Toon posts:

HP pavilion dv7-4040ed of Dell studio 17

Pagina: 1
Acties:
  • 95 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik zoek voor mijn studie een laptop rond de 900 euro.
nou zit ik te twijfelen tussen deze 2 keuzes:

1. HP pavilion:
pricewatch: HP Pavilion dv7-4040ed (WN811EA)
kost: € 919 (bol.com)

2. Studio 17(N0074907)
http://configure2.euro.de...074907&rbc=N0074907&s=dhs
met aanpassing:
- Intel Core i5 520m inplaats van i5 450m
kost: € 939,00 (dell-site)

ik kom er nog niet echt uit, vandaar dat ik hier om hulp vraag. :)
of weten julli nog andere/betere laptops rond de 900 euro?
wil natuurlijk het maximale uit die 900 euro krijgen voor een laptop:p
Algemene eisen:
- goede CPU (bijv core i5)
- goede videokaart (voor games als cod4)
- 15/17 inch (liefst 17 inch)
- Harde schrijf min 500 GB
- geheugen min 4 GB DDR3

• rob2911
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-11 16:20
Eerst even om te vergelijken:

Wanneer je kiest voor de HP Pavilion die je zelf ook al hebt genoemd, je hebt dan het voordeel van de Intel Core i5 450m want die loopt sneller als de 520m respectievelijk een score van 2496 tegenover 2344 (Bron: http://www.cpubenchmark.net). Je hebt dan een 17" laptop met 4 GB DDR3 werkgeheugen en een harde schijf van 500 GB. Echter zit je met het probleem dat de videokaart van deze laptop de ATI Mobility Radeon HD5470 niet echt geschikt is voor het spelen van games als Call of Duty 4. Deze oudere versie zal waarschijnlijk wel draaien maar wel laggen met onder andere multiplayer.

Wanneer je kiest voor de Studio 17 van Dell moet je in ieder geval NIET kiezen voor de 520m processor want die kost meer geld en loopt in de praktijk trager. Het voordeel van deze laptop is echter de grotere capaciteit van de harde schijf; 1 TB ipv 500 GB. Ook loopt de videokaart (ATI Mobility Radeon HD 5650) ongeveer 2 keer zo snel en daarmee is het een stuk makkelijker om games zoals CoD4 te spelen. Verder is deze laptop ook voorzien van 4 GB DDR3 werkgeheugen en een 17" LCD scherm.

Zelf zal ik dus vanwege het niet al te grote prijsverschil kiezen voor de Studio 17 van Dell. Kies je voor de prijs dan heb je aan de HP Pavilion een prima laptop. Maar een echte gaminglaptop zal het nooit zijn. Verder andere laptops in de prijsklasse van 900 euro zijn bijvoorbeeld prima te vinden op bijvoorbeeld Azerty.nl.

Succes met je keuze! ;)

rob2911

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 08:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica