Andere versterker niet mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:40
Beste mede-Tweakers,

Ik heb waarschijnlijk een relatieve simpele vraag. Op dit moment ben ik me aan het orienteren op een nieuwe reciever (vermoedelijk wordt het de Onkyo TX-SR608). Om niet alles te gelijk te hoeven kopen wil ik mijn huidige boxen even handhaven.

Echter achterop de boxjes (melkpakjes) staat de volgende melding:

Do not connect to any amplifier other than supplied.

Lijkt me redelijk duidelijk. Alleen klopt dit ook of is dit om te voorkomen dat een leek teveel watt door een boxje gaan jagen?

Voor de duidelijkheid, mijn huidige systeem(pje) is een Pioneer DCS-353, belangrijker de boxjes (type S-DV353).
Op de achterkant staat het volgende:

Max. Power: 60W
Puissance: 60W
Impedance: 5 Ω

In de handleiding kan ik niks vinden. Op internet is eigenlijk weinig inhoudelijks te vinden over dit systeem.
Wellicht dat iemand anders een idee heeft?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-10-2025
Gewoon proberen op laag vermogen?

Kan me niet voorstellen dat de speakers daadwerkelijk ontworpen zijn om kapot te gaan bij een andere versterker. Technisch gezien is dat lastig, voor zover ik in kan schatten. Anderen?

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Bij het aansluiten van speakers is enkel het kijken naar de impedantie en het maximaal vermogen belangrijk (en de plus/min niet omwisselen), de eerste is vrijwel nooit een probleem. Het vermogen mag laag zitten, maar draai dan niet je versterker helemaal open. Je kan waarschijnlijk ook wel horen wanneer je te hard gaat ;) .

[ Voor 7% gewijzigd door Aloys op 22-08-2010 16:15 ]

• kw_nl
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik ben nog wat gaan zoeken op impedantie. Als ik het goed begrijp is het allemaal geen probleem.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02 16:50

BHQ

Meeste versterkers gaan tot minimaal 4 ohm per kanaal. Zal wel goed gaan dus.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Verwacht overigens geen wereldschokkende geluidsverbetering.

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:00
Ik denk inderdaad dat je beter eerst je speakers kunt vervangen. Dat is echt de cruciale factor.

• kw_nl
Ik weet het, alleen me "receiver" lees veredelde dvd speler is heeft heel weinig mogelijkheden. Zo heeft hij bijvoorbeeld geen optical ingang, geeft hij het geluid van me digitale ontvanger zo zacht door dat ik er niks mee kan. Plus dat ik inmiddels 3 HDMI apparaten heb met maar 1 HDMI poort op me TV.

Inmiddels kwam ik ook tot de ontdekking dat me subwoofer passief is, volgens mij gaat dat niet lukken met Onkyo TX-SR608...

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

kw_nl schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:43:
Inmiddels kwam ik ook tot de ontdekking dat me subwoofer passief is, volgens mij gaat dat niet lukken met Onkyo TX-SR608...
Als je subwoofer high-level inputs en -outputs heeft kan je je front speakers doorlinken vanaf de subwoofer. Of je koopt een monoblock en zet deze achter je subwoofer. Je maakt dan een actieve subwoofer, maar met de versterking extern in plaats van intern. Vraag is alleen of een dergelijke subwoofer een monoblock waard is...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1