''Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer..''

Pagina: 1
Acties:

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 19:39
Ik heb sinds kort 2 GTX 460's in SLI en ze draaien als een tiet maar soms wanneer ik een programma afsluit (bijvoorbeeld Unique Heaven 2.1 of Metro 2033) dan krijg ik eventjes een zwart beeld en vervolgens deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/NV01.jpg

Alles werkt vervolgens weer normaal, maar ik zou het toch graag niet meer terug zien.

Het lijkt enkel te gebeuren bij DX11/PhysX games en programma's en altijd direct na het afsluiten ervan.

De enige optie die vervolgens in Nvidia's CP veranderd is is dat Auto-select telkens weer terug schiet naar Geforce GTX 460 (2):

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v289/outlandos/NVCP-1.jpg

Maar als ik hem zo laat staan (dus PhysX op mijn 2e kaart) dan nog blijf ik het probleem *soms* bij het afsluiten van programma's houden.

Iemand enig idee waarom ik enkele seconden een zwart beeld krijg en daarna deze melding?

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
je videokaart drivers crashen.. verwijder de drivers eens, haal een driver sweeper over je systeem en installeer daarna de nieuwste drivers opnieuw.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Heb je al gegoogled op die melding?
Nou ik wel, want ik heb het zelfde probleem met een ATI kaart. Bij mij begon het na overstap van XP naar Win 7 x64. Bij mij is het vaak zodra ik scroll op een webpagina. Soms gaat het dagen wel goed :?
Er ziijn veel mensen met het probleem en zonder een oplossing. Dus ik kan je helaas niet helpen.

• outlandos
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 09:34:
Heb je al gegoogled op die melding?
Nou ik wel, want ik heb het zelfde probleem met een ATI kaart. Bij mij begon het na overstap van XP naar Win 7 x64. Bij mij is het vaak zodra ik scroll op een webpagina. Soms gaat het dagen wel goed :?
Er ziijn veel mensen met het probleem en zonder een oplossing. Dus ik kan je helaas niet helpen.
Dus driver opnieuw installeren helpt ook niet? :(

Verwijderd

Nee, niets helpt (bij mij dan).
Ik heb zelfs opnieuw Windows geïnstalleerd. Zonder effect. Dit probleem speelt volgens Google als sinds Vista 64bit en bij verschillende videokaarten en moederborden.

• outlandos
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 17:27:
Nee, niets helpt (bij mij dan).
Ik heb zelfs opnieuw Windows geïnstalleerd. Zonder effect. Dit probleem speelt volgens Google als sinds Vista 64bit en bij verschillende videokaarten en moederborden.
Oké nou dan is er (voorlopig) niets aan te doen. Het is in ieder geval geen groot probleem (als het hierbij blijft).
Pagina: 1