Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Word] invulveld in naam document verwerken *

Pagina: 1
Acties:

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-11 21:30
Ik heb een formulier in Word gemaakt met daarin een aantal invulvelden.
Van dit formulier heb ik een .dot gemaakt.
Nu zou ik willen dat het formulier opgeslagen wordt met een standaardnaam (bv invullijst begeleider locatie) en dan het woord wat er in het eerste vak ingevuld is. (Hier vult men de locatie waarop het formulier betrekking heeft in. )

Weet iemand hoe dat te realiseren is? Ik heb het ooit gezien dus het moet mogelijk zijn.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je wilt daar een stukje VBA voor maken. Opslaan kan met de SaveAs-functie. Afhankelijk van Office-versie en hoe je het formulier hebt opgezet kan je de inhoud ervan uitlezen met FormFields("veldnaam").result

Natuurlijk wil je hier wel goede foutcontrole omheen bouwen, o.a. om te checken of het bestand niet al bestaat, of het veld wel is gevuld en of er geen rare karakters in staan. Zeker als het door anderen gebruikt gaat worden. Houd er ook rekening mee dat niet iedereen tegenwoordig VBA-code laat draaien.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)