Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverback
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik ben onlangs overgestapt naar Kabel internet via UPC. Voor mijn thuisnetwerk heb ik een Sitecom WL-351 router aangeschaft. Alle apparaten in huis komen probleemloos het internet op, zowel bedraad als wireless, echter zien de apparaten elkaar niet. Ze hebben allemaal een ipadres uit dezelfde range, maar ik kan niet naar elkaar pingen en wil ik naar een share gaan via explorer, krijg ik de boodschap dat ik niet geauthoriseerd ben.. Hang ik mijn oude router hier weer tussen, dan werkt alles prima, dus ik kan geen directories sharen of media streamen en daar ik heb ik deze router voor aangeschaft. Ik ben geen onbekende met IT of netwerken, maar heb nu zoiets of de router is stuk of ik zie ergens een vinkje over het hoofd. Iemand enig idee? _/-\o_

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

802.1d Spanning Tree is Disabled by default. If the 802.1d Spanning Tree function is enabled, this router will use the spanning tree protocol to prevent network loops.
Heb je die misschien aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverback
Nee, die staat op disabled. Ik heb ook nog een factory reset gedaan, zonder succes en de laatste firmware erop gezet ook zonder succes :-(

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverback
Deze kan op slot. Bleek toch een defecte router te zijn.