Toon posts:

*Dual screen met verschillende resoluties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-Tweakers,

Sinds een tijdje gebruik ik een MSI CX620-226NL laptop met een resolutie van 1366x768. Nu wil ik daar graag nog een 2e scherm op aansluiten via HDMI. Nu is mijn vraag: Kan ik daar gewoon een 1920x1080 monitor aanhangen? bijvoorbeeld: Samsung P2470H

Ik weet namelijk niet precies hoe dat gaat uitpakken met die twee verschillende resoluties. En hoe dat dan gaat tijdens 't verschuiven van bv een word document van de ene monitor naar de andere?
i5
HD5470 1GB
Win7 Home 64bit

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:52

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ja dat kan. (Ervan uitgaande dat je laptop de juiste uitgangen heeft, maar dat heb je ongetwijfeld goed uitgezocht)

Verschuiven is gewoon verschuiven, als het venster 500x500 pixels is op het ene scherm is-ie ook 500x500 pixels op het andere scherm ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Mad Marty op 22-08-2010 20:35 ]

Rail Away!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:26
ja dat kan je selecteren bij rechter muisklik en dat scherm resoluties

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor de snelle reacties.
Ja, ik heb een mooie HDMI uitgang op me laptop zitten. Maar ik krijg dan geen rare vervormingen van bijvoorbeeld een bureaubladachtergrond als ik een dualscreenachtergrond instel?

Edit: Misschien is dit niet de goede thread maar hoe denken jullie dan CoD MW2 dan op 1920x1080 gaat draaien? i5 processor en HD5470 1GB.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 20:39 ]

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 09:58
Op die resolutie zal het waarschijnlijk wel speelbaar zijn, maar je moet zeker niet verwachten dat je de details op high kan zetten, je CPU is ruim voldoende, maar die videokaart is low-midend, wat inhoudt dat je in games toch vaak met minder details genoegen moet nemen.

• Emilio1810
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-12-2025
ik heb ook een laptop met dual monitor mijn laptop scherm is 1280x800 en mijn 2e scherm is 1280x1024 en ik heb er nog nooit problemen mee gehad

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt!
Ik denk dat 'k hem dan gewoon ga bestellen. xD

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Er bestaat software die een andere bureaubladachtergrond kan instellen per scherm en dus ook achtergronden met verschillende afmetingen.

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-02 19:28
kluyze schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:40:
Er bestaat software die een andere bureaubladachtergrond kan instellen per scherm en dus ook achtergronden met verschillende afmetingen.
ultramon kan dit oa.

dit is ook zeer geschikt om makkelijk full screen programmas met een knop naar je andere beeldscherm te knallen

• Emilio1810
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-12-2025
Als je windows 7 hebt is het gewoon rechtermuisknop op je bureaublad
en dan schermresolutie en dan kan je alles configureren.

scheelt een hoop gedoe met drivers etc.

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:06
ramonlambal schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:43:
[...]

ultramon kan dit oa.

dit is ook zeer geschikt om makkelijk full screen programmas met een knop naar je andere beeldscherm te knallen
DisplayFusion kan dat ook, en daar is een gratis versie van - al heeft die dan bepaalde opties, zoals de taakbalk op het tweede scherm, niet.

Wat het vervormen van de achtergrond betreft, dat ligt meer aan beeldverhouding dan aantal pixels. Als beide schermen 16:9 zijn, dan rekt de achtergrond weliswaar uit om het beeld te vullen, maar blijft de verhouding gelijk. Het wordt pas merkbaar als je een 16:9 naast een 16:10 of een oudere 5:4 monitor zet.
Pagina: 1