Toon posts:

Upgrade van Amd systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 325 views

Verwijderd

Topicstarter
Goeie avond,

Ik zit nu al weken lang me te ergeren aan mijn systeem en nu heb ik de knoop doorgehakt er moet wat nieuws komen.
ik heb nu
1x Amd 5600+
4x 1gb ddr2 kingston geheugen
1x Asus Nvidia 8800gt
2 harde schijven totaal 720 gb
een be quite 500w voeding
, Nu heb ik rond gekeken en bij de gamesystemen gekeken die voor deze maand zijn samengesteld.
alleen ik vind de keus lastig.
ik speel met de gedacht om alles behalve de kaart,voeding en de schijven te vervangen, of om nog zelfs 1 extra kaart erin te legge.

zelf dacht ik eraan om een deel van het budget systeem te kopieren.

AMD Phenom II X4 945
Cooler Master Hyper TX3
MSI 770-G45
GeIL GV34GB1333C9DC (4gb)
dit was ongeveer 275,,,

is dit een goed idee of kan ik beter voor iets meer geld naar een i5 core overstappen met bij behorende features.

Ik hoop dat jullie me kunne helpen

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

Wat voor moederbord heb je nu? Als het nog ondersteuning geeft voor een Phenom II 940 hoef je alleen de cpu te vervangen, en kan je de rest van het geld besteden aan een videokaart.
Je kan op de site van de moederbord fabrikant een cpu compatibility list vinden.

Life is what you others make it.

Verwijderd

Topicstarter
Neej helaas
dit is een oud moederbord voor am2,, de computer is van april 2008
het exacte moederbord= GigaByte GA-MA69G-S3H,Retail
Processor0 ( 1 ) - Socket AM2
Compatibele processorenAthlon 64, Sempron, Athlon 64 FX, Athlon 64 X2.

het is toch wel mooi om te zien wat voor stap vooruit er is gezet.
2.5 jaar geleden koste mijn amd 5600+ even veel als phenom II x4 945 nu kost

dit is btw de videokaart die ik erin heb ligge:
http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=58110

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 00:06 ]

• ToeingTheLine

ToeingTheLine

Mask of sanity

Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 23:42:
Neej helaas
dit is een oud moederbord voor am2,, de computer is van april 2008
het exacte moederbord= GigaByte GA-MA69G-S3H,Retail
Processor0 ( 1 ) - Socket AM2
Compatibele processorenAthlon 64, Sempron, Athlon 64 FX, Athlon 64 X2.

het is toch wel mooi om te zien wat voor stap vooruit er is gezet.
2.5 jaar geleden koste mijn amd 5600+ even veel als phenom II x4 945 nu kost
Dan heb je toch niet helemaal goed gekeken, er is wel degelijk ondersteuning voor AM2+ en zelfs ook de (95W) AM3 processors.

Hier de lijst voor CPU's met ondersteuning:
http://www.gigabyte.com/s...pport-popup.aspx?pid=2554
Zorg alleen wel dat je de laatste bios hebt, F8E dus.

Ik kan persoonlijk bevestigen dat de AM2+ Phenom II 940 (125W) werkt op dit moederbord, ook al staat hij niet op de lijst. Ik heb namelijk hetzelfde moederbord en deze CPU. Je kunt alleen niet de Vcore veranderen met deze CPU, dus wil je overclocken moet je daar rekening mee houden.

Als je nou persé een nieuw moederbord en RAM wilt hebben kan dat natuurlijk, dan kan je gewoon de BBG volgen.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

De 940 is toch niet meer (nieuw) verkrijgbaar en de 945 staat wel in de support-list, dus niet echt een reden om een 940 te nemen. :)

Ben je wel héél wat goedkoper uit dan je oorspronkelijke plan.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:00
Inderdaad, gewoon je CPU upgraden en desnoods ff iets meer uitgeven voor de 955 BE ofzo. Ik ben ook van een 5600+ naar de PhII X4 955BE gegaan in mei. Lekker goedkope upgrade en mijn AM2+ bord krijgt hem ook nog op 3,9GHz zonder Vcore verhoging als het moet.

