Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:49
Welke is best?
voor mij hebben zien ze er namelijk bijna identiek eruit buiten dat de 2720 sata 3 heeft.
Heb namelijk op dit moment 5*1b(in raid 5!) aan de onboard controller gehangen van een EX58-extreme maar dit gaat langs geen kanten vooruit.

Ik heb al zitten googlen maar ik vind nergens geen vergelijkingen waarschijnelijk omdat de 2720 redelijk nieuw is.
Heeft iemand ervaring met deze modellen?

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:34

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Voor thuisgebruik is de 2320 voldoende. Je geeft weinig info maar een snelle google leert dat de 2720 een SAS kaart is (dus ook compatible met SATA) en sata 600 ondersteund. Dat is gericht op de toekomst, maar reguliere harde schijven trekken sata 300 amper voor 50% vol.

De prijswatch laat bijna geen prijsverschillen zien tussen de kaarten dus kun je prima voor de 2720 gaan.

Maar al deze info kon je eigenlijk zelf ook wel vinden met google.

[ Voor 46% gewijzigd door Q op 21-08-2010 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
Oke thx, maar ik had inderdaad gevonden.
Ik had dit ook gezegd in men eerste post dat de 2720 sata 3 heeft.
Maar wat me nu meer intereseert is dat je zegt dat deze goed genoeg is voor thuisgebruik.
Nu ben ik wel redelijk veeleisend en aangezien deze kaarten tog ook al snel 275 euro kosten. wat je dan wel zou aanraden die goed is.
er moeten 5 schijven aankunnen.
De Highpoint RocketRAID 3520 ofzo? deze is natuurlijk wel al over het budget van 300 dat ik mezelf opgelegd had.
Of is er iets anders beters?
Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Nock372 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 20:36:
wat je dan wel zou aanraden die goed is.
er moeten 5 schijven aankunnen.

Of is er iets anders beters?
Thx
Wat moet ik kopen topics zijn 'verboten' op dit forum, dat moet je zelf researchen. Als je concrete productvragen hebt dan kunnen we je helpen, maar met dit soort algemene vragen kunnen we niets.

Google zelf eens hoeveel schijven aan die controller kunnen en wees eens niet zo lui?
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
Q schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 20:42:
[...]

Wat moet ik kopen topics zijn 'verboten' op dit forum, dat moet je zelf researchen. Als je concrete productvragen hebt dan kunnen we je helpen, maar met dit soort algemene vragen kunnen we niets.

Google zelf eens hoeveel schijven aan die controller kunnen en wees eens niet zo lui?
:P
Heb ook opgezocht en gedaan en de hoeveelheid schijven dat er aan controllers kunnen kan ik ook wel vinden door 2x te googlen maar wat me verwonderde was dat jij een raidkaart van 275 euro goed genoeg vind voor thuisgebruik maar niets meer =D, ook denk ik dat een kaart kiezen iets meer inhoud dan gewoon een kaarttje zoeken met genoeg poorten.

[ Voor 7% gewijzigd door Nock372 op 22-08-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Wat wil je doen en waarom denk jij dat deze kaart voor thuisgebruik of jouw gebruik niet goed genoeg zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
Wel omdat ik eigenlijk wel voor een paar jaar zoet wil zijn met deze kaart ook als ik een nieuwe pc koop. Eigenlijk is het gewoon om films en muziek op te slaan en belangrijke data.
Maar nu heb ik deze op mijn moederbord aangesloten en de snelheid van dingen kopieren vanaf mijn raid 0(2*500gb) naar mijn raid5(5*1tb) zakken de snelheden heel snel. Heb net een bestand van 3gb gekopiëerd en de snelheid begint met 140 mbps maar zakt tot 25mbps wat ik toch veel te traag vind.

Maar moest dit echt een goede raidcontroller zijn dan sluit ik ook mijn bootraid daarop aan(2*500gb in raid0) dit zou dan ook moeten sneller opstarten en sneller programma's laden normaal.

Maar ik heb me wat ingelezen en dit zou pas zo zijn als de raid controller cash aanboord heeft zoals de Adaptec RAID 5805.

Is dit zo ja/nee? of ben ik nu volledig aan het overdrijven voor mijn gebruik?

Mischien de rest van de specs van mijn systeem indien belangrijk
Gigabyte EX58-Extreme
intel corei7 920
6gb ram
5*5tb
2*500gb
zalman 1000w voeding
Ook speel ik af en toe wel een spelletje zoals wow,starcraft,battlefield.
+ dat mijn pc wel 24/7 staat te downloaden maar dit op de raid 0 partitie eens gedownload verplaats ik ze dan naar mijn raid 5 zodat deze 5 schijven niet constant moeten draaien.

[ Voor 22% gewijzigd door Nock372 op 22-08-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Het gaat dus om je reguliere werk computer die je ook voor andere zaken inzet.

De reden dat je naar een nieuwe RAID controller kijkt is omdat de huidige setup te traag is.

Je hebt een RAID 0 setup en een RAID 5 setup.

Kopieren gaat te traag van 140 megabytes? naar 25 megabytes per seconde.

Dat is zeker traag, maar wat zou wenselijk zijn. Is 100 MB/s wel ok? Haalt zo'n goedkope Highpoint controller 100MB/s schrijven? (hint: google reviews).

Is de RAID 5 setup zoals die nu werkt de boosdoener?

Vragen.

Vragen.

Kijk, als er gewoon ergens 500 euro in je zak brand, koop dan meteen iets bruuts en maak je niet druk. Het is wat je zelf wilt.

Voor sequentiële transfers zijn 'simpele' RAID controllers meestal wel goed genoeg als in 100+ MB/s. Als je echter knappe random io performance wilt, moet je naar de duurdere RAID controllers kijken, maar in jouw situatie lijkt me dat niet zo te boeien, je draait geen high performance server met random io requests.

[ Voor 29% gewijzigd door Q op 22-08-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
Ja die raid 5 is de boosdoener.
Dus zoal jij formuleert zou die RR2720 meer dan genoeg zijn voor mij.
Maar als die Adaptec RAID 5805 die ik eerder beschreef dan zoveel beter is en
bvb 300 MB/s haalt voor minder dan de helft er bij dan vind ik die hogere kost wel te verantwoorden anders haal ik gewoon die RR2720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Nock372 schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 20:18:
Ja die raid 5 is de boosdoener.
Dus zoal jij formuleert zou die RR2720 meer dan genoeg zijn voor mij.
Maar als die Adaptec RAID 5805 die ik eerder beschreef dan zoveel beter is en
bvb 300 MB/s haalt voor minder dan de helft er bij dan vind ik die hogere kost wel te verantwoorden anders haal ik gewoon die RR2720
Die gegevens voor deze specifieke kaarten moet je toch zelf even bij elkaar rapen en de prijzen tegen elkaar zetten ten opzichte van de prestaties. Post dan even je keuze en waarom je die keuze hebt gemaakt.
Pagina: 1