Syncmaster (P2470HD) geeft geen fullscreen HDMI input weer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rycul
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-05 11:29
Goeieavondmorgen mensen,

Ik heb nu al een tijdje zitten rommelen met de HDMI output van m'n laptop (Dell Studio 1558) naar m'n Samsung Syncmaster P2470HD, en na erachter te zijn gekomen hoe ik problem met de kleursterkte en de scherpte van het beeld op kon lossen, zit ik met een ander probleem. Mijn monitor geeft namelijk weliswaar een fatsoenlijk beeld, maar de input van 1920 x 1080 wordt niet fullscreen weergegeven (en de kleuren zijn wat dof, maar dat terzijde). De native resoluties van m'n laptop en m'n monitor zijn wel beide 1920 x 1080, dus als het goed is zou er geen stretching of cropping moeten plaatsvinden. Op het moment is het beeld op mijn monitor wel gecentreerd, maar er zit dus een (dikke) zwarte rand omheen.

Dit probleem heb ik niet met mijn VGA aansluiting.
Weet iemand waar dit door komt en hoe ik het op kan lossen?

Alvast bedankt! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rycul
bump, is dit het verkeerde forum ofzo...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

eens zoeken tussen je instellingen van je grafische kaart, want volgens mij is dat wel een verkeerde resolutie.
Zat er een driver CD bij de monitor, zo ja installeer die eens, misschien werkt het dan beter ;)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rycul
Drivers geïnstalleerd, maar het werkt nog steeds niet zoals het moet. Ik ga nog maar eens kijken in CCC maar tot nu toe nog niets kunnen vinden. Er staat onder resolutie bijvoorbeeld gewoon 1920 x 1080.

EDIT: Ja hoor ik het het gevonden, om de een of andere reden heeft CCC een optie voor under/overscan (zwarte balken dus). Deze op 0% gezet en nu is het beeld fullscreen.

Nu even kijken of ik de kleuren kan fixen.

[ Voor 35% gewijzigd door Rycul op 23-08-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

Rycul schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:13:
Drivers geïnstalleerd, maar het werkt nog steeds niet zoals het moet. Ik ga nog maar eens kijken in CCC maar tot nu toe nog niets kunnen vinden. Er staat onder resolutie bijvoorbeeld gewoon 1920 x 1080.

EDIT: Ja hoor ik het het gevonden, om de een of andere reden heeft CCC een optie voor under/overscan (zwarte balken dus). Deze op 0% gezet en nu is het beeld fullscreen.

Nu even kijken of ik de kleuren kan fixen.
waarschijnlijk ook daar ergens een setting van saturation ofzo ;)

edit: doffe kleuren kan ook een setting zijn in je monitor zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door pm1 op 23-08-2010 11:56 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rycul
pm1 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:55:
[...]

waarschijnlijk ook daar ergens een setting van saturation ofzo ;)

edit: doffe kleuren kan ook een setting zijn in je monitor zelf.
Ik weet welke settings wat veranderen, maar bepaalde settings zijn helaas niet te gebruiken als ik het HDMI kanaal gebruik (raar maar waar) en sowieso hebben deze niet het beoogde effect.

Maar ik ben er waarschijnlijk wel al achter waarom ik de kleuren dof vond: Ik vergeleek mijn (LCD) monitor met mijn (LED) laptop scherm. Het LED scherm is gewoon van zichzelf mooier, dus het was niet zo dat de kleuren dof waren op mijn LCD, maar dat de kleuren op mijn LED beter waren.

En ik kan jullie vertellen dat LED er dus echt mooier uitziet :p Samsung's LED TV reclames zijn niet overdreven xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 15:53
Heejz, hoe had jij het scherpte probleem opgelost? Ik krijg me beeld niet echt mooi scherp op 1920x1080. Monitor wordt aangestuurd door een Asus 5570.

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Pagina: 1