Ik vind dat je bij elke foto teveel omgeving laat zien en te weinig nadruk op het wielrennen legt. Ook zit de focus er op enkele foto's naast (Foto 3 goed te zien) en heerst er behoorlijk wat CA op je foto's.
Ik denk dat sommige foto's er op vooruit zullen gaan zodra je wat meer gaat croppen (en iets meer uit je kitlens haalt door ook de 55mm te gebruiken en niet alleen 28mm en 33mm). Overall vind ik de gekozen composities ook niet heel erg sterk.
Foto 1 - Heel veel omgeving dat afleid van het onderwerp, namelijk de wielrenner. Misschien zodanig croppen dat alleen de voorste twee wielrenners erop staan de foto beter maakt?
Foto 2 - Redelijk storende flare (al zullen anderen dat wellicht de foto mooier maken) en de wielrenner lijkt niet helemaal scherp te zijn. Die lantaarnpaal erachter echter wel
Foto 3 - Misschien had je aan de andere kant van de weg moeten staan zodat je het zonlicht in de rug had in plaats van er tegenin te fotograferen. Ook heb je hier naar mijn smaak veel te veel van de omgeving erop gezet.
Foto 4 - Toch proberen je onderwerp iets meer te isoleren. Je bent zo te zien een paar stappen opzij gegaan vergeleken met foto 3 waardoor ik vind dat de belichting al iets beter is geworden.
Foto 5 - Iets meer croppen vanaf de voorkant, er staat nu heel veel straat op.
Foto 6 - Ik zie nu ook ineens stofvlekjes aan de rechterkant op je foto
Ik zou de foto iets eerder geschoten hebben waardoor je niet de andere fotograaf en het bord achter de wielrenners in beeld krijgt. Iets verder inzoomen zodat de wielrenners duidelijk in beeld komen.
En is zo'n gigantisch watermerk nou echt nodig?
Ik denk dat sommige foto's er op vooruit zullen gaan zodra je wat meer gaat croppen (en iets meer uit je kitlens haalt door ook de 55mm te gebruiken en niet alleen 28mm en 33mm). Overall vind ik de gekozen composities ook niet heel erg sterk.
Foto 1 - Heel veel omgeving dat afleid van het onderwerp, namelijk de wielrenner. Misschien zodanig croppen dat alleen de voorste twee wielrenners erop staan de foto beter maakt?
Foto 2 - Redelijk storende flare (al zullen anderen dat wellicht de foto mooier maken) en de wielrenner lijkt niet helemaal scherp te zijn. Die lantaarnpaal erachter echter wel
Foto 3 - Misschien had je aan de andere kant van de weg moeten staan zodat je het zonlicht in de rug had in plaats van er tegenin te fotograferen. Ook heb je hier naar mijn smaak veel te veel van de omgeving erop gezet.
Foto 4 - Toch proberen je onderwerp iets meer te isoleren. Je bent zo te zien een paar stappen opzij gegaan vergeleken met foto 3 waardoor ik vind dat de belichting al iets beter is geworden.
Foto 5 - Iets meer croppen vanaf de voorkant, er staat nu heel veel straat op.
Foto 6 - Ik zie nu ook ineens stofvlekjes aan de rechterkant op je foto
En is zo'n gigantisch watermerk nou echt nodig?
Met die laatste aanpassingen zijn ze inderdaad al iets beter, maar ze blijven nog niet echt sterke platen. Ik had op jouw locatie eerder een tele lens erop gezet om zo de wielrenners wat meer te isoleren. En altijd op de achtergronden blijven letten, mischien volgende keer net buiten de stad gaan staan waar je minder last hebt van storende objecten. Ook lijken ze mij allemaal een tikkeltje te donker, inflitsen bij zonnig weer is vaak ook bijzonder nuttig. Ik heb vrijdag ook de eneco tour bezocht bij ronse(bel), zal later mischien ook even een testcaseje aanmaken.
@Jay-P
Mijn budget was op voor meerdere objectieven, ik ga zodra ik weer wat geld heb nieuwe objectieven kopen.
Mijn budget was op voor meerdere objectieven, ik ga zodra ik weer wat geld heb nieuwe objectieven kopen.
Sommige foto's zijn scheef.
Foto 2: de wielrenner is in de schaduw. Ten onrechte.
Wat close-ups van de emoties op de gezichten zou wellicht een goed idee zijn geweest. Ook hadden de kleuren van de achtergrond t.o.v. de wielrenners imo beter gemoeten.
Foto 2: de wielrenner is in de schaduw. Ten onrechte.
Wat close-ups van de emoties op de gezichten zou wellicht een goed idee zijn geweest. Ook hadden de kleuren van de achtergrond t.o.v. de wielrenners imo beter gemoeten.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Pagina: 1