• ToeingTheLine

ToeingTheLine

Mask of sanity

bwerg schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 00:13:
De 940 is toch niet meer (nieuw) verkrijgbaar en de 945 staat wel in de support-list, dus niet echt een reden om een 940 te nemen. :)

Ben je wel héél wat goedkoper uit dan je oorspronkelijke plan.
Ik dacht meer aan een vraag-en-aanbod exemplaar, dan zou hij nog precies genoeg over hebben voor een GTX460, zonder zijn budget te verhogen. =)

Verwijderd

Topicstarter
mijn budget is om en rond de 350 euro.
En ik vertrouwde op azerty's informatie bij het moederbord.
das wel ff een mooie opsteker de AMD Phenom II X4 945 (C3, 95W) werkt er ook op en voor een nieuwe prijs van 130 euro das niet duur :)
maar is mijn geheugen dan niet te langzaam of denk ik nu helemaal verkeerd.
heb ook gekeken bij de GTX460 modellen,(wat is het wezenlijke verschil tussen de 768 en de 1gb modellen)
ik draai momenteel op 1 belinea 21 inch widescreen ( 3jaar oud en aan vervanging toe)(samsung syncmaster.. en een samsung 37 inch hd tv) is het dan wijselijk om van de 8800gt over te stappe of kan ik de 8800 laten zitten.?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 00:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik installeer de nieuwe bios, maar op een of andere manier is mij boot verwijderd en is mijn hele systeem nu ontoegankelijk.

zit me erin :P maar moet wat gaan repareren, gelukkig is me bios wel helemaal goed XD

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 01:39 ]

• ToeingTheLine

ToeingTheLine

Mask of sanity

Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 00:37:
mijn budget is om en rond de 350 euro.
En ik vertrouwde op azerty's informatie bij het moederbord.
das wel ff een mooie opsteker de AMD Phenom II X4 945 (C3, 95W) werkt er ook op en voor een nieuwe prijs van 130 euro das niet duur :)
maar is mijn geheugen dan niet te langzaam of denk ik nu helemaal verkeerd.
heb ook gekeken bij de GTX460 modellen,(wat is het wezenlijke verschil tussen de 768 en de 1gb modellen)
ik draai momenteel op 1 belinea 21 inch widescreen ( 3jaar oud en aan vervanging toe)(samsung syncmaster.. en een samsung 37 inch hd tv) is het dan wijselijk om van de 8800gt over te stappe of kan ik de 8800 laten zitten.?
Dat geheugen wat je nu hebt is misschien iets langzamer dan DDR3 RAM, maar dat zal misschien 1FPS schelen, niet echt de moeite dus. Meer VRAM is handig als je op hoge resoluties wilt spelen, 1080p en hoger. Of je die 8800GT kan laten zitten of niet is afhankelijk van wat welke games je gaat spelen. Wil je nieuwe spellen op high kunnen spelen met AA en AF aan, dan zul je die 8800GT moeten vervangen.

Denk eraan dat na het bios flashen alles op default staat. Je geheugen timings, voltages, en ook de bootvolgorde van je harde schijven. Staat dit allemaal goed?
Voltooide hij het flash proces wel helemaal? Wat gebeurde er na het flashen? Komt hij tot post tijdens het booten? Geef zoveel mogelijk informatie, dan krijg je ook de beste hulp.

-Edit

Zie dat het al gelukt is.

Verwijderd

Topicstarter
Het update van de bios ging helemaal goed, er stond zelfs update okay,
en ik zie nu ook altijd als ik opstart F8E staan,, maar het probleem ligt bij vista, die herinstalleer ik wel even.

hoe kan ik instellen in de bios dat hij altijd vraagt of ik van de cd wil starten, want dat heb ik nodig om te kunne draaien...

Heb ff gezocht en kwam uit op deze producten:
koeler: http://azerty.nl/8-976-21...atana-3-scktn-3000-k.html
processor:http://azerty.nl/8-1127-259143/processor-1-x-amd-phenom-ii-.html de 95 wat versie
grafische: http://azerty.nl/8-971-28...x-cyclone-768d5-oc-g.html

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 13:26 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12 14:31

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Helaas, ik zal je topic alsnog moeten sluiten. De reden hiervoor is dat er speciale topics in het leven geroepen zijn om upgradevragen in te behandelen, zodat het forum verschoond blijft van dit soort topics. In jouw geval zal [UG Aanschaf] Basissysteem het meest geschikt zijn.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.