GPU temp uitlezen en mobo-fan aansturen

Pagina: 1
Acties:

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:07

de Peer

under peer review

Topicstarter
Ik wil graag de temperatuur van mijn ATI videokaart uitlezen en vervolgens de fan aansturen. Mijn videokaart (Club 3d HD5770) heeft geen fan control. Daarom heb ik besloten de fan op het moederbord aan te sluiten.

Een programma als Speedfan was ideaal geweest, maar die kan dus geen temperaturen van ATI kaarten uitlezen. Veel andere software die ik heb gevonden kan wel de ATI temperatuur uitlezen, maar heeft weer geen temperatuur-gestuurde fan-controle. Ik zoek dus naar een combinatie van die 2 maar Speedfan heeft volgens mij geen serieuze concurrentie wat betreft het temperatuur-afhankelijk aansturen van de fans.

Weet iemand een oplossing, liefst softwarematig?

Het (goedkope) alternatief is een extra sensor op de GPU core die speedfan wel kan lezen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:03

D4NG3R

kiwi

:)

De Club3D heeft gewoon fancontrol (Bij mij dan) dus ik denk dat er iets niet helemaal goed is.

Sluit je GPU fan weer eens aan op je GPU, en gebruik MSI afterburner.

http://event.msi.com/vga/afterburner/

Kijk of je daarmee wel de temps kan uitlezen en de fan kan aanpassen. Want voor mij werkt het gewoon perfect :S

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Dramatic
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
je kan in de ATI CCC een aantal profielen maken. vervolgens kan je snelkoppelingen maken op je bureaublad die deze profielen laadt.. wanneer je er op klikt laadt hij de instellingen echt binnen een seconde.

zo kan je bijvoorbeeld voor je gaat gamen een profiel laden waarin de fan wat harder staat..

• de Peer

de Peer

under peer review

Topicstarter
De Club3D heeft gewoon fancontrol (Bij mij dan)
Hebben we het dan over de club3d HD5770 met een 2 pins fan-aansluiting? Ik heb het getest met ATI overdrive en dat heeft geen effect.

Ik wil het automatisch hebben, want zo'n snelkoppeling, dat ga je vergeten. Is gewoon geen ideale oplossing en in mijn ogen onnodig.

• Dramatic
was ook maar een ideetje.

heb je die MSI afterburner al geprobeerd?

• de Peer

de Peer

under peer review

Topicstarter
Nou, ik heb er eigenlijk net een nieuwe connector (i.p.v. mini 4pins connector) op moeten zetten om hem op het moederbord aan te kunnen sluiten dus dat zou ik dan weer ongedaan moeten maken. Dat doe ik alleen als ik zeker weet dat fan control mogelijk is met mijn kaart.

• Blackwolf-nl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:46
lijkt me dat je voor je alles ombouwt het geprobeerd zou hebben.......

maar ja dat is mijn mening

[ Voor 25% gewijzigd door Blackwolf-nl op 22-08-2010 23:39 ]

• de Peer

de Peer

under peer review

Topicstarter
Ik mag er toch vanuit gaan dat ATI overdrive het dan zou moeten kunnen...

Maar ja, dat was mijn aanname:)

[ Voor 24% gewijzigd door de Peer op 22-08-2010 23:58 ]

• Dramatic
ja uiteraard,,

• vapo_chiller
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

vapo_chiller

Evga Untouchables Addicted

Msi afterburner en GpuZ (alleen sensors uitlezen)

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

Pagina: 1