Advies aanschaf Office

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 06:32
Ik ben bezig met het verbeteren van de huidige ICT in een bedrijf met 13 man.
Door de snelle groei die zij zelf niet zagen aankomen is de ICT totaal verwaarloosd, slecht netwerk, thuis computers, illegale office licenties etc.

Aan mij de taak om dit allemaal weer recht te trekken, ik ben nu op het punt gekomen waarbij de illegale office 2003 vervangen gaat worden door een legale office 2010. Ik heb een offerte ontvangen voor Office 2010 Standaard op basis van volume license waarbij ik uitkom op een prijs van €340,00 ex. btw per pc.

Vrij prijzig als je nagaat dat Microsoft ook Office 2010 voor thuisgebruik en zelfstandige aanbied voor €280,00 die ook nog is op 2 computers geinstalleerd mag worden. Ik heb al wat zitten googlen maar ik kan nergens vinden of Microsoft restricties heeft gelegd op het aantal thuisgebruik en zelfstandige licenties binnen een bedrijf.

Iemand die mijn vraag kan beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je wilt dus advies hebben over welke licentie van Microsoft Office 2010 je moet hebben en niet welke Office suite voor jullie het best zou zijn, wat je titel doet verwachten? ;)

Want waarom zoveel geld uitgeven als Google, Oracle e.d. het goedkoper doen? Heb je echt die full-blown versie van Microsoft nodig? Of is dat gewoon 'logisch'? Ik ken het wel, hoor. Veel mensen willen gewoon alleen maar MS office omdat dat vertrouwd is. Maar die mensen betalen er niet voor! Ook thuis niet.

Maar zo heb je onder andere
Openoffice.org: Gratis
Google Apps: Gratis tot 50 users, inclusief storage, colaboration, mail, agenda.

[ Voor 62% gewijzigd door Room42 op 22-08-2010 17:22 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:00
hoe zit het met de pc's zelf :? als je een nieuwe computer koopt (bv een HP) dan kan je voor een prikkie een 'bios locked' versie van Office 2010 erbij kopen, is een fractie van de prijs van een retail/volume license

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:19
Room42 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 17:14:
Je wilt dus advies hebben over welke licentie van Microsoft Office 2010 je moet hebben en niet welke Office suite voor jullie het best zou zijn, wat je titel doet verwachten? ;)

Want waarom zoveel geld uitgeven als Google, Oracle e.d. het goedkoper doen? Heb je echt die full-blown versie van Microsoft nodig? Of is dat gewoon 'logisch'? Ik ken het wel, hoor. Veel mensen willen gewoon alleen maar MS office omdat dat vertrouwd is. Maar die mensen betalen er niet voor! Ook thuis niet.

Maar zo heb je onder andere
Openoffice.org: Gratis
Google Apps: Gratis tot 50 users, inclusief storage, colaboration, mail, agenda.
Idd Sjaak...heeft gelijk. Open office is een prima alternatief en compatible met MS office.
Wat voor een bedrijf is het en welke onderdelen van office gaan zij gebruiken?

Nog een punt waar je aan moeten denken zijn de werknemers. Voor hun zal de overstap van Office 2003 > Open office makkelijker zijn. De interface van Open office lijkt, behoorlijk op die van office 2003.
Als ze de overstap gaan maken van 2003 > 2010, zullen ze waarschijnlijk meer moeite hebben met het zich aanpassen aan de interface van 2010. Het bespaarde geld, kan je weer gebruiken voor de misschien nodige hardware aankopen.

[ Voor 18% gewijzigd door apollo13 op 22-08-2010 17:57 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nou, ik wil niet zeggen dat open office hét alternatief is, zeker als je third-party tools gebruikt die alleen maar compatible zijn met MS-prut, maar het is zeker het overwegen waard om je horizon te verbreden dan alleen maar Microsoft. Zeker 'tegenwoordig'.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
Klopt ik heb inderdaad ook Open Office voorgesteld aan de klant en word ook in overweging genomen.
De €340,00 per licentie vinden zij te veel geld en ik vermoed dat mocht er geen alternatief zijn Open office een goede kandidaat is.

