Troubleshooten boot issues met Asus Maximus Formula SE

Pagina: 1
Acties:

• reminder
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik heb zojuist een Asus Maximus Formula SE gekocht uit de "B-voorraad" van Informatique gekocht.

Dit betekend dat het een gerepareerd board is (door de fabrikant) alleen zitten er geen boekjes bij of LCD scherm en daar begint mijn probleem. Ik heb net alles netjes aangesloten maar op het moment dat ik boot gebeurd er niets... geen piep, geen vga output, niets.

Nu ben ik gaan troubleshooten door te beginnen met de minimale setup proberen te booten zonder succes. Verschillende RAM modules en videokaarten geprobeerd maar ook zonder resultaat. Nu zou je normaal bij dit board op een extern LCD scherm kunnen kijken waarop de de current status van het boot process staat om een idicatie te geven van waar hij is in het boot process maar dit heb ik nu dus niet :(.

Enigste hit dit ik op dit moment heb is het feit dat er ook kleine LEDjes op het moederboard zelf zitten. Tijdens het booten zijn deze allemaal groen behalve de memory led. Deze is rood.... In de online manual staat dat dit betekend dat het voltage op de memory modules op dit moment "CRAZY" is (2.62 of meer!). Ik heb nog een BIOS reset geprobeerd om er voor te zorgen dat eventuele overclock settings ook weg zijn maar ook dit hielp niets. Ook staan mijn modules nog eens op de certified modules lijst van asus (part nummers komen overeen).

Op suggestie van een ander forum heb ik nog geprobeerd zonder memory modules te booten en op dat moment krijg ik wel een piep signaal. De PC speaker werkt dus wel en volgens het andere forum geeft dit ook aan dat de CPU zou fuctioneren?!?!

Tot zover mijn verhaal. Na het lezen heeft iemand nog suggesties of nog mooier, heeft iemand toevallig een LCD voor dit moederboard te leen (liefst ergens in zuid-holland:)).

Alvast bedankt!

Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 09:21
Wat voor soort RAM modules zijn het die je er op probeert?
Mijn zelf-bouw systeem wilde ook eens niet booten, omdat deze te weinig voltage op mijn geheugen zette.

Heb toen eerst moeten booten met een no-name simpel dimmetje dat ik gelukkig nog had liggen. Heb toen in de BIOS het voltage kunnen verhogen.

• reminder
Het zijn Kingston 2GB DDR2 800Mhz (1.8v) modules. Heb er in totaal 4 en al in verschillende setups getest maar zoals ik al aangaf in mijn verhaal hier boven staan ze zelfs op de supported modules lijst in de manual dus volgens de fabrikant zouden deze gewoon moeten werken.

Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Heb je al 1 module geprobeerd?

• reminder
Heb ook al een enkele module geprobeerd, geen efffect.

Zojuist nog even een oud 775 moederboard uit de kelder opgedoken en geprobeerd en die werkt vlekkenloos met het voeding/geheugen/videokaart/cpu. Ik denk dat het board maar terug gaat :(