misschien wel kunnen als je gebruikt maakt van SSL, maar dat is wel een beetje overdreven.

• Konyo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09-2024
Ok, dan zal Steam het wel fout weergegeven hebben, toch werd er wel even blij van om 3.8MB/sec te zien :)
Bedankt voor de snelle reacties!

edit:sommige mensen deden nogal moeilijk over Mb of MB

[ Voor 24% gewijzigd door Konyo op 23-08-2010 23:34 ]

Verwijderd

brambo123 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 23:27:
Zou misschien wel kunnen als je gebruikt maakt van SSL, maar dat is wel een beetje overdreven.
SSL die een verbinding sneller maakt? Dat is echt nieuw :+

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 13:28
Klopt, Steam maakt vaker fouten in de berekening van de downloadsnelheid. Controleer het met een degelijke tool zoals die miss in je router zit, of bv Netlimiter en je ziet de echte snelheid, ipv de "fake" steam snelheid ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Konyo schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 23:38:
Ok, dan zal Steam het wel fout weergegeven hebben, toch werd er wel even blij van om 3.8Mb/sec te zien :)
Bedankt voor de snelle reacties!
Als hij 3.8Mb aangaf kan het nog wel eens kloppen, dat kun je makkelijk halen met een 22Mb lijn natuurlijk.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
Doe nou eens niet zo flauw over Mb/MB, in de startpost staat gewoon MB, dat iemand anders het 'fout' moet typen boeit geen reet.

The devil is in the details.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 23:43:
[...]

Als hij 3.8Mb aangaf kan het nog wel eens kloppen, dat kun je makkelijk halen met een 22Mb lijn natuurlijk.
Ja, leuk als je gaat spelen met waarden, maar hij zei duidelijk 22Mbit en 3.8MB/sec. En 22Mbit is toch echt maximaal 2,75MB/s.

Stomme trollen...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 23:47 ]

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:59
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 23:40:
[...]

SSL die een verbinding sneller maakt? Dat is echt nieuw :+
Normaliter brengt SSL een extra overhead met zich mee, maar in veel practische gevallen is het zelfs omgekeerd

Wanneer het usenet protocol zonder SSL wordt gebruikt kan dit eenvoudig door de provider gefilterd/traffic shaped worden. Dit wordt in de praktijk ook actief gedaan door vooral grote kabelaars.

Wanneer men met SSL op een standaard https poort verbind, zoals 443, dan is het voor een isp al niet te doen om dit te onderscheiden van normaal https verkeer. Met als gevolg dat trafficshapen hier niet of nauwelijks op wordt gedaan, waardoor je verbinding niet geknepen wordt en dus meer MB/s haalt.

Uiteraard wordt de verbinding er niet sneller door, alleen de netto behaalde snelheid.

[ Voor 9% gewijzigd door stfn345 op 22-08-2010 23:50 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 23:46:
[...]

Ja, leuk als je gaat spelen met waarden, maar hij zei duidelijk 22Mbit en 3.8MB/sec. En 22Mbit is toch echt maximaal 2,75MB/s.
In de post die ik quote staat toch echt 3.8Mb/s... en dat is toch een factor 8 minder dan 3.8MB/s. Dat heeft niets met het spelen van waarden te maken, dat is gewoon een kwestie van kijken wat er nu daadwerkelijk aangegeven wordt.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Terw_Dan schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 23:51:
[...]

In de post die ik quote staat toch echt 3.8Mb/s... en dat is toch een factor 8 minder dan 3.8MB/s. Dat heeft niets met het spelen van waarden te maken, dat is gewoon een kwestie van kijken wat er nu daadwerkelijk aangegeven wordt.
Waar hij het over heeft is dat Konyo in jouw quote duidelijk een typo maakt omdat hij in zijn OP duidelijk onderscheid maakt tussen MB en Mb.

Verder heb je wel gelijk en erger ik me ook stierlijk aan mensen die kilobit, milibit, grambit schrijven waar ze kiloByte, MegaByte en GigaByte bedoelen :w

@NiGhTsPiRiT hieronder:
[...]
Nee, dat is gewoon onwijs mierenneuken en aandachttrekkerij.
Ik vond je tekst voor je edit beter. In dit geval is het mierenneuken, maar in alle andere gevallen kan het ontzettend verwarrend zijn als mensen niet duidelijk zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Room42 op 22-08-2010 23:59 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

razorhead schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 23:48:
[...]
Uiteraard wordt de verbinding er niet sneller door, alleen de netto behaalde snelheid.
Dat bedoelde ik inderdaad ;)
Terw_Dan schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 23:51:
[...]

Nee, dat is gewoon onwijs mierenneuken en aandachttrekkerij.

En @sjaakduhuuh: vorige tekst was wel iets beter, maar voor bedoelde persoon reactie niet verdiend.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2010 00:02 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

razorhead schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 23:48:
[...]

Normaliter brengt SSL een extra overhead met zich mee, maar in veel practische gevallen is het zelfs omgekeerd

Wanneer het usenet protocol zonder SSL wordt gebruikt kan dit eenvoudig door de provider gefilterd/traffic shaped worden. Dit wordt in de praktijk ook actief gedaan door vooral grote kabelaars.

Wanneer men met SSL op een standaard https poort verbind, zoals 443, dan is het voor een isp al niet te doen om dit te onderscheiden van normaal https verkeer. Met als gevolg dat trafficshapen hier niet of nauwelijks op wordt gedaan, waardoor je verbinding niet geknepen wordt en dus meer MB/s haalt.

Dus heeft het helemaal geen zin om over SSL te beginnen of wel? Er wordt namelijk niet geknepen en gefilterd (dan moeten de kabelaars dat melden) en met nieuwsgroepen haalt hij zijn maximale snelheid van 22Mbit. Sneller dan 22Mbit zou dus niet mogelijk zijn tenzij hij (tijdelijk) een sneller abonnement had.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-11 07:46

YoVla

Yoghurt met vla

Steam is niet echt sterk in bepalen van download snelheden..
had ik zelf laatst ook al last van

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Niet om het een of het ander, maar waarom zou je ueberhaupt wakker liggen van je downloadsnelheid :?

IMHO boeit het geen steek. Als je naar tevredenheid kunt doen wat je wilt doen met je internetverbinding, boeit het niet welk getalletje je daarbij meet, en omgekeert is het getalletje ook niet interessant als je niet kunt doen wat je wilt doen.

Als je alleen blindstaart op getalletjes sta je bloot aan iedere willekeurige dip of hik in het signaal die je anders niet zou merken, en loop je risico echte problemen die je niet in die getalletjes terugziet over het hoofd te zien.

En dit tik ik van achter een 2Mb/256kb ADSL lijn met 512MB/maand datalimiet - gelukkig op vakantie, niet thuis :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1