Waar ik vooral naar opzoek ben is de vraag of de versie voor thuisgebruik en zelfstandige wel is toegestaan in een omgeving met 13 pc's. Ik kan me voorstellen dat Microsoft hierop een limiet heeft van bijvoorbeeld 2 pakketten per huishouden of organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Gewoon even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

'even bellen' naar MS? dan verwacht ik geen objectief advies over alternatieve, goedkopere, licentieopties maar de kostbare licentievorm zoals TS het al heeft uitgezocht.

Volgens mij is de zakelijke licentievariant meestal duurder vanwege ondersteuning ivm bedrijfscontinuïteit bij problemen. Kan me voorstellen dat het voor deze casus niet noodzakelijk is.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ipv bellen kan je ook zelf de licentievoorwaarden even lezen, die staan op Microsoft.com: http://www.microsoft.com/...64-400b-a00d-88d982292b07 en de juiste taal (EN of NL) kiezen.
Daar zie ik (maar check zelf ook ;) ) alleen een beperking bij de versie 'Thuisgebruik en studenten'. De Zelfstandigen-versie mag dan best draaien in een omgeving met 13 machines. Bij veel meer machines worden andere licentievormen interessant, maar dat is nu niet aan de orde.

Met de Zelfstandigen-versie mis je wel Access en Publisher, maar dat hoeft helemaal geen probleem te zijn als dat niet nodig is.

OpenOffice kan inderdaad een goed alternatief zijn. Nadeel kan dan inderdaad plugins, etc zijn: zijn er (bijv. administratie, facturen, of sjablonen) programma's die moeten koppelen met Office? Let op: een koppeling die in een oude pak-em-beet Off97 werkt, hoeft niet ook te werken in Off2010. Let ook op 32b versus 64b.

Voordelen zijn kosten en geen licentie-gezeur. Of de GUI reden moet zijn om niet naar OFF2010 te gaan weet ik niet.
offtopic:
Het zou me niet verbazen als OOo ook die kant op gaat zodat je het daar ook gaat krijgen met een volgende versie. Of dat de mensen er beetje bij beetje aan gaan wennen, juist voor nieuwe gebruikers is het beter geworden en power users kunnen er heel goed aan wennen (ik durf mezelf power user te noemen en vind de 2k7-interface ondertussen helemaal prima).

Maar dat is een eigen topic waard als iemand er over wil discussieren.

[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 22-08-2010 19:20 . Reden: _geen_ licentie-gezeur ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
Ok duidelijk en bedankt voor je informatie:)
Enig idee of home and business ook via open license te verkrijgen is? Ik lees hierover verschillende dingen op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Bel morgen gewoon even met Microsoft of een leverancier van software. Die kunnen je op al deze vragen de juiste antwoorden geven.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiZtraL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-08 00:07
Ik ben zelf ook eens opzoek geweest en zag dat je veel goedkoper over altijd de laatste versie van MS kunt beschikken door eens te kijken naar:

https://www.microsoft.com/online/business-productivity.aspx

Quote:
We kept asking ourselves, “why pay hundreds of dollars for a single license of Office that you’re going to replace every three years when you could simply subscribe to the software for pennies on the dollar?” And we could only come up with one answer: because we have this traditional, often irrational fascination with owning something. We feel that if we can hold it, we control it and it’s a part of us.
Un-Qoute:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

MiZtraL schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 15:14:
Ik ben zelf ook eens opzoek geweest en zag dat je veel goedkoper over altijd de laatste versie van MS kunt beschikken door eens te kijken naar:

https://www.microsoft.com/online/business-productivity.aspx
Pas op: dat is leuk spul (kijk ook naar het goedkopere Google Apps), maar afhankelijk van het gebruik IMHO geen vervanger van een Office-suite die op de desktop is geinstalleerd. Let dus wel op of je alles krijgt dat je nodig hebt. En bij een prijs per jaar: bereken de totaalprijs over de verwachte looptijd (en bepaal voor jezelf of je elke keer wilt upgraden naar een nieuwe versie: zo niet is eens per 6 jaar kopen misschien goedkoper dan elke maand betalen en elke drie jaar een nieuwe versie krijgen).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
Contact gehad met mijn software dealer.
Home and student mag gewoon gebruikt worden, inprincipe zou zelfs een bedrijf als Philips deze licenties mogen aanschaffen maar bij een bepaald aantal is volume license gewoon een stuk goedkoper.

