Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• knoore
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 17:21
Ik wil graag een combinatie maken tussen een NAS en een HTPC.

Hiervoor wil ik de volgende onderdelen gebruiken:

Asus AT5IONT-I € 151,76 €
Lian Li PC-Q08B € 109,48 €
2x Kingston ValueRAM KVR1333D3S9/1G € 45,12 €
Highpoint RocketRAID 2310 Serial ATA RAID controllers € 149,-
6x Western Digital Caviar Green WD15EARS, 1.5TB € 408,- (2 schijven op moederbord, 4 in raid controller).

Het doel van dit apparaat wordt dus het rechtstreeks afspelen van media via HDMI op m'n LED TV. Daarnaast moet dit als NAS fungeren met backup en extra storage van mijn laptop's en PC's.

Nu schijnt xmbc een goede mediaplayer te zijn, en voor een goede nas zou ik windows home server 2008 kunnen gebruiken. Echter wil ik graag het beste van twee werelden. Zo vraag ik me bijvoorbeeld af in hoeverre je films kunt kijken met windows home server 2008.

Dus bij deze de vraag, welk besturingssysteem zou jij in mijn geval kijken? Ik heb enkel windows PC's binnen het netwerk, dus mac/linux support is niet noodzakelijk.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Of xbmc ook op whs draait is de vraag. Lijkt me sterk eigenlijk.
Je zou eens kunnen kijken of er wellicht iemand in het xbmc topic is met dezelfde vraag: [ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV

Een nas op een gewone windows versie draaien lijkt me niet handig, dus ik denk dat je dan al snel uit komt op een linux. Met samba kan welke windows pc probleemloos bij de bestanden, dus daar hoef je je niet druk over te maken.

[ Voor 34% gewijzigd door job op 22-08-2010 23:36 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

job schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 23:35:
Een nas op een gewone windows versie draaien lijkt me niet handig, dus ik denk dat je dan al snel uit komt op een linux.
Waarom zou windows daar niet geschikt voor zijn?

[ Voor 28% gewijzigd door Question Mark op 23-08-2010 07:52 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
job schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 23:35:
Of xbmc ook op whs draait is de vraag. Lijkt me sterk eigenlijk.
moet gewoon werken. Nooit getest maar zie geen reden waarom niet. zolang geluid werkt en de schermdriver is installed.
Gezien het op 2003 is gebaseerd zul je waarschijnlijk wel eerst de audio service moeten starten. Op 2003 staat die namelijk default uit.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.