Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:19
Om te beginnen mijn specs:
http://www.techzine.nl/specs/6312

Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een clean install Windos 7 64 Bit gedaan. Alle nieuwste drivers van de Asus site gehaald en geinstalleerd. Maar telken als ik mijn videokaart driver installeer en reboot na de installatie loopt de pc vast tijdens het inloggen. Het ronde 'zandlopertje' begint met draaien en stopt vervolgens. Ik had dit voorheen nooit na een verse installatie.

Installatie procedure die ik heb gevolgd:
- Opstarten in veilige modus, driver verwijderen via Programma's en Onderdelen.
- Reboot en driver sweeper er over heen halen in veilige modus.
- Reboot in normale modus en driver installeren.
- Reboot en dan loopt hij vast.

Wat ik al heb gedaan:
- Nieuwste driver installeren.
- Oudere driver installeren (zijn er niet zoveel omdat de gtx 460 pas sindskort wordt ondersteunt)
- Guru3d.com driver installeren die nog nieuwer was dan die van de nvidia site (geen whql)
- Windows Defender uitgeschakeld.
- Memory Remap uitgezet en aangezet in de BIOS.
- Memtest86+ gedraait maar loopt vast na verloop van tijd.
- De 2 RAM modules in 2 andere bankjes geprikt, dan start de pc niet eens op, geen piepjes geen beeld. Wel blijft het RAM-lampje rood branden en gaat niet meer uit.

Ik ben echt ten einde raad, ik kom er maar niet uit. Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:55

ResuCigam

BOFH

YaYo86 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 16:31:
Daar zou ik eens beginnen als ik jou was, die hoort niet vast te lopen. Verder staat er hier op het forum een hangen/opstarten troubleshooter pagina, volg die eens stap voor stap.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:55

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
- De 2 RAM modules in 2 andere bankjes geprikt, dan start de pc niet eens op, geen piepjes geen beeld. Wel blijft het RAM-lampje rood branden en gaat niet meer uit.
Dat wijst op geheugen problemen. Kun je het geheugen testen in een andere pc?
Als het geheugen toch niet het probleem blijkt te zijn kan je moederbord stuk zijn of je voeding kan kapot zijn.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3P4
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-02 16:38
op het asus forum vond ik dit,
http://vip.asus.com/forum...56&page=1&SLanguage=en-us
lijkt er een beetje op, oplossing was het geheugen in slot 1 en 3 verplaatsen naar 2 en 4.
misschien werkt dit ook voor jouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Dirk schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 16:40:
[...]

Dat wijst op geheugen problemen. Kun je het geheugen testen in een andere pc?
Als het geheugen toch niet het probleem blijkt te zijn kan je moederbord stuk zijn of je voeding kan kapot zijn.
Ik kan dit geheugen niet testen in een andere pc.
R3P4 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 17:51:
op het asus forum vond ik dit,
http://vip.asus.com/forum...56&page=1&SLanguage=en-us
lijkt er een beetje op, oplossing was het geheugen in slot 1 en 3 verplaatsen naar 2 en 4.
misschien werkt dit ook voor jouw.
Heb ik gedaan, dan start de pc niet eens op, geen piepjes en geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dramatic
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Je bent in elk geval niet de enige met dit probleem

http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=479735

blijkbaar tijd voor een RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Ik vind dat echt belachelijk, die 400 serie hoort gewoon correct te werken in Windows 7. Slecht werk weer van Nvidia..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:06
YaYo86 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 23:32:
Ik vind dat echt belachelijk, die 400 serie hoort gewoon correct te werken in Windows 7. Slecht werk weer van Nvidia..
en waar is dit op gebaseerd? nvidia drivers werken tenminste, kun je niet altijd zeggen van ATI..
ow en heb je wel de 64bit drivers? en probeer anders eens een oudere driver.

als memtest86+ vast loopt heb je toch echt een geheugen probleem en heeft dit niets met je GPU te maken, probeer eens met 1 stickje, en test opnieuw zodat je kunt zien of er 1 kapot is of toch allebij. en je kent vast wel iemand met ddr3 geheugen waar je dan even je geheugen heen brengt om even te testen...

