Uitvallende WiFi verbinding macbook pro

Pagina: 1
Acties:

• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2024
Wij hebben thuis een probleem met regelmatig uitvallende wifi verbinding op de macbook pro, eigenlijk in het hele huis is er last van, want op de ipod valt het ook regelmatig uit. De enigste oplossing is de modem resetten, waarna de verbinding weer hersteld wordt voor 10 minuten en de andere keer een uurtje ofzo. Maar nu was ik paar weken op vakantie (waardoor mijn pc niet gebruikt werd) en mijn vader had geen last meer van uitvallende verbinding op zijn macbook. Nu ik weer terug ben valt het om de 10 minuten uit of sneller en is dus weer een reset nodig... Ik kan gewoon niet achterhalen wat het probleem zou zijn... Heeft iemand misschien een idee wat de oorzaak kan zijn van het steeds uitvallen hiervan? Een ip conflict lijkt het niet te zijn en op de router pagina (sweex) wordt ik ook niet echt wijzer van al die opties of een andere instelling.

[ Voor 5% gewijzigd door Pablo11392 op 22-08-2010 19:38 ]

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
En wat gebeurd er als je de pc wederom even uit laat. Valt de verbinding dan nog steeds weg, of zijn dan de problemen ineens verdwenen?

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 14:14

VisionMaster

Security!

Ik zou de router/modem/wifi kast proberen te updaten met de nieuwste firmware. Ik heb wel eens dat mijn wifi niet zo stabiel is met bepaalde clients met bepaalde USB wifi-kaarten en dan hebben anderen er ook last van. Meestal is er wel een update beschikbaar.

Is die update er niet... dan zou ik even op onderzoek uitgaan of je laptop misschien niet een kleine bug/fout heeft die dit ook in andere netwerken veroorzaakt. Je weet maar nooit, ook bij Apple's kan je wel eens firmware foutjes tegen komen.

Maar ik zou eerder de sweex verdenken als veroorzaker van je probleem. Onderzoek het door dingen uit te sluiten zou ik zeggen.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Pablo11392
Volgens mij is het probleem dan verholpen (voor zover ik heb gezien), maarja ik wil natuurlijk wel op mijn pc zitten dus uitzetten is geen optie:P En mn pa moet telebankieren etc en moet dus wel een constante verbinding hebben...

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

• Pablo11392
En van waar of hoe kan ik een firmware update krijgen?

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

pablo11392 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 19:44:
En van waar of hoe kan ik een firmware update krijgen?
Misschien is het een wild idee om even de handleiding te bekijken. Daar staat het meestal in beschreven hoe je dat uitvoert. Verdere informatie is te vinden op de Sweex website bij de router/wifi combinatie apparaatje. Misschien is het zelfs een bekend probleem waar meerdere last van hebben.

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-12-2025
toevallig een linksys router?

ok sweex dus :$

ik had het zelfde probleem met linksys, en heb hem uiteindelijk moeten vervangen voor een andere toen was het probleem verholpen. tot er bliksem inslag was :P

[ Voor 75% gewijzigd door Dutchzilla op 26-08-2010 22:41 . Reden: sweex niet gelezen ]

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Dutchzilla schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:39:
toevallig een linksys router?

ok sweex dus :$

ik had het zelfde probleem met linksys, en heb hem uiteindelijk moeten vervangen voor een andere toen was het probleem verholpen. tot er bliksem inslag was :P
Had linksys geen firmware update beschikbaar?

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-02 22:25
Heb je wel eens een ander kanaal geprobeerd voor je wifi verbinding. Heb er ook een tijdje last van gehad dat hij compleet weg viel en dan modem reset en dan weer naar een paar uur dat hij de soep in liep.
Ik zit nu op kanaal 9 met mijn modem.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-01 06:48
heb ook een dergelijk probleem gehad met de router. Toen het kanaal van de router aangepast en het probleem was over. Veel router gebruiken volgens mij standaard bijna allemaal hetzelfde kanaal wat met elkaar kan storen, of heb ik het fout?

...

Pagina: 1