Verschil Miro PCTV PRO en PCTV USB?

Pagina: 1
Acties:

• Baltar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Wat is het verschil tussen beide kaarten. Is dat alleen het feit dat de PRO een pci kaart is terwijl de USB gewoon aan te sluiten is op een USB poort ?

Waarom is de USB versie dan goekoper in de meeste prijslijsten?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Hallo,

Je kan eens in de pdf'jes kijken:
pc tv usb
pc tv pro

Volgens mij kan je meer met de pci versie: video opnemen bijvoorbeeld, daarvoor heb je bij de usb versie weer een capturekaart nodig. De pci versie heeft ook teletekst en als ik me niet vergis een afstandsbediening

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Neem GEEN usb versie, die is simpelweg te langzaam voor een goede overbrenging van goed signaal richting de pc, omdat je usb te langzaam is..

Enige verschillen zo uit me hoofd:

Pctvpro extra's t.o.v USB:
-Afstandsbediening
-Stereo TV/Radio
-Bewerkings-software

Dan heb je het meeste wel gehad, dus 1 advies, neem geen USB versie..

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-04 22:42

AngryAngel

Veni Vidi Vici

en 2e reden waarom je geen usb moet nemen
op die pci kaartje zit zo'n BTxxx chipset..
die cable crypt enzow gebruikt om te decoden.. laatste usb kaart die ik zag had die dus niet.. kon je geen cable crypt op gebruiken.. zuigt dus best wel..

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Op maandag 12 maart 2001 15:50 schreef The Fox het volgende:
Neem GEEN usb versie, die is simpelweg te langzaam voor een goede overbrenging van goed signaal richting de pc, omdat je usb te langzaam is..

Enige verschillen zo uit me hoofd:

Pctvpro extra's t.o.v USB:
-Afstandsbediening
-Stereo TV/Radio
-Bewerkings-software

Dan heb je het meeste wel gehad, dus 1 advies, neem geen USB versie..
Ik weet dat dit een oude topic is maar wat jij zegt over de snelheid is echt bullshit, een webcam gaat ook over USB vaak en kan ook gewoon 30fps opleveren. Heb zelf de PCTV Usb en capture gaat prima, gewoon 30fps.

[detail modus]
De PCTV usb kan 7,5 mb/s over de USB gooien volgens de driver en dat is meer dan genoeg voor een uncompressed stream (6,8 mb/s)
[/detail modus]

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 18:47 schreef dominicbout het volgende:
Ik weet dat dit een oude topic is maar wat jij zegt over de snelheid is echt bullshit.
wat jij zegt niet dan ?
Heb zelf de PCTV Usb en capture gaat prima, gewoon 30fps.
Jah die 30 frames per seconde haal ik ook nog wel, maar de kwaliteit ?... echt vreselijk.

---
Ik weet niet of er nog andere drivers zijn dan die je vind op de website, maar ik weet wel dat die drivers erg brak zijn (misschien een of andere gek die zijn eigen driver heeft geschreven ?)

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

[..]

Ik weet dat dit een oude topic is maar wat jij zegt over de snelheid is echt bullshit, een webcam gaat ook over USB vaak en kan ook gewoon 30fps opleveren. Heb zelf de PCTV Usb en capture gaat prima, gewoon 30fps.

[detail modus]
De PCTV usb kan 7,5 mb/s over de USB gooien volgens de driver en dat is meer dan genoeg voor een uncompressed stream (6,8 mb/s)
[/detail modus]
waar wil jij 7.5mb/s overheen pompen? usb ? echtniet hoor.. usb is 11mbit , of je moet het over usb 2 hebben ;)
Pagina: 1