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dramatic
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Harm30 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 09:19:
[...]

en waar is dit op gebaseerd? nvidia drivers werken tenminste, kun je niet altijd zeggen van ATI..

als memtest86+ vast loopt heb je toch echt een geheugen probleem en heeft dit niets met je GPU te maken, probeer eens met 1 stickje, en test opnieuw zodat je kunt zien of er 1 kapot is of toch allebij. en je kent vast wel iemand met ddr3 geheugen waar je dan even je geheugen heen brengt om even te testen...
waarschijnlijk gebaseerd op de link die ik gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
[...]

Allebei al geprobeerd zoals je in mijn TS kan lezen.

RAM testen bij iemand anders blijft moeilijk.. maar ik zal eens kijken.

Heb wel gemerkt dat als ik beide bankjes in 2 andere slots doe dat er dan niks gebeurd. Start niet op, geen piepjes, geen beeld en het RAM lampje blijft rood branden.

[ Voor 4% gewijzigd door YaYo86 op 23-08-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

nvidia drivers werken tenminste, kun je niet altijd zeggen van ATI.. ...
En waar is dát weer op gebaseerd? :)
YaYo86 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:33:

Heb wel gemerkt dat als ik beide bankjes in 2 andere slots doe dat er dan niks gebeurd. Start niet op, geen piepjes, geen beeld en het RAM lampje blijft rood branden.
Lijkt me duidelijk, dan toch? Test die strips stuk voor stuk met memtest, of haal degene die problemen leveren tijdens je POST er sowieso uit.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
alt-92 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:42:
Lijkt me duidelijk, dan toch? Test die strips stuk voor stuk met memtest, of haal degene die problemen leveren tijdens je POST er sowieso uit.
Ja m'n moederbord is kapot, anders zouden de andere bankjes het ook doen lijkt me.

[ Voor 7% gewijzigd door YaYo86 op 23-08-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is staat er ook (meestal) wel in manuals dat de reepjes in de 1e en de 3e geplaatst moeten worden. Ik zou niet verbaasd zijn als een moederbord ze dan ook niet slikt op 2 en 4.

Zoals hierboven aangegeven, doorloop memtest met 1 reepje op bank 1 en (daarna) 2. Controleer vervolgens zo al je reepjes totdat je de boosdoener hebt gevonden.

Loopt je pc dan als nog vast kun je bank 3/4 proberen. Op dit punt is óf je geheugen niet compatible óf je moederbord inderdaad defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:13:
Als het goed is staat er ook (meestal) wel in manuals dat de reepjes in de 1e en de 3e geplaatst moeten worden. Ik zou niet verbaasd zijn als een moederbord ze dan ook niet slikt op 2 en 4.

Zoals hierboven aangegeven, doorloop memtest met 1 reepje op bank 1 en (daarna) 2. Controleer vervolgens zo al je reepjes totdat je de boosdoener hebt gevonden.

Loopt je pc dan als nog vast kun je bank 3/4 proberen. Op dit punt is óf je geheugen niet compatible óf je moederbord inderdaad defect.
Mijn mem is compatible want het stond op de QVL van mijn Asus moederbord, dus ik vrees het ergste :P

Oke dan ga ik dat op die manier eens doen. Wat is een redelijke tijd om te testen om te zien of het mem defect is?

[ Voor 6% gewijzigd door YaYo86 op 23-08-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je geheugen écht stuk-stuk is, kun je al fouten binnen seconden tot minuten zien.
Wil je ook de kleine fouten zien/uitgebreider testen, is het toch wel aan te raden om hem een tijdje te laten lopen.
Memtest86 kun je het beste laten draaien tot en met Test 8. Test 9 is een 3 uur durende test, dus meer geschikt als je nog steeds twijfels hebt na de vorige 8 tests. (en het geheugen ook kuren vertoond in een ander volledig werkend systeem)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Bedankt voor de info, mijn memtest86+ liep al vast na 4 min. Toen had ik ie nog geen fouten gevonden in beide reepjes (ik heb er 2 totaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Controleer eens je hardware monitor in je BIOS. Hoe warm is je proc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Laatst online: 06:31

epic_gram

undercover moderator

Of controleer je moederbord met geheugen waarvan je zeker weet dat het werkt. Om zeker te weten dat je mobo niet kapot is.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

epic_fail schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 12:27:
Of controleer je moederbord met geheugen waarvan je zeker weet dat het werkt. Om zeker te weten dat je mobo niet kapot is.
Als iets anders dan het mobo/geheugen stuk is, weet je dat dus niet wanneer je ander geheugen probeert. Maar het is wel goed om te kunnen uitsluiten of zn eigen geheugen stuk is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:01:
[...]

