netwerk drive in combinatie met wireless netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:35
Ik zoek al een tijdje naar een oplossing voor een volgens mij simpel probleem.

Thuis heb ik een CH3SNAS netwerk drive welke ik gebruik voor backup. Mijn eigen computer is daarmee verbonden via een draadloos netwerk. Ik heb de netwerkschijf gemapped en alles werkt naar behoren. Alleen het probleem is dus dat doordat ik een draadloze verbinding heb het even duurt bij het opstarten van windows voordat ik verbinding heb met het netwerk. Hierdoor kan hij niet op tijd een connectie maken met de gemapte netwerkschijf waar hij dus ook melding van doet.

Op zich is dit geen ramp, maar nu moet ik dus iedere keer opnieuw inloggen op mijn schijf zodra ik deze wil benaderen (username en password ingeven). En aangezien ik enigszins lui aangelegd ben zou ik graag hebben dat dit gewoon automatisch gebeurt tijdens het opstarten.

Heeft iemand hier een simpele oplossing voor? Ik heb zelf gedacht aan een batch bestand tijdens opstarten die verbinding maakt na een bepaalde delay. Maar volgens mij moet dit echt veel simpeler kunnen.

Ik gebruik Windows 7 ultimate.

• Shodan
Niemand? Is het toch lastiger dan ik denk? Da kan toch nie!?

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:04
Als ik me niet vergis heeft Intel hier een tooltje/instelling voor, zodat de verbinding er is voor dat je inlogt.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Dus je hebt een drive gemapped naar je NAS en doordat je connectie naar je wireless niet onmiddelijk gemaakt wordt, is je drive niet gemapt na het opstarten?

Je hebt 'Reconnect at logon' aanstaan?
Is je drive-letter effectief weg?
Als je drive er wel nog staat, maar met een rood kruis door, connecteert Windows normaal opnieuw als je de drive probeert te openen.

• Shodan
Ik heb inderdaad reconnect at logon aanstaan en heb de situatie zoals je beschrijft dat er een rood kruisje door de verbinding staat. Ik kan dan gewoon opnieuw connecten als ik erop dubbel klik, maar dan moet ik opnieuw username en wachtwoord ingeven.

Rscheper, enig idee hoe dat tooltje van intel heet? Ik zal zelf ook eens zoeken.

Ik heb trouwens nu opeens het probleem dat ik sowieso niet meer op mijn schijf kom. Hij accepteert username en wachtwoord niet meer!? Bij het loginscherm staat nu Peter-PC/Peter terwijl ik vroeger dacht ik gewoon alleen mijn naam ingaf met Peter. Maakt dit uit?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:38

lier

MikroTik nerd

Shodan schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 08:30:
Ik heb inderdaad reconnect at logon aanstaan en heb de situatie zoals je beschrijft dat er een rood kruisje door de verbinding staat. Ik kan dan gewoon opnieuw connecten als ik erop dubbel klik, maar dan moet ik opnieuw username en wachtwoord ingeven.

Rscheper, enig idee hoe dat tooltje van intel heet? Ik zal zelf ook eens zoeken.

Ik heb trouwens nu opeens het probleem dat ik sowieso niet meer op mijn schijf kom. Hij accepteert username en wachtwoord niet meer!? Bij het loginscherm staat nu Peter-PC/Peter terwijl ik vroeger dacht ik gewoon alleen mijn naam ingaf met Peter. Maakt dit uit?
Ja (om in omgekeerde volgorde te reageren), dat maakt uit. Je probeert nu met een lokaal computer account in te loggen op je NAS, en dat account bestaat niet.

Verder is het misschien een overweging om de drive mapping (ik neem aan dat je een letter koppelt aan je share) los te laten. Ik heb gewoon een lijst van shares binnen explorere beschikbaar.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Shodan
lier schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 08:37:
[...]

Ja (om in omgekeerde volgorde te reageren), dat maakt uit. Je probeert nu met een lokaal computer account in te loggen op je NAS, en dat account bestaat niet.

Verder is het misschien een overweging om de drive mapping (ik neem aan dat je een letter koppelt aan je share) los te laten. Ik heb gewoon een lijst van shares binnen explorere beschikbaar.
Ah dat verklaart mijn problemen met inloggen. Hoe omzeil ik dit?

Ik heb inderdaad een letter gekoppeld aan mijn share. Wat bedoel je precies met een lijst van shares? Hoe maak ik dat aan in explorer?
Pagina: 1