.bat bestanden uitvoeren op netwerkschijf

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Iedereen zit misschien wel met het probleem dat diegene graag een *.m3u file wilt hebben om een muziek/playlist te maken. En ik dus ook.

Ik heb inmiddels dit gebrouwen
@echo off
cd %1
echo %~f1
dir /o:n/a/b *.mp3 *.wma *.flac *.cue > "start.m3u"

Als ik dit in Windows uitvoer op C:, dan is er niks aan de hand, en krijg ik keurig een tof start.m3u bestandje in de map staan waar ik dit batch-bestandje in uitvoer. Maar als ik dit batch-bestandje op een netwerkschijf als: \\qnap\media\music\ wil uitvoeren, dan gebeurt er niks?

Is dit een beveiliging soms? Heeft dit iets te maken met Windows zelf, of met de Qnap netwerkschijf? Het is verder gewoon een Windows bestandsdeling die er wordt gebruikt op de qnap.

Iemand enig idee in welke richting ik het probleem moet zoeken?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bahmi
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Probeer eens je dir commando gewoon in je prompt, kijken of hij uberhaupt wel output geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:39
Je doet een cd %1, maar wat geef je als parameter op (%1 dus)? Als dat een compleet pad is, inclusief drive, dan gaat dit inderdaad niet werken. Het pad op die drive wordt dan wel gezet maar de directory die je opgeeft, maar je current drive blijft gewoon de drive waarvandaan je het bat bestand start (C:?). En je dir commando gaat dan dus ook niet naar je netwerkschijf.

Als je als parameter opgeeft \\qnap\enzovoorts gaat dat ook niet werken, omdat cd geen netwerkpad accepteert.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-09 18:58
Als je @echo off weg laat zie je toch waar het fout gaat? Ik zou \\qnap\media\music\ eens mappen naar een drive letter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd, maar die UNC-netwerk paden lijken het inderdaad niet mogelijk te maken.
Ik ga eens proberen om het naar een drive-letter te mappen.
Als je als parameter opgeeft \\qnap\enzovoorts gaat dat ook niet werken, omdat cd geen netwerkpad accepteert.
Wel stom inderdaad :/. of dit hier een reden achter?

Edit:
Als ik het batch bestandje uitvoer via Z: dan pakt hij hem wel :).

[ Voor 71% gewijzigd door AW_Bos op 22-08-2010 12:26 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

AW_Bos schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 12:17:
Ik heb het geprobeerd, maar die UNC-netwerk paden lijken het inderdaad niet mogelijk te maken.
Wel stom inderdaad :/. of dit hier een reden achter?
Ja :) Performance & betrouwbaarheid. Als je UNC pad niet beschikbaar is 'hangt' je console totdat je een time-out krijgt op IO.

Er is wel een manier om eromheen te werken als je toch UNC paden wil gebruiken:
How To Use the PUSHD Command to Access a UNC Path at a Command Prompt in Windows 2000

En je zou natuurlijk ook een check kunnen doen voor je cd'ed naar een netwerkpad of die host uberhaupt wel up is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1