films streamen (switch of niet)?

Pagina: 1
Acties:

• denwilly
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-01 23:21
Hi,

Ik heb een aantal films in 1080p op mijn hdd van mijn desktop staan.
Ik beschik over een 100Mbit router (asus wl520gu).
Ik stream nu 'simpele' 800MB films over mijn wifi, zonder enige lag of andere problemen.
Maar met een 54Mbit verbinding kan je natuurlijk niet direct 1080p films streamen.
Nu was mijn vraag: als ik een gigabit-switch aan mijn router zet in 'cascade'.
Met aan die switch mijn PS3(films worden van desktop naar ps3 gestreamd) en mijn pc.
Zal ik dan kunnen streamen aan 100Mbit of aan een gigabit.
(Een eenvoudige schets)

Internet(nvt) --------------router -----------switch----------------desktop
----------------------PS3
Zal elke frame dat ik verstuur van mijn desktop naar de switch naar de PS3 gaan, over gaat deze eerst nog door de router.
Of is er iets waar ik op moet letten bij het aankopen van een switch?(een extra functie ofzo)
Ik heb zelf nog niets kunnen uittesten omdat ik nog geen switch heb.
Wil er zelf pas een kopen als ik er zeker van ben dat deze opstelling werkt.

Denk niet dat de specs van mijn pc hierbij iets uitmaken, toch?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

denwilly schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 23:43:
Zal ik dan kunnen streamen aan 100Mbit of aan een gigabit.
Met een gigabit switch dus op gigabit he.
Zal elke frame dat ik verstuur van mijn desktop naar de switch naar de PS3 gaan, over gaat deze eerst nog door de router.
Je router heeft er niets mee te maken.
Of is er iets waar ik op moet letten bij het aankopen van een switch?(een extra functie ofzo)
Nope.
Ik heb zelf nog niets kunnen uittesten omdat ik nog geen switch heb.
Wel degelijk. In je router zit een switch.
Denk niet dat de specs van mijn pc hierbij iets uitmaken, toch?
Correct.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Incorrect! Je PC moet natuurlijk wel een gigabit netwerkkaart hebben.

De PS3 heeft dat in ieder geval wel.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 00:10:
Incorrect! Je PC moet natuurlijk wel een gigabit netwerkkaart hebben.
Ik ging daar vanuit eigenlijk. Maar ook met 100mbps kun je prima 1080p streamen, zolang 't niet uncompressed is.

• alaintje
  • Laatst online: 26-02 22:11
Topickaap: als jij zegt dat je modem een swith is, kan ik dan een lan-party voor 4 man op mijn router regelen?
Ik zie nergens een functie hiervoor. Elke pc krijg dantoch zijn eigen ip? En als ik dat met de xbox doe dan :p ?

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

alaintje schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 00:21:
Topickaap: als jij zegt dat je modem een swith is, kan ik dan een lan-party voor 4 man op mijn router regelen?
Als de switch in jouw router 4 poorten heeft wel, ja.
Ik zie nergens een functie hiervoor. Elke pc krijg dantoch zijn eigen ip? En als ik dat met de xbox doe dan :p ?
Hoe bedoel je 'een functie hiervoor'? Gewoon inprikken en gaan, net als je eigen pc.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je router een switch ingebouwd heeft wel. Heeft hij 4 ethernet poorten dan zit er een switch in ja die automatisch elk aangesloten apparaat een ip adres geeft. Ook als er een switch tussen zit.

En @ TS: Het gaat altijd via de kortste weg, maar indien je een goede wireless verbinding hebt zou ik niet weten waarom het niet over wireless kan. De meeste 1080p films die je van internet plukt zitten onder de 25Mbit aan bitrate, dus kunnen prima over een goede wireless verbinding.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
Tsurany schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 00:25:
Als je router een switch ingebouwd heeft wel. Heeft hij 4 ethernet poorten dan zit er een switch in ja die automatisch elk aangesloten apparaat een ip adres geeft. Ook als er een switch tussen zit.