Home and student is niet te verkrijgen via open license, voor zakelijk gebruik mag deze versie op 2 pc's van dezelfde gebruiker worden geinstalleerd bijvoorbeeld laptop en desktop 1 voor thuis. Bij niet commercieel gebruik. Thuisgebruik dus, mag deze Office op 3 computers worden geinstalleerd.

Bedankt voor jullie meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

basproffesional schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:58:
Contact gehad met mijn software dealer.
Home and student mag gewoon gebruikt worden, inprincipe zou zelfs een bedrijf als Philips deze licenties mogen aanschaffen maar bij een bepaald aantal is volume license gewoon een stuk goedkoper.
En dat zegt hij ook op papier, incl. de garantie dat niet jij, maar hij opdraait voor enige boetes als bijv. Brein langs komt?
In het geval van software die is aangeduid als voor 'Thuisgebruik en Studenten' mag u één exemplaar van de software installeren op maximaal drie computers in uw huishouden voor gebruik door personen die daar woonachtig zijn. De software mag niet worden gebruikt voor commerciële, non-profit eninkomsten genererende activiteiten.
Begrijp me goed, als je genoeg hebt aan die versie (en dus geen Outlook nodig hebt) en het echt mag: doen. Is heel erg veel goedkoper als de aanschaf goedkoper is en je het ook nog eens op 3 PC's mag installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Controleer ook of het mogelijk is om die versie te upgraden voor als je later Outlook wel nodig zou hebben bv. voor Exchange. Niet zo prettig als je straks de licenties dubbel mag aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
Het gaat hier niet om de home&student versie maar de versie voor thuisgebruik en zelfstandige.
Deze is ongeveer 2x zo duur als de thuis versie maar biedt daarin tegen wel Outlook en mag commercieel gebruikt worden. Wanneer deze dus niet commercieel wordt gebruikt mag je hem 3 maal installeren.

Al met al was ik dus alsnog een stuk goedkoper uit dan wanneer ik Office STD via volume license had aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt helemaal gelijk, ik zit nog met mijn hoofd in 2007 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quo_
  • Laatst online: 25-08 11:13
basproffesional schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:15:
Het gaat hier niet om de home&student versie maar de versie voor thuisgebruik en zelfstandige.
Deze is ongeveer 2x zo duur als de thuis versie maar biedt daarin tegen wel Outlook en mag commercieel gebruikt worden. Wanneer deze dus niet commercieel wordt gebruikt mag je hem 3 maal installeren.
Kun je vertellen waar je gelezen hebt dat de "thuisgebruik en zelfstandigen" versie 3x geinstalleerd mag worden voor niet-commercieel gebruik?
Bij MS kan ik namelijk wel de 3-voudige installatie voor "home en student" terugvinden maar voor de "thuisgebruik en zelfstandigen" versie vind ik allleen de vermelding voor 2-voudige installatie voor dezelfde gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
thuisgebruik en zelfstandigen is gewoon 1 pc, en 1 laptop (zolang het dezelfde gebruiker is). geen 2 desktops zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basprofessional
quo_ schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:32:
[...]

Kun je vertellen waar je gelezen hebt dat de "thuisgebruik en zelfstandigen" versie 3x geinstalleerd mag worden voor niet-commercieel gebruik?
Bij MS kan ik namelijk wel de 3-voudige installatie voor "home en student" terugvinden maar voor de "thuisgebruik en zelfstandigen" versie vind ik allleen de vermelding voor 2-voudige installatie voor dezelfde gebruiker.
Staat op de achterkant:)
Pagina: 1