Als iets anders dan het mobo/geheugen stuk is, weet je dat dus niet wanneer je ander geheugen probeert. Maar het is wel goed om te kunnen uitsluiten of zn eigen geheugen stuk is. :)
Ik begrijp het niet helemaal, als je dan nog problemen hebt is er toch meer aan de hand dan alleen zijn geheugen? Beetje jammer als er nog meer kapot blijkt te zijn als hij net nieuw geheugen heeft gekocht.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik niet het hele verhaal heb gelezen. Het enige wat ik las was dat hij een Clean windows installatie had uitgevoerd. Dus ik zou graag willen weten waar ik kan vinden dat hij nieuw geheugen heeft geplaatst? Misschien dat ik dat gewoon over het hoofd heb gezien.

En ja, er is dan meer aan de hand dan zijn geheugen. Maar het moederbord is dan niet het enige wat overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
YaYo86 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 12:10:
Bedankt voor de info, mijn memtest86+ liep al vast na 4 min. Toen had ik ie nog geen fouten gevonden in beide reepjes (ik heb er 2 totaal).
Je bent in de val gelopen waar velen je voorgingen: je begint met de vooringenomen conclusie dat je al weet wat er mis is (je videodrivers zouden de schuld zijn); en daarop verdergaand kom je er niet meer uit. En dat terwijl je video-drivers, durf ik wel te stellen, er niets mee te maken hebben (je hebt het probleem immers ook wanneer je boot vanaf de Memtest86+ CD).
[...]

als memtest86+ vast loopt heb je toch echt een geheugen probleem en heeft dit niets met je GPU te maken
Een conclusie die ik absoluut niet deel. Memtest86+ rapporteert geen errors, maar blijft zelf ook gewoon hangen (of liever: zijn hele machine hangt); wat ie ziet is niet anders dan wat ie waarneemt wanneer ie Windows opstart: het systeem freezed gewoon.

@TS: Mijn advies: steek er eens een andere video-kaart it (je vorige bijvoorbeeld). Weet niet hoe oud je mobo is, maar kijk ook eens of je bolle condensators ziet (niet erg aannemenlijk, aangezien je mobo waarschijnlijk al solid state capacitors heeft; maar toch).

[ Voor 10% gewijzigd door albatross op 23-08-2010 14:34 ]

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:21:
Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik niet het hele verhaal heb gelezen. Het enige wat ik las was dat hij een Clean windows installatie had uitgevoerd. Dus ik zou graag willen weten waar ik kan vinden dat hij nieuw geheugen heeft geplaatst? Misschien dat ik dat gewoon over het hoofd heb gezien.

En ja, er is dan meer aan de hand dan zijn geheugen. Maar het moederbord is dan niet het enige wat overblijft.
Ik heb het er helemaal niet over dat hij nieuw geheugen heeft geplaatst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Ik zal jullie vertellen dat deze hele pc pas 2 weken oud is. Mijn temps zijn oke. CPU word 31 graden, de GPU iets daar boven, aldus mijn BIOS.

Het zou zomaar kunnen dat dit er iets mee te maken heeft dat de hele handel vastloopt:
http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=479735

Dat is namelijk 1 van mijn problemen waar het om gaat.

Edit: Zojuist een BIOS flash gedaan, heb tot dusver geen vastlopers meer gehad in de BIOS.

Edit2: Nog meer problemen mbt vastlopers en de GTX460: http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=176132

[ Voor 23% gewijzigd door YaYo86 op 23-08-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
albatross schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:33:
[...]

Een conclusie die ik absoluut niet deel. Memtest86+ rapporteert geen errors, maar blijft zelf ook gewoon hangen (of liever: zijn hele machine hangt); wat ie ziet is niet anders dan wat ie waarneemt wanneer ie Windows opstart: het systeem freezed gewoon.

@TS: Mijn advies: steek er eens een andere video-kaart it (je vorige bijvoorbeeld). Weet niet hoe oud je mobo is, maar kijk ook eens of je bolle condensators ziet (niet erg aannemenlijk, aangezien je mobo waarschijnlijk al solid state capacitors heeft; maar toch).
Ik ga mijn 7600GT eens proberen als ik daar tijd voor heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

epic_fail schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:37:
[...]

