Bose, of toch iets anders?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 22:13
Hoi Tweakers,

Op dit moment ben ik in het bezit van een Logitech X-530 speakerset.
Deze irriteert mij ontzettend aangezien er af en toe 'blopjes' uit komen.

Nu ben ik dus van plan om een nieuw set aan te schaffen en zat te denken aan de Bose Companion 3.

Maar, bied deze wel voordelen t.o.v. andere speaker sets? De prijs ligt hoogt, maar ik neem aan dat deze ook waarde voor z'n geld bied?

Ik gebruik het voornamelijk om te luisteren naar de radio (Veronica) en wat games. (WoW, Starcraft 2)

Ik heb wat reviews zitten te bekijken en in deze reviews scoort de bose aardig hoog. Maar, is het echt zo dat bose 'veel beter' is dan de rest? Of bied een speakersetje van 70 euro ook wel uitkomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je heel even op 'bose' gezocht had dan had je geweten hoe Bose hier gemiddeld ervaren wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Rprp schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 22:01:
[...]

Ik gebruik het voornamelijk om te luisteren naar de radio (Veronica) en wat games. (WoW, Starcraft 2)

[...]
Dan maakt het toch helemaal geen # uit welke set je pakt? Als er maar geluid uit komt en hij aan je eisen voldoet. Het verschil tussen "de beste" en de midden-klasse zul je niet horen met deze toepassing ;)

Ga ff lekker de stad in, beluister wat setjes en grabbel degene met de leukste prijs mee naar de kassa. (Of noteer het type en zoek op internet naar de laagste prijs :P)

[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 22-08-2010 22:10 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 22:13
Room42 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 22:08:
[...]

Dan maakt het toch helemaal geen # uit welke set je pakt? Als er maar geluid uit komt en hij aan je eisen voldoet. Het verschil tussen "de beste" en de midden-klasse zul je niet horen met deze toepassing ;)

Ga ff lekker de stad in, beluister wat setjes en grabbel degene met de leukste prijs mee naar de kassa. (Of noteer het type en zoek op internet naar de laagste prijs :P)
Thanks! Heb al wat rond gekeken, maar de ene geeft wat doffer geluid als de ander.

Ik heb nu bijv. een Logitech X-530 van 70 euro, maar er zijn gewoon zoveel problemen mee dat ik eens een 'duurder' set wiil uitproberen.

Ik zal morgen nog eens langs de Media markt gaan en daar een keuze maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 13:28
Vraag me af waar de plopjes vandaan komen, ik verwacht dat dat gewoon uit je PC komt. Als je dan dure speakers gaat aansluiten is daarmee niet toch gezegd dat je plopjes zullen verdwijnen?

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De X-530 schijnt hier inderdaad last van te hebben. Al moet ik zeggen dat ik deze zelf ook gebruik sinds een jaar of 3 en hier totaal geen last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 18:46
Heb je niet toevallig een pc die de geluidskaart zelf uitzet?
Daar heb ik namelijk soms last van en als de pc het dan nodig vind om de geluidskaart weer aan te zetten krijg je ook een plopje.

offtopic:
Heb hier een oude 2.0 setje die radio kunnen ontvangen uit verweggistan als mijn pc de geluidskaart uitzet (alleen wel heel zacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 16:48

Tijn96

In speed we trust

je kunt ook via internet een goedkope versterker kopen (bijv. zo'n pioneer ong E120,- geloof ik) koop daar wat speakertjes bij (2x E50,- ofzo) en dan nog een kabel met 3,5mm en cinch (denk ik verbeter als het niet goed is (iig rood/wit voor audio) en klaar is kees je zet de hele zooi neer en je hebt leuk geluid.

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 12:27

BHQ

Bose? Je wilde toch een verbetering? :P Ok, flauw..

