Acties:
  • 0 Henk 'm!

• younistyler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-04 01:16
Hoi allemaal,

Ik heb een laptop waarvan waarschijnlijk het beeldscherm het begeven heeft.
Maar ik ben bang dat ik zometeen een nieuw scherm koop deze erin laat zetten en dat het probleem dan nog niet verholpen is.

Het hele beeldscherm van de laptop krijgt gewoon geen stroom want de lampen op de zijkant gaan ook normaal aan en windows start gewoon want na een minuut hoor je het beroemde windows xp login geluidje....

Ik heb een ASUS G1S AK005C en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Ik heb namelijk geen andere laptop tot mijn beschikking maar ik heb wel een PC.

Bij voorbaat dank,

Younistyle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:50
zit er geen hdmi / vga uitgang op ?
meestal zit er wel iets op waarmee je het aan een extern scherm kan hangen.
als je dan wel beeld hebt.. lijkt t me overduidelijk defect laptop scherm
ik ben er nu al van overtuigd dat je scherm defect is. maar oke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gewoon een scherm aansluiten lijkt mij. Vrijwel alle laptops hebben wel een VGA of DVI uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• younistyler
Ja maar er hoort eigenlijk Vista ipv XP op de laptop wat betekent dat hij nu niet automatisch overgeschakelt naar het andere scherm...
Maar ik heb hem aan een vriend geleent en die zegt wel beeld te hebben gekregen op een ander scherm.
Maar mijn vraag is nu kan het nog gerepareerd worden? Is er een kans dat het gewoon een defect kabeltje is?
En als ik een nieuw scherm koop kan ik gewoon elk scherm kopen van het zelfde formaat? Zijn er geen verschillende aansluitingen?

Bedankt voor alle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:41
Heb je al even met de Fn-toetsen gespeeld? Brightness niet toevallig uitstaan?

Check ook even met een felle lamp of je heel wazig iets ziet op het scherm. Dat zou namelijk een kapot backlight betekenen, anders is het het scherm of de invertor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• younistyler
GENETX schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 12:18:
Heb je al even met de Fn-toetsen gespeeld? Brightness niet toevallig uitstaan?

Check ook even met een felle lamp of je heel wazig iets ziet op het scherm. Dat zou namelijk een kapot backlight betekenen, anders is het het scherm of de invertor.
Ja ik heb met zon beetje alle FN toetsen gespeeld .

Ik heb net even geprobeerd met een fel licht te kijken of ik wat kan zien maar nee helaas.
Het is gewoon helemaal zwart... kan ik nu met 100 % zekerheid zeggen dat ik een nieuw scherm nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2911
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05 20:32
Een beeldscherm geeft ook licht als je zorgt dat er geen omgevingslicht is, geeft het beeldscherm dan licht dan kan het ook je videokaart zijn die het heeft begeven maar ik begreep dat je wel beeld had op een extern beeldscherm dus dan zou je denken dat de videokaart het gewoon doet :) Waarschijnlijk is je beeldscherm inderdaad kapot.

rob2911

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:30

remco_k

een cassettebandje was genoeg

younistyler schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 12:48:
[...]
Het is gewoon helemaal zwart...
Is het helemaal zwart, of zie je nog lichtschijnsel (van de backlights) als je het scherm in een donkere ruimte gebruikt?
kan ik nu met 100 % zekerheid zeggen dat ik een nieuw scherm nodig heb?
Nee, het niet krijgen van beeld kan ook een defect aan andere onderdelen in de laptop liggen.
Zolang je dit soort dingen niet zelf kan meten of uitzoeken met geschikte apparatuur blijft het giswerk.
Mochten de backlights niet branden, zou men al snel geneigd zijn te denken dat het scherm zelf defect is. Niets is minder waar.
En als ik een nieuw scherm koop kan ik gewoon elk scherm kopen van het zelfde formaat? Zijn er geen verschillende aansluitingen?
Als het scherm vervangen moet worden, bestel je doorgaans gewoon een spare part bij een leverancier die een identiek en vervangend onderdeel levert. Met zomaar een scherm bestellen ga je jezelf in de vingers snijden.

[ Voor 12% gewijzigd door remco_k op 23-08-2010 14:14 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:43
Waar woon je ergens?
Ik heb nog een 1280x800 display voor 15.4" en afaik is die connector hetzelfde bij dit model.

Nu is dat een veel lagere resolutie dan de standaard voor deze notebook (1680x1050) maar we zouden wel kunnen testen of dat de oplossing is. Dan kun je op zoek naar een nieuw scherm :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• younistyler
Noxious schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:15:
Waar woon je ergens?
Ik heb nog een 1280x800 display voor 15.4" en afaik is die connector hetzelfde bij dit model.

Nu is dat een veel lagere resolutie dan de standaard voor deze notebook (1680x1050) maar we zouden wel kunnen testen of dat de oplossing is. Dan kun je op zoek naar een nieuw scherm :Y).
Bedankt voor je bericht maar ik heb hem bij een vriend van een vriend laten onderzoeken en ja het is echt het scherm dat defect is dus nu heb ik een nieuwe nodig... Enige kans dat je dat scherm in de verkoop doet ? :-)

En bij het zoeken van een nieuw scherm moet ik dan ook kijken wat voor connector erbij hoort of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:43
Helaas staat je DM niet aan dus dan maar hier, maar deze staat al in V&A:
V&A aangeboden: LG Philips LP154WX4 (TL) (C1) 15.4" wide 1280x800 Glossy

Mail/DM me maar met een bod :)
Pagina: 1