Ik heb het er helemaal niet over dat hij nieuw geheugen heeft geplaatst. ;)
Sorry, die aanname maakte ik na:
epic_fail schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:02:
[...]
Beetje jammer als er nog meer kapot blijkt te zijn als hij net nieuw geheugen heeft gekocht.
;).
Iig, @ TS: Je had ook last van vastlopers in je BIOS?
Vanaf wanneer is dit begonnen, na je clean install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
YaYo86 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:41:
[...]

Ik ga mijn 7600GT eens proberen als ik daar tijd voor heb!
Strak plan (altijd sneller dan al dat gepiel met Safe Mode en eindeloze install/uninstall procedures).

En ga dan ook niet direct al die ouwe drivers ervoor installeren. Ik zou Windows gewoon even links laten liggen, en weer direct van je Memtest86+ CD booten.

Als ik die andere topics zo lees, zou het me niet verbazen als je 480 gewoon stuk is gegaan (wat klaarblijklijk erg snel kan gaan). Maar weten is meten.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:47:
[...]

Iig, @ TS: Je had ook last van vastlopers in je BIOS?
Vanaf wanneer is dit begonnen, na je clean install?
Dat was na een clean install ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YaYo86 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:52:
[...]

Dat was na een clean install ja.
Ok.
Pak gewoon ff je oude videokaart erbij en kijk wat Memtest dan doet. Als dezelfde problemen blijven bestaan heb je iig weer iets uitgesloten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Even een update, heb zojuist een andere graka getest die het wel bleek te doen, dus geen hangers tijdens inloggen. Ben nu al 4-5 uur aan het werk op de pc. Dus kaart gaat terug en koop ik een xfx 5850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
YaYo86 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:30:
Even een update, heb zojuist een andere graka getest die het wel bleek te doen, dus geen hangers tijdens inloggen. Ben nu al 4-5 uur aan het werk op de pc. Dus kaart gaat terug en koop ik een xfx 5850.
Precies wat ik al vermoedde. Ter leering (en niet zo zeer ter vermaeck), onthou voor de volgende keer nou de 'denkfouten' die je hier gemaakt had (zoals eindeloos gefixeerd blijven op een driver-probleem, terwijl je hangende Memtest86+ dat feitelijk al uit had gesloten). Gewoon systematisch denken en te werk gaan. En de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is niet voor niets geschreven (al krijg je de indruk dat een hoop lieden denken dat erna verwezen wordt om ze te kleineren of zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
albatross schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:39:
[...]
Precies wat ik al vermoedde. Ter leering (en niet zo zeer ter vermaeck), onthou voor de volgende keer nou de 'denkfouten' die je hier gemaakt had (zoals eindeloos gefixeerd blijven op een driver-probleem, terwijl je hangende Memtest86+ dat feitelijk al uit had gesloten). Gewoon systematisch denken en te werk gaan. En de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is niet voor niets geschreven (al krijg je de indruk dat een hoop lieden denken dat erna verwezen wordt om ze te kleineren of zo).
Je hebt inderdaad gelijk ja. Verder kijken dan de neus lang is :)

Ik vind trouwens dat die Hangen en Opstartproblemen troubleshooter best wel erg is verouderd. Vandaar dat ik die niet helemaal heb doorgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt nu alsof je denkt dat dit door de GTX460 in het algemeen komt. Nu ga je plotseling een 5850 kopen (Wat ik wel kan begrijpen als je een slechte ervaring hebt met de GTX460).

Ik wou toevoegen dat ik hier een GTX460 ook met Windows 7 prima run, je had waarschijnlijk een defect exemplaar te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Ja en velen met mij hadden toevallig ook een defect exemplaar....

Anyways morgen krijg ik m'n 5850 hehe :D Dan blaas ik je eruit vriend.

Verwijderd

YaYo86 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:42:
Ja en velen met mij hadden toevallig ook een defect exemplaar....

Anyways morgen krijg ik m'n 5850 hehe :D Dan blaas ik je eruit vriend.
Eigenlijk presteren de kaarten gelijk, als je benchmarks bekijkt winnen ze allebei op verschillende delen van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Volgens mij is de 5850 beter op DX11 gebied toch?
Pagina: 1