En @ TS: Het gaat altijd via de kortste weg, maar indien je een goede wireless verbinding hebt zou ik niet weten waarom het niet over wireless kan. De meeste 1080p films die je van internet plukt zitten onder de 25Mbit aan bitrate, dus kunnen prima over een goede wireless verbinding.
In een perfecte wereld ja, maar wifi is verre van perfect. Zoek maar naar de mensen met wifi problemen hier op dhet forum, die dachten dat Wifi N ook daadwerkelijk een throughput zou halen van 300mbt van de woonkamer beneden naar die zolderkamer boven.
Theoretisch zal het wel kunnen, 1080p streamen over een wifi G, maar ik zou het risico niet lopen. Er hoeft maar iets fout te gaan, van een lekkende magnetron die aan staat, tot allebei je buren die besluiten ook op hetzelfde kanaal te gaan wifi'en, om nog maar te zwijgen van die heerlijke dragende muren en betonnen vloeren die zo goed zijn in de sterke van het wifi signaal te dempen.

Allereerst is Wifi G maximaal 27mbit throughput (54 = full duplex, wifi is half), en dat is onder de meest ideale omstandigheden. Kortom voor TS, als je iets meer wilt, zoals het streamen van 1080p materiaal, ga dan in één keer voor de goede oplossing en leg een kabel. En koop dan inderdaad een gigabit switch, al is het alleen maar om die de 5 poorts kastjes ook een scheet en drie knikkers kosten bij de computerboer op de hoek, misschien werken niet al je apparaten op gigabit maar dat komt nog wel. En als je die extra kabel moet trekken, doe jezelf een plezier en leg hem :) echt waar, het zal je een hoop gedoe schelen.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

nielsl schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 00:47:
[...]

In een perfecte wereld ja, maar wifi is verre van perfect. Zoek maar naar de mensen met wifi problemen hier op dhet forum, die dachten dat Wifi N ook daadwerkelijk een throughput zou halen van 300mbt van de woonkamer beneden naar die zolderkamer boven.
Theoretisch zal het wel kunnen, 1080p streamen over een wifi G, maar ik zou het risico niet lopen. Er hoeft maar iets fout te gaan, van een lekkende magnetron die aan staat, tot allebei je buren die besluiten ook op hetzelfde kanaal te gaan wifi'en, om nog maar te zwijgen van die heerlijke dragende muren en betonnen vloeren die zo goed zijn in de sterke van het wifi signaal te dempen.
Grappig dat het mij dan perfect lukt om 1080p te streamen naar m'n laptop over wireless. Het hangt erg van het netwerk af en de bestanden. Mijn Wifi netwerk levert mij 20-21 Mbit op en veel 1080p bestanden zitten onder de 20Mbit. Ik vraag me af of TS het al geprobeerd heeft aangezien het mij zonder problemen lukt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
Tsurany schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 01:05:
[...]

Grappig dat het mij dan perfect lukt om 1080p te streamen naar m'n laptop over wireless. Het hangt erg van het netwerk af en de bestanden. Mijn Wifi netwerk levert mij 20-21 Mbit op en veel 1080p bestanden zitten onder de 20Mbit. Ik vraag me af of TS het al geprobeerd heeft aangezien het mij zonder problemen lukt.
en dat is dan ook precies mijn punt, tuurlijk kan het, in theorie. Tuurlijk zal het voor een aantal mensen perfect functioneren. Maar persoonlijk zou ik direct voor bekabeld gaan, omdat je dan alle mogelijke wifi valkuilen direct omzeilt.

• denwilly
  • Laatst online: 19-01 23:21
Indien 100Mbit genoeg is voor films te streamen sluit ik beter mijn router aan op mijn PS3 en men desktop, beide bekabeld.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 19:35

VisionMaster

Security!

denwilly schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 18:46:
Indien 100Mbit genoeg is voor films te streamen sluit ik beter mijn router aan op mijn PS3 en men desktop, beide bekabeld.
Ik zou het gewoon proberen en als het niet werkt kan je altijd nog wel iets upgraden.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

denwilly schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 18:46:
100 Mbit is genoeg als je media files op je PC staan en je de PC als een file server gebruikt. Er zijn een aantal opties waar je de decode op de PC doet, en dan de 1080p streamed naar je PS3, maar dat is niet de gebruikelijke opzet. (fullframe ongecomprimeerd over 100mbit gaat niet)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:44
Een 26 GB bluray doet bij mij 55-75 Mb/s volgens mij is dat niet gecomprimeerd dus 99% kun je prima met 100 Mb LAN af volgens mij :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is hartstikke gecomprimeerd, een Blu-Ray is maximaal 55Mbit. Uncompressed kom je ver boven de Gigabit uit.

Pagina: 1