Blipjes bij het afspelen van geluid op bijv. youtube

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straider
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 22:14
De laatste tijd irriteer ik mijzelf een beetje aan het opduiken van ongewilde bijgeluiden bij het afspelen van muziek. Dit komt eigenlijk enkel op mijn desktop voor, maar kan het ook reproduceren op mijn laptop.

Bij het afspelen van deze plezante muziek: YouTube: Turnabout Jazz Soul - Track 8 - Godot - The Fragrance of Dark Coffee

krijg ik af en toe een raar geluid - laat ik het blipje noemen - te horen. Als ik snel met het volume in de volumebalk van de flashplayer heen en weer gooi kan ik het op mijn laptop reproduceren. Het zijn een soort van zachte tikjes, welke op mijn desktop ook tijdens het afspelen van muziek te horen zijn! Vreselijk irritant natuurlijk.

Ik heb de drivers van mijn onboard geluidskaart ge-update, zonder succes. Ik draai windows 7 64-bit, moederboard is een Asus M4N78-AM, met een via audio chipset:

" VIA VT 1708S 6 -Channel
- Support Multi-streaming ,Anti Pop Function (Ja.. okee?!) ,Single S/PDIF out port at back I/O

1e vraag: Ervaart iemand anders deze geluids blipjes/popjes bij het snel schuiven van de volumeknop bij de youtube video?
2e vraag: Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem?

PS. Mijn computer is niet geaard en de backplate van mijn moederbord mist ook... er staat 115V~ spanningsverschil tussen mijn kast en mijn radiator, maar volgens mij moet dit allemaal niet zo'n probleem zijn. Ik heb het aluminium blokjes waar de 3 audio-connectors in geplaatst zitten van het moederbord manueel geaard, zonder enig verschil.

Headset of surround set maakt geen verschil.

Bij voorbaat dank :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Ik had net hetzelfde, alleen in games niet, youtube en mediaplayer wel.
Heb toen een versie Win7 install gedaan (zat op een temp Vista) en het was opgelost.

Naar verluid zijn er wel problemen met bepaalde USB apparaten, bvb cardreaders.
Probeer eens dergelijke apparatuur los te koppelen en/of te deïnstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straider
peke schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 20:58:
Ik had net hetzelfde, alleen in games niet, youtube en mediaplayer wel.
Heb toen een versie Win7 install gedaan (zat op een temp Vista) en het was opgelost.

Naar verluid zijn er wel problemen met bepaalde USB apparaten, bvb cardreaders.
Probeer eens dergelijke apparatuur los te koppelen en/of te deïnstalleren.
Ik zal even kijken qua USB drivers dat ik heb geïnstalleerd, maar ik heb alleen een xbox360 controller en een muis..

Ik heb het nog even opgenomen mbv een software loopje, dus komt geen kabeltje aan te pas.

http://members.home.nl/mastertje/blipje.wma

Tussen 3 en 4 seconden is het héél duidelijk te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straider
Nou ik heb geen fix kunnen vinden, nog wat gespeeld met hardware acceleratie en geluidsinstellingen van windows 7. Het probleem lijkt inderdaad alleen bij youtube en WMP op te spelen, niet bij WMPC (k-lite codec pack, films) of games. Morgen maar eens format c: en een verse installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik had een tijdje geluidjes o.a. als ik scrollde met Internet Explorer, het geluid kwam uit de speakers. Het bleek een brakke voeding te zijn, nu zit er een nieuwe in en werkt alles weer prima. :)

PC niet aarden is trouwens wel gevaarlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door TBTL op 23-08-2010 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:44

Wallie

Herr

TBTL schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:29:
PC niet aarden is trouwens wel gevaarlijk.
Euh... denk dat >80% van de pc's in nederland niet geaard zijn... tenminste, ik heb in mijn studeerkamer geen geaard stopcontact in de buurt.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Gebeurt het alleen in die specifieke youtube video of ook bij andere?
Doet ie het ook bij het afspelen van mp3's met bijv. mediaplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straider
centr1no schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:51:
Gebeurt het alleen in die specifieke youtube video of ook bij andere?
Doet ie het ook bij het afspelen van mp3's met bijv. mediaplayer?
Ook andere. Bijv de eerste hit van piano: YouTube: Libertango pinao and scat

Bij windows media player komt het minder voor maar als ik heel goed oplet hoor ik het wel af en toe. Verder bij spelletjes of films via media player classic (k-lite codec pack) heb ik compleet geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDC
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 10:39

DDC

[quote]straider schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 20:52:
YouTube: Turnabout Jazz Soul - Track 8 - Godot - The Fragrance of Dark Coffee

[/quote]

Speel je dit bij zuiver toeval toevallig af te samen [url="http://www.rainymood.com/]Rainy Mood[/url]?

