router vervangen

Pagina: 1
Acties:

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
hallo

We hebben hier in huis 2 routers. een oude linksys BEFW11S4 als 'router' en een sitecom (weet het typenummer niet meer) als access point op zolder.

Alleen de linksys heeft last van oa dementie. Heel vaak valt het draadloze signaal uit. dan moet je de router resetten en dan komt het weer op. En nu net zag ik dat hij zichzelf volledig gereset heeft. alle beveiligingsinstellingen etc zijn verdwenen en het is nu weer een standaard onbeveiligd signaal.
Overigens heb ik ook heel vaak problemen gehad met port forwarding.

Dus ik vermoedt dat het tijd wordt voor een nieuwe (hij is ook al weer wat jaartjes oud).

Maar op wat voor dingen moet ik letten bij het uitzoeken van een nieuwe?
ik wil gaan voor een gigabit, omdat wel glasvezel krijgen en ik een server wil neerzetten.
ik denk dat het een BGN router wordt. mijn laptop heeft mogelijkheid tot wireless N (intel wifi link 5300agn), die van mijn moeder weet ik niet zeker eigenlijk.
en hij moet om kunnen gaan met de sitecom als access point. (zijn er routers die daar problemen mee hebben?)

nu heb ik niet zoveel verstand van routers, dus daarom de vraag. wat voor dingen moet ik op letten?

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-02 19:51
Ik denk dat je er alleen op moet letten of de WAN poort van de router die je dan koopt ook de snelheid van je glasvezel aan kan.
Sommige routers hebben namelijk een 100Mbps verbinding voor WAN en de rest wel gigabit.
Je sitecom ap hoef je niet veel rekening mee te houden.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
Dat van die 100mbps WAN kwam ik vanmiddag ook al tegen inderdaad, ik zat nog wat op internet te zoeken.

maar verder zijn er niet echt bijzondere punten om op te letten dus.
Dan moet ik misschien maar eens rustig rondkijken als ik weer eens bij de Makro ben oid

Bedankt voor je reactie in elk geval

• apokalypse
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:45
timberleek schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 00:13:
Dan moet ik misschien maar eens rustig rondkijken als ik weer eens bij de Makro ben oid
Ik zou eerder kijken in de pricewatch en naar bijhorende specs en reviews

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-02 13:43
Uit eigen ervaring kan ik de Netgear WNDR3700 aanraden. Volgens mij komt die als een van de snelste routers uit tests, op het gebied van WAN (internet) naar LAN (lokaal netwerk) snelheid. Zowel de WAN poort en de 4 LAN poorten zijn gigabit. Een andere vrij veel verkochte router is de D-Link DIR655, deze is iets goedkoper. Ook deze heeft gigabit WAN en LAN poorten.

Wat ik zelf altijd doe, is gewoon op de Pricewatch (http://tweakers.net/pricewatch/cat/662/wlan-routers.html) kijken welke producten het meest verkocht worden en dan uit die lijst kijken welke mij het meest bevalt (aan de hand van reviews die ik Google). Misschien een beetje gek, maar ik ben er van overtuigd dat dingen die het meest worden verkocht (die staan bovenaan in de Pricewatch) ook het beste werken. Anders zouden mensen ze vast niet en masse kopen ;)

• Gman2oo6
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-01 01:37
zit wel een verschil tussen deze twee in namelijk
de D-Link 655 heeft een USB connectie voor PRINTERS en USB STORAGE
de Netgear WNDR3700 heeft dit alleen maar voor USB STORAGE

[ Voor 10% gewijzigd door Gman2oo6 op 23-08-2010 12:17 ]

Pagina: 1