Telefoon garantie opgestuurd, kapot terug

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen of hoe dat ook gaat in een forum, ik heb nog nooit in een forum gepost dus ook sorry als ik iets verkeerd doe,

Ik heb een zeer nare ervaring gehad met de garantie procedure van een Telecom winkel. De naam ga ik niet vernoemen omdat ik ze niet zwart wil maken. Het is een winkelketen met verschillende filialen. Daarom ga ik er nu van uit dat het winkel X is.

Ongeveer zeven weken geleden kreeg ik allemaal dode pixels op het scherm van mijn mobiele telefoon. Ik was toen aan het sms’en dus ik weet zeker dat het niet mijn fout is. De telefoon was ongeveer drie weken oud op dit moment. Hij had hiervoor al kuren met dat het crashte en vastliep. Het is een Nokia 6220 classic met symbian. Ik dacht dat het hieraan lag.

Ik ging toen naar X waar ik de telefoon gekocht had. Toen ik zij dat de telefoon kapot was en ik wou dat ze hem gingen repareren zeiden ze dat ze dachten dat het een barst was als gevolg van drukschade. Ik heb ook de andere symptomen gemeld. Ik heb toen gezegd dat dit niet zo was en of ze niet konden laten nakijken of er echt drukschade was, want dit kon ik niet begrijpen. Dit kon gebeuren. Ze zouden hem opsturen naar teleplan en als het geen drukschade was zou ik hem gerepareerd terugkrijgen.

Twee weken later werd ik gebeld dat mijn telefoon niet gerepareerd was vanwege drukschade en dat ik hem zou kunnen ophalen in de winkel. Toen ik in de winkel aankwam en mijn telefoon wou aannemen zag ik tot mijn grote schrik, dat er overal barsten in het scherm zaten en ook barsten aan de onderkant. Toen ik hem aan zette begon hij te piepen en te knipperen. Ik zei dat ik hem zo niet had opgestuurd. Ik moest hem toch in ontvangst nemen en zij zouden dan verder uitzoeken wat er aan de hand was. Ik heb dit niet geaccepteerd want ik wou niet tekenen voor een telefoon die in deze conditie aankwam. De volgende dag zou de medewerker waarbij ik mijn telefoon heb ingeleverd er zijn. Ik moest dan terug komen.

De volgende dag kom ik dus terug om te zeggen dat ik hem niet zo heb ingeleverd. De medewerker bevestigde dit ook. Hij wou het alleen nergens opschrijven ofzo. Hij zou naar het hoofdkantoor van de X winkelketen bellen en kijken of hij voor een oplossing kon zorgen.

Ik kom dus de dag daarna weer de winkel binnenlopen. Dit keer met mijn moeder erbij. Ik ben 16 en ik dacht van ze proberen mij een beetje af te zetten. Dit keer was de man het vergeten van dag op dag. We werden heel brutaal behandeld. Er kwam een andere werknemer bij ons die ons veel beter behandelde. We hebben twee uur in de winkel gestaan terwijl hij telefonisch de hele tijd door werd verwezen tussen het reparatiebedrijf teleplan en het hoofdkantoor. Uiteindelijk is hij erachter gekomen dat er bewijs was dat toen de telefoon per post aankwam bij het reparatiebedrijf er nog geen barsten in zaten. Anders was er een foto van gemaakt en werd hij geweigerd.

De telefoon werd nog een keer naar teleplan opgestuurd terwijl er gemaild werd aan de medewerkers van het bedrijf wie er verantwoordelijk voor was dat de telefoon zo aankwam. Teleplan antwoordde met een mail dat de usb aansluiting ooit was afgebroken en dat deze met siliconenkit amateuristisch was vastgelijmd. X zei nu dat wij de telefoon hadden opengemaakt.

Wij waren verbaast. Ik heb dit echt niet gedaan. Wij zeiden dat wij nog geen eens de technologische kennis hebben om een telefoon te repareren. Zeker niet in de garantie periode. De usb aansluiting zit echter wel naast een van de barsten die na de eerste keer verzenden er was gekomen. Dit was dus valschade van dat ik hem had laten vallen.
Winkel X zou mij telefonisch op de hoogte houden of er nog verdere ontwikkelingen komen. Ze hebben mij nog steeds niet gebeld. Na vier weken nog steeds niet. Tijdens deze vier weken hadden wij echter vakantie.

Ik wil nu weten wat mijn rechten zijn. Ik wil namelijk niet dat ze een telefoon waar zoveel mee is misgegaan gaan repareren. Het kan namelijk ook zijn dat er nog andere dingen mee mis zijn. Ook hebben ze de telefoon niet meer op voorraad in het magazijn. En zelfs als ze die hadden heb ik geen garantie dat die vervangende telefoon ook niet aan de binnenkant aan elkaar gelijmd zit.