Heb dit ook met een nummer van Twares, krijg dan halverwege rare bij geluiden alsof mijn computer aan het vastlopen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
straider schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 12:28:
[...]

Ook andere. Bijv de eerste hit van piano: YouTube: Libertango pinao and scat

Bij windows media player komt het minder voor maar als ik heel goed oplet hoor ik het wel af en toe. Verder bij spelletjes of films via media player classic (k-lite codec pack) heb ik compleet geen last.
Dus alleen in Internet Explorer.
En als je wat afspeelt met Shockwave of andere player via IE?
Heb je de laatste flashplayer?
Staat hardwareaccelleratie ingeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Als je een format doet installeer je hardware dan in fases.
Bvb eerst enkel audiodrivers en testen, daarna volgende driver en testen...
De hardware zelf koppel je best ook los al Windows uit zichzelf een driver voor het apparaat vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straider

[...]
Speel je dit bij zuiver toeval toevallig af te samen Rainy Mood

Heb dit ook met een nummer van Twares, krijg dan halverwege rare bij geluiden alsof mijn computer aan het vastlopen is
Hehe ;) Ja soms, maar krijg het dus ook zonder rainy mood.
centr1no schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 12:41:
[...]

Dus alleen in Internet Explorer.
En als je wat afspeelt met Shockwave of andere player via IE?
Heb je de laatste flashplayer?
Staat hardwareaccelleratie ingeschakeld?
Firefox. Kan je het afspelen via een andere player? Ja ik heb de laatste flash, en met hardwareaccelleratie aan of uit maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straider
Ik heb trouwens het gevoel dat het vanaf m'n vorige install van windows (2 week terug) wél goed was. Maar na het kloten op een LAN party afgelopen weekend er ergens iets fout is gegaan.

Anyway. Ik begin nu aan m'n schone installatie van Windows 7 64-bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straider
Nou het kwam dus terug. En het blijkt (na heel veel tests en reboots) dat het probleem verschijnt als ik van microsoft naar nvidia videokaart drivers ga. Ik heb een GTX 460, een redelijk nieuwe kaart waar maar 1 driver versie van werkt van nvidia, dus dat is een beetje nadelig..

Nu zat ik te denken, wanneer komt zo'n blipje nou tevoorschijn? Ik weet dat de videokaart wisselt tussen verschillende operatie frequenties en dus stroomverbruik, ik ga dus even kijken of ik ergens live de frequentie van de GPU kan uitlezen terwijl ik mijn Jazz nummertje beluister. Ik heb een 550Watt Recom voeding, wat volgens mij wel genoeg moet zijn voor mijn setup..

Iemand anders ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straider
Gedaan;

1. aardedraad 30m lang direct naar de meterkast, geen verbetering.
2. Alle onnodige drivers/hardware/harde schijven verwijderd, geen verbetering!
3. Andere voeding, geen verbetering.
4. Geluidskaart er bij in, GEEN VERBETERING.

Na lang kloten en zoeken heb ik het gevonden; Even een oudere 7800GT erin gedaan en het probleem was weg.

Wie bedenkt dan ook dat je videokaartdrivers in combinatie met je videokaart verantwoordelijk zijn voor dit probleem?

Meer mensen hebben er dus last van, ook na veel gezoek;

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=177053

Wachten tot de volgende versie van nvidia gpu drivers dus, en hopen op een oplossing. Jammer hoor ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gelijkaardige problemen bij mijn oude pc... Iedere maal ik scrolde hoorde ik een licht gezoem uit mijn headset of boxen. Vele formats en reinstallaties hebben niets geholpen, tot op heden weet ik nog altijd niet wat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straider
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 23:49:
Ik had gelijkaardige problemen bij mijn oude pc... Iedere maal ik scrolde hoorde ik een licht gezoem uit mijn headset of boxen. Vele formats en reinstallaties hebben niets geholpen, tot op heden weet ik nog altijd niet wat het was.
Dat klinkt wel als een soort van spannings probleem binnen je pc. Gezoem = meestal ruis die in je geluiskaart komt en er niet wordt uitgefilterd.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mastertje/dpc_lag.png

Leukt tooltje om duidelijk te maken dat het een driverprobleem is. Als ik de nvidia drivers de-installeer is het probleem weg.
Pagina: 1