Geconfigureerde router meeneembaar zonder herconfiguratie?

Pagina: 1
Acties:

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
De situatie is als volgt. Ik heb een adsl2 modem verbonden met draad aan een draadloze sitecom N router en een iPad die wel draadloos hiermee verbonden is.

Nu wil ik even een paar dagen bij familie langs maar nu heb ik geen zin om zonder iPad te zitten.
Er is daar wel een ziggo kabelmodem met draad aan een laptop.

Zou ik mijn router en iPad kunnen meenemen en mijn router gewoon op hun ziggo modem kunnen prikken, zonder dat ik de router opnieuw moet gaan configureren? Want ik ben bang dat ze dat niet leuk gaan vinden :) veel te bang dat het dan niet meer werkt als ik weg ben.

[ Voor 10% gewijzigd door ErikRo op 21-08-2010 22:10 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Vraag gewoon om het wachtwoord van hun wifi verbinding ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 22:11:
Vraag gewoon om het wachtwoord van hun wifi verbinding ?
Aannames ;(

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:54
Dat kan zonder herconfiguratie, maar door wisselende MAC adressen kan het na aan- en afkoppelen van de router wel even duren voordat het internet weer werkt. Hiervoor wil het modem herstarten wel eens helpen.

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:06
kan waarschijnlijk niet ivm de DHCP die je op je sitecom aan hebt en je familie waarschijnlijk ook. Gaat waarschijnlijk mis. Ook met de NAT e.d.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik zie er geen probleem mee, behalve dan het MAC verhaal wat GH45T aanhaalt.

Verwijderd

En het feit dat er twee DHCP servers zijn zoals AvanCade aangeeft. En het feit dat er waarschijnlijk NAT achter NAT plaats gaat vinden zoals AvanCade aangeeft.
Zonder herconfiguratie gaat het niet lukken. De meeste routers en modems bieden wel de mogelijkheid om de instellingen als bestand op te slaan.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Het ziggo modem heeft geen router functie, dus als die familie echt geen eigen router heeft gaat het nat achter nat verhaal natuurlijk niet op.
Buiten dat mochten ze wel al zelf een router hebben dan is 2 maal achter elkaar natten niet zo'n groot probleem. Het is lastig mocht je zelf servertjes draaien of online games willen hosten, maar buiten dat werkt het probleemloos.

Soms kom je problemen tegen als de ip range van router 1 gelijk is aan router 2, dat kan je voorkomen door thuis je eigen router op een "rare" range in te stellen. Iets als 192.168.37.x

[ Voor 21% gewijzigd door job op 22-08-2010 01:23 ]

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Koop voor 20 euro een draadloos routertje en laat die daar staan? Mag je misschien nog wel een keer langskomen :)

[ Voor 4% gewijzigd door lester op 22-08-2010 01:25 ]

Pagina: 1