Verder is de telefoon een etalage model. Kan het hier iets mee te maken hebben of zorgt dit voor meer rechten? Want ik ben het behoorlijk zat aan het worden. Voor mij is op dit moment de enige oplossing om te koopovereenkomst te ontbinden en mijn geld terug te vragen. Nu is de vraag of ik hier recht toe heb want ik ga eisen stellen de volgende keer dat ik naar de winkel toe ga.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik heb die telefoon gewoon nodig. Ik gebruik nu een oud rot ding wat ik nog ergens had liggen. Ik koop alleen niet voor niks een betere telefoon.

Het is ook vervelend dat ik er zelf niet zoveel verstand van heb wat ik nu moet doen. Ik heb ergens gelezen dat je na 9 weken wachten, of drie keer repareren en als je reden hebt om te denken dat het een ondeugdelijk product is je geld terug kunt vragen. Ik wil dus alleen goed voorbereid zijn zodat ik zeker weet dat ik met een goede oplossing de winkel uitloop.

Ook ben ik van plan deze link van dit forum te kopiëren. Volgens mij kan je namelijk ook altijd een edit doen. Dan ga ik namelijk bij gebrek aan een oplossing de x vervangen door.

B.V.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:31

Stewie!

Keen must die!

Haha :P

Ontopic: stel de winkel in gebreke, het is duidelijk dat de mensen in het betreffende filiaal je niet van dienst willen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovaro
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:04
Kijk op consuwijzer.nl, daar kun je informatie vinden over je rechten als consument. Je kunt ze ook bellen om vragen te stellen of informatie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, welkom op GoT :)

Mijn eerste vraag is of er op het allereerste reparatieformulier een aantekening mbt de staat van het toestel is. Ik neem toch aan dat een barst in het display of erger toch wel op het formulier zou staan. Uit jouw omschrijving lees ik dat op het moment van inleveren het toestel cosmetisch in uitstekende staat was. Ik zou dat in het vervolg ook op die wijze duidelijk maken en dat je met iedere afwijking van die cosmetische status niet akkoord gaat. Het toestel is nog dermate jong, dat er nauwelijk sprake kan zijn van enige cosmetische schade. Iedere vorm van discussie over de staat waarin het toestel is, zou ik uit de weg gaan en duidelijk maken dat ie in onberispelijke staat is aangekomen.

Verder zou ik deze discussie direct met een hoofdkantoor gaan opnemen omdat het een beetje klinkt alsof iemand jou een schade in de schoenen wil schuiven. Gewoon de situatie uitleggen en aangeven dat de bewijsplicht voor schade aan het toestel binnen 6 maanden na aankoop bij de verkoper ligt. Gewoon netjes blijven, wachten tot het is opgelost en er nooit meer wat kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Stewie! schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:12:
[...]
Haha :P
Ontopic: stel de winkel in gebreke, het is duidelijk dat de mensen in het betreffende filiaal je niet van dienst willen zijn.
Jij denkt dat hij wat heeft aan het advies "stel ze in gebreke"?

TS, hoever ben je bereid te gaan om je gelijk te halen? Het advies van Stewie is namelijk de eerste stap richting een procedure die gevoerd wordt voor de rechter, en ik kan je garanderen dat dat een procedure is die je niet voeren wilt tenzij je tijd, geld en energie teveel hebt, of per uur wordt betaald om te procederen.

Mijn advies is dan ook 1) pushen bij de telecomwinkel, en lukt het daar niet dan 2) een brief naar het hoofdkantoor van de winkel waarin je je situatie uitlegt, je klacht over hun bejegening jegens jou omschrijft en afhandeling naar tevredenheid van de situatie wenst.
Heb je dan alsnog géén resultaat, en nog altijd energie over, dan zou ik een ingebrekestelling schrijven en opsturen. Wat dat is, hoe dat moet, en wat er precies in moet vraag je maar als het zover is dat hij opgesteld kan worden. Daarvoor is het nog een beetje te vroeg nu.

Mocht op de IGB nou ook geen resultaat volgen, dan zou ik dit in jouw concrete situatie zien als je exitpoint. Vanaf daar eindigt het vrijblijvend brievenschrijven en begint een niet gratis procedure die beide partijen veel geld gaat kosten.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Dat een telefoon anders aankomt dan opgestuurd kan 2 oorzaken hebben.
- Het is verkeerd vervoerd (verantwoordelijkheid van belcompany). Indien dit zo is: Terug met je ouders en flink stapij maken. Er is bevestigd dat jij de telefoon niet in die staat hebt ingeleverd. Laat die werkgever dit nogmaals bevestigen met de manager erbij.
- De andere optie is dat de telefoon die nu in de winkel ligt niet jouw telefoon is. Het ding kan best ergens in het rma traject verwisseld zijn. Pak de doos erbij en vergelijk het imei nummer met de telefoon die in de winkel ligt.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 21-08-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:42

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Obiter dictum schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:19:
Mocht op de IGB nou ook geen resultaat volgen, dan zou ik dit in jouw concrete situatie zien als je exitpoint. Vanaf daar eindigt het vrijblijvend brievenschrijven en begint een niet gratis procedure die beide partijen veel geld gaat kosten.
Niet per sé - je bent 16, dus minderjarig, en zodoende meeverzekerd bij je ouders. Check even of je ouders een rechtsbijstand verzekering hebben. Mocht het nodig zijn dan kunnen jullie daar wellicht aanspraak op maken.
Let wel, dit is de laatste stap die je zet. Het eerste wat de verzekeraar zal willen weten is wat je zelf al ondernomen hebt.

