[PHP] (poll) Percentage uitrekenen

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-05 19:50
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een site voor iemand anders waar het stemmen centraal staat (poll's). Ik heb hier een goed script voor gevonden maar dit script geeft alleen de totaal aantal vote's, en ik zou hier graag een percentage uit willen rekenen.

Ik verwacht dat ik moet gaan kijken naar de database die er zo uit ziet:

Afbeeldingslocatie: http://img836.imageshack.us/img836/2808/database.th.jpg

Ik moet dus iets doen met de qid maar weet niet waar ik moet beginnen. Kunnen jullie mij hier mee helpen of in de goede richting sturen?

Bvd :)

You’re a nut! you’re crazy in the coconut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:45

Onbekend

...

Wat een vreemde tabel. De kolom id is totaal nergens voor nodig.

Zo te zien is elke unieke qid een bepaalde vraag.
Wat je dus nodig hebt is het totaal van het aantal votes van een bepaalde qid op te tellen.
Vervolgens ga je voor elke regel met die qid dat aantal votes, delen door het totaal aantal votes, en dat keer 100% om op een percentage te komen.

Zo te zien gebruik je MySQL en PHP, dus hier twee links waarmee je dat kan bereiken:
http://nl.php.net/manual/en/book.mysql.php
http://www.tizag.com/mysqlTutorial/mysqlquery.php

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Je weet het totaal aantal stemmen en je weet het aantal stemmen per antwoord. Dan is het simpele wiskunde om het percentage uit te rekenen.

10 votes van totaal 100 votes = 10%
10 votes van totaal 200 votes = 5%
etc

Waar loop je op vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-05 18:12
Even zien, de qid geeft aan bij welke poll welke antwoorden horen, votes geeft aan hoe vaak daarop gestemd is.

Dus:
Eerst alle antwoorden van 1 poll pakken (laten we zeggen qid 2)
SQL:
1
SELECT *  FROM `answers` WHERE `qid` = 2;

Dan kun je het percentage van 1 antwoord uitrekenen met de algemene percentage formule:
(({aantal stemmen op dat ene antwoord} - {totaal aantal antwoorden}) / {totaal aantal antwoorden}) * 100 %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:45

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

We hebben het in de Devschuur over zélf programmeren. Voor ondersteuning of modificatie van code van derden kan je in eerste instantie contact opnemen met de ontwikkelaar. Die kent zijn eigen code het beste. Zonder programmeerkennis (tenminste, ik gok aan je TS dat je zelf niet kan programmeren) kunnen we je hier niet helpen, dan is het een scriptrequest.

Zo enorm moeilijk is een percentage uitrekenen nou ook niet toch? Met een beetje proberen kom je daar vast uit.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Dit topic is gesloten.