USB TV/DVB-T-ontvangers voor PC/Mac

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dada
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-06 11:27

dada

Verzamelaar van rotzooi

Topicstarter
Even iets anders dan de gebruikelijke high-end systemen die hier normaal besproken worden.

Ik heb al zo'n twee jaar geen TV of kabel meer, en in principe vind ik dat prima, want de meeste programma's vind ik ronduit saai en reclame kan ik al helemaal niet meer slikken. Soms zijn er echter wel leuke dingen die ik eigenlijk wil zien, vooral op de publieke omroep. Maar een kabelaansluiting zou ik er niet voor nemen.

Nu hoor ik dat er iets bestaat als een ontvanger waarmee je Ned 1/2/3 kunt ontvangen zonder ergens een abonnement voor nodig te hebben. Volgens Wikipedia wordt in Nederland uitgezonden in DVB-T, dus dit is de standaard die dergelijke ontvangers zouden moeten ondersteunen.

Ik heb deze gevonden: http://www.elgato.com/elg...deluxe09/product1.en.html (ik heb een Mac) maar ik vraag me af of iemand misschien andere suggesties heeft, of ervaringen kan delen. Lijkt mij wel een goede oplossing om dit te proberen :) want ik hoef eigenlijk alleen dingen als sport, speciale evenementen en af en toe een programma als Zomergasten te zien.

Nummer 27 op de wereldranglijst stroopwafels eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-07 17:20

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

In feite volstaat iedere DVB-T stick met mac-compatibaliteit voor jouw eisen.

NED1,2,3 en de regionale omroepen zijn namelijk FTA (free to air) te ontvangen. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A