Als je een step-up van een PC setje wil, loop eens een koopjeskelder in en scoor een leuk setje 2.0 speakers en een versterker. Desnoods kijk je in het tweedehands circuit, een oude versterker kan het na jaren nogsteeds prima doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
De onderstaande 2.1 sets scoren (op kieskeurig i.i.g.) allemaal hoger dan de companion 3 en zijn allemaal beduidend goedkoper.
Logitech Z-2300
Harman Kardon SoundsticksII
Creative GigaWorks T3
Philips SPA9350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Aghanim schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 22:05:
Als je heel even op 'bose' gezocht had dan had je geweten hoe Bose hier gemiddeld ervaren wordt.
Komt vooral door de prijs-kwaliteitverhouding, niet zozeer door de kwaliteit. Ik heb de Companion 3 een tijdje op m'n bureau gehad en daar kwam toch wel heel prima geluid uit.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 15:44
centr1no schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:35:
De onderstaande 2.1 sets scoren (op kieskeurig i.i.g.) allemaal hoger dan de companion 3 en zijn allemaal beduidend goedkoper.
Logitech Z-2300
Harman Kardon SoundsticksII
Creative GigaWorks T3
Philips SPA9350
Ja maar kieskeurig.. :X
Die Z-2300 is alleen als je lomp harde bas wil waar je je op een gegeven moment aan gaat irriteren. Ik zou zeggen, ga voor de Logitech X-230. Dat is de stereo versie van je huidige set en deze heeft geen last van plopjes (ik heb de X-230 en de X-530, de plopjes zijn inderdaad duidelijk aanwezig en komen schijnbaar door stroompiekjes door in- en uitgeschakelde lampen e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Een Teufel setje?

Let wel op dat bij de X-230 de bas alleen regelbaar is tussen 'te hard' en 'veel te hard', verder is het een prima 2.1 set voor het geld.

Overigens geven -voor zover ik weet- bijna alle Logitech setjes met subwoofer een veel te harde dreunbas (uitzondering: bij de Z4 is de bas wél goed regelbaar).

[ Voor 83% gewijzigd door TBTL op 23-08-2010 11:14 . Reden: reden van plopjes was al genoemd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 23:15

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De plopjes van de Logitech set is een "very known isseu" Logitech is hiervan op de hoogte, het betreft hier een produktie fout. Deze fout is al een paar jaar bekend en Logitech is dergelijke sets gaan omruilen op het moment dat je er bij hun melding van maakte.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Over het algemeen ga je er flink op vooruit door over te schakelen naar een reciever + speakers, zelfs als je dit tweedehands of via-via aanschaf. Mocht je uitgang van je PC brak zijn (laptops meestal) dan is een digitale aansluiting ook nog eens aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Ja kieskeurig.
Je hoeft er geen professionele en technische reviews te verwachten maar dat lijkt me voor een 2.1 pc speakerset ook niet nodig. Er komt volk van alle markten en daarom vind ik het voor dit soort dingen wel nuttig. Zolang je maar in de gaten houd dat iemands mening niet perce jou mening hoeft te zijn.
En kieskeurig heeft een uitgebreid zoeksysteem en veel produkten in de database.
Om vlug even een rijtje produkten te zoeken met bepaalde kenmerken is het prima geschikt.

Het leuke op kieskeurig is trouwens dat bij (te) dure produkten er zelden een negatieve reactie staat over de prijs/kwaliteit verhouding maar dat bij goede recensies van goedkopere produkten wel vaak wordt opgemerkt dat de kwaliteit beter is dan ze gezien de prijs verwacht hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:31
TBTL schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:09:
Een Teufel setje?

Let wel op dat bij de X-230 de bas alleen regelbaar is tussen 'te hard' en 'veel te hard', verder is het een prima 2.1 set voor het geld.

Overigens geven -voor zover ik weet- bijna alle Logitech setjes met subwoofer een veel te harde dreunbas (uitzondering: bij de Z4 is de bas wél goed regelbaar).
Teufel, die raad ik ook mee aan. Betere geluidskwaliteit voor de prijs die je betaald. Veel tevreden users hier op got!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kale Kiwi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 18:25
TBTL schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:09:
Een Teufel setje?

Je was me voor, hier een iets specifieker link Teufel Stereo Set - 2.1. Wat een top sets zowel qua kwaliteit als qua uiterlijk!
Pagina: 1