Toon posts:

Outlook 2003 pst bestand volledig uitlezen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een harde schijf welke gecrasht is en daar heb ik nog data weten af te halen. Lang niet alle data is in orde, maar ik heb wel het een en ander terug. Zo ook mijn pst file. Die is ruim 38 MB en dat kan ook ongeveer wel kloppen. Als ik hem open in Outlook zegt hij dat de file corrupt is en ik Scanpst moet draaien. Scanpst weet hem te 'repareren' en dan kan ik hem openen. Echter mis ik dan een heleboel e-mailtje.

Als ik de bestandsgrootte nog eens controleer dan zie ik dat die nog steeds 38 mb is. Als ik de folder sizes binnen Outlook bekijk kom ik niet verder dan 750kb aan data. Ik vraag mij dus af waar mijn ruim 37 mb aan data is gebleven (zitten een paar belangrijke items tussen). Kernel for Outlook helpt ook niks. Die kan de corrupte niet eens aan en uit de enigszins gerepareerde van outlook haalt hij niks extra's.

Zijn er mensen die nog een idee hebben wat ik zou kunnen proberen, want plain text kan ik er ook niet echt informatie uithalen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:01
Heb het ook ooit gehad. PST van 3 GB. Na repair miste ik een maand of 2 mail, de laatste 2 maanden waren dat. Weinig aan te doen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Probleem met Outlook is dat als er data weg is uit het PST bestand hij niet automatisch het bestand verkleind, dat moet je handmatig doen. Als je bijvoorbeeld een mailtje van 5MB permanent wist blijft het bestand even groot.

In de Engelse versie: File > Data File Management > Data Files en dan op het knopjes 'settings' klikken en vervolgens 'Compact now'.

Doe dat eens en kijk hoeveel er van het bestand overblijft, dan kun je een beetje een inschatting maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik ga compacten ben ik bang dat ik de data echt kwijt raak. Is er niet een applicatie ofz die de raw data kan proberen uit te lezen zonder gebruik te maken van de indexen (net zoals er voor NTFS data is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Misschien converteren naar een andere client en kijken wat er dan nog beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:02

Eagle Creek

Breathing security

Er bestaan (naast scanpst) diverse repairtools. Vaak is dit shareware, dus je kunt het proberen met een back-up van het bestand. Garantie kan ik je zo uiteraard niet geven.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Ontrack PowerControls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Advanced Office Repair is ook zo'n tool.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk aan namen van applicaties (en links) heb ik iets. Ik ga deze eens proberen. Bedankt voor de suggesties.

/Update: Kijk die advanced office repair doet al een heel stuk meer. Zoals ik dus al dacht zit er dus wel meer informatie in. Eens kijken wat de rest kan en anders moet ik advanced outlook repair maar even aanschaffen.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:06

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 01:08:
Maar als ik ga compacten ben ik bang dat ik de data echt kwijt raak. Is er niet een applicatie ofz die de raw data kan proberen uit te lezen zonder gebruik te maken van de indexen (net zoals er voor NTFS data is)?
Ik neem aan (hoop) dat je nu aan het experimenteren bent op een KOPIE van de PST en niet op je enige 'origineel'? Dan kan je dus zonder gevaar uitproberen wat er met compacten gebeurt.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Vermoed ook gewoon dat het verschil in bestandsgroote een lege huls is.
Je moet het zien als een boekenkast waar je een aantal boeken uit hebt gehaald.

Totale ruimte die de kast in neemt is gelijk, maar de inhoud is minder.
Met de eerder genoemde "compact now" functionaliteit van Outlook kan je de ongebruikte ruimte eruit persen wat resulteert in een kleinere PST bestand in de regel.

Het uitlezen van het huidige PST bestand zal om die reden denk ik ook niks uithalen, wat je evengoed nog kan proberen is een nieuw account aanmaken in Outlook, en een copy van de PST importeren.

Je kan beter IMO op zoek gaan op de HD naar de data. Verwijderd wil niet altijd verwijderd betekenen, je zal dan met data recovery voor HD aan de slag moeten om je alvast op weg te helpen. Bijv. recovermyfiles waarbij je gratis kan kijken of het lukt, en voor de recovery een licentie aan moet schaffen.

Ongetwijfeld dat er gratis varianten zijn, maar of die voor een ieder zo handig/begrijpelijk zijn is een 2de. Tevens zijn er wat bedrijven die op basis van no cure no pay werken. Je zou dan een image van de HD kunnen opsturen, of een image trekken en de originele HD opsturen. Google is je vriend.

Zakelijk goede ervaringen met Ontrack Data recovery en een demo.

[ Voor 45% gewijzigd door Yippie op 24-08-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:31
Ik heb laats een recovery van een pst van een gereimagede laptop moeten doen. Daar wordt je niet blij van, maar ik had gelukt. Heb dus de nodige ervaring en tijd er aan mogen besteden.

Kosten me 4 dagen werk. Bij Advanced Outlook Repair heb ik 2 corrupte PST files volledig mee gerecoverd. Echter de meest belangrijkste daar kon die niets mee doen.

Echter Outlook Recovery was de enige tool die er iets van kon maken. En daarmee heb ik alle Email terug gekregen, die van belang was.
Gewoon je harddisk laten afscannen, en daarna als je geluk hebt, kan je alles terug halen.

eventueel andere namen die je kan proberen:

Afbeeldingslocatie: http://www.repair-outlook.com/images/comparechart.gif

[ Voor 8% gewijzigd door Rolfie op 24-08-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien moet je een niveau hoger beginnen, nl met tools voor diskrecovery/repair, en daarna de pstrepairtools toepassen. indien mogelijk toepassen op een kopie van de schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Heb je het opgelost?
Pagina: 1