Hallo,
Na een heleboel getest en geprobeer, wilde ik graag de volgende opstelling proberen
Thin Client -> Ubuntu -> AirFoil Speakers
Laptop -> AirFoil
Draadloos muziek op mijn speakers!
Dit bleek helaas niet te gaan omdat mijn FlashDisk enkel 512MB is, en ik niet kan werken met Damn Small Linux en/of Debian.
Nu leek mij dit de beste oplossing (aangezien ik nog een grotere hd heb liggen).
Thin Client -> Nas (500GB) -> Ubuntu -> Speakers
Laptop -> Direct toegang tot ThinClient
Op deze Thin Client komt dus een bibliotheek met muziek
Maar om haperingen te voorkomen wil ik graag zorgen dat ik de muziek die ik selecteer op mijn ThinClient DIRECT doorstromen naar de ThinClient zijn audio-OUT, en niet deze riddel:
Laptop (selecteer mp3) -> Thin Client (MP3) -> Laptop -> Laptop AirFoil -> Thin Client
Dat gaat ongetwijfeld voor haperingen zorgen.
Nu wil ik dus een simpele oplossing dat ik een liedje kan selecteren via mijn laptop OP de thinclient, en dat deze dan direct wordt afgespeeld via de audio-out van de thinclient.
Dit wil ik bereiken zonder programma's als VNC
Wie weet hier raad op!!?
Alvast bedankt
Na een heleboel getest en geprobeer, wilde ik graag de volgende opstelling proberen
Thin Client -> Ubuntu -> AirFoil Speakers
Laptop -> AirFoil
Draadloos muziek op mijn speakers!
Dit bleek helaas niet te gaan omdat mijn FlashDisk enkel 512MB is, en ik niet kan werken met Damn Small Linux en/of Debian.
Nu leek mij dit de beste oplossing (aangezien ik nog een grotere hd heb liggen).
Thin Client -> Nas (500GB) -> Ubuntu -> Speakers
Laptop -> Direct toegang tot ThinClient
Op deze Thin Client komt dus een bibliotheek met muziek
Maar om haperingen te voorkomen wil ik graag zorgen dat ik de muziek die ik selecteer op mijn ThinClient DIRECT doorstromen naar de ThinClient zijn audio-OUT, en niet deze riddel:
Laptop (selecteer mp3) -> Thin Client (MP3) -> Laptop -> Laptop AirFoil -> Thin Client
Dat gaat ongetwijfeld voor haperingen zorgen.
Nu wil ik dus een simpele oplossing dat ik een liedje kan selecteren via mijn laptop OP de thinclient, en dat deze dan direct wordt afgespeeld via de audio-out van de thinclient.
Dit wil ik bereiken zonder programma's als VNC
Wie weet hier raad op!!?
Alvast bedankt