Dus de stappen volgen die al aangegeven zijn.

En wat mig29 zegt is ook niet onbelangrijk: wanneer een defect wordt geconstateerd binnen de eerste 6 maanden na aanschaf, wordt er wettelijk aangenomen dat dit defect reeds bij de aanschaf aanwezig was. Het is aan de verkoper om het tegendeel te bewijzen.
Bovendien, op dit moment heb jij bewijs dat er schade is ontstaan aan het toestel terwijl de verkoper er verantwoordelijk voor was.

Nu maar hopen dat je ook gelijk krijgt, succes :)

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:31

Stewie!

Keen must die!

Obiter dictum schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:19:
[...]

Jij denkt dat hij wat heeft aan het advies "stel ze in gebreke"?
Jij denkt dat elke ingebrekestelling gekoppeld zit aan advocaten en rechtszaken ofzo?
De winkel moet zijn klacht serieus behandelen, en zo krijg je dat voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:30
Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:07:
Dan ga ik namelijk bij gebrek aan een oplossing de x vervangen door belcompany.
Haha die is goed :). Het staat er nu dus al :P

Ik zou gelijk een brief naar het hoofdkantoor sturen. Geen tijd meer verdoen met stugge werknemers in de winkel. Daar ga je waarschijnlijk toch niet met hun uitkomen.

Leg in de brief alles duidelijk uit en laat merken dat je weet wat je rechten zijn. Zet er ook in dat je met Consuwijzer en Consumentenbond (ook al ben je daar niet lid van) contact op zult nemen als het niet binnen X aantal weken is opgelost.

Er zijn tegenwoordig steeds meer bedrijven die op deze zelfde manier met hun klanten omgaan. Zulke bedrijven moet je gelijk bij de kern aanpakken. Negatieve reclame hebben ze een hekel aan.

Het is misschien niet de manier van handelen voor veel mensen, maar tegenwoordig moet je wel. Anders draaien veel bedrijven je een poot uit.
Succes ermee, en laat weten wat de uitkomst is geworden.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-08 12:09
Dan ga ik namelijk bij gebrek aan een oplossing de x vervangen door.

B.V.D.
Prachtig geschreven, ik lache me kapot!

Heb je misschien een jurist in je vriendenkring? Een briefje doet wonderen.. Is mij namelijk ook al 2x overgekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu is de vraag zal ik ze nog een kans geven in de winkel zelf of zal ik direct contact op nemen met het hoofdkantoor.

Is het verder echt zo dat het mogelijk is voor de uche uche x winkel om dat soort telefoons te verkopen? Dat kan toch niet normaal zijn?

Of zal ik nog een keer 45 minuten fietsen naar de winkel zelf om weer een raar resultaat te krijgen.

En als ik ook met het hoofdkantoor problemen krijg, kan ik dan toch weer naar de winkel gaan om het nog een keer te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Correct. Voor je iets anders probeert eerst de situatie in briefvorm aangetekend versturen naar de hoofdvestiging van X met een cc naar de winkel waar je bent geweest en (wellicht ten overvloede) naar het reparatiebedrijf. Stel ze daarin schriftelijk in gebreke en geef ze een redelijke termijn waarbinnen je een reactie verwacht. Mogelijk hebben telecomwinkels ook nog zoiets als een overkoepelende organisatie waar je met klachten terecht kunt als je er onderling niet uit komt.
Probeer in elk geval zo min mogelijk telefonisch te doen of aan de balie van de winkel. En als dat al gebeurt altijd duidelijk vragen met wie je hebt gesproken.

Tevens lijkt het me zinnig om het IMEI nummer te vergelijken met het nummer op de doos dan wel je contract. Je kunt natuurlijk een verkeerde telefoon terug hebben gekregen.

Edit: Overigens een nette openingspost voor je eerste stappen op dit forum

[ Voor 5% gewijzigd door JvW op 21-08-2010 21:07 ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Beste mensen of hoe dat ook gaat in een forum, ik heb nog nooit in een forum gepost dus ook sorry als ik iets verkeerd doe,

B.V.D.
Erg nette éérste post, zo zien we ze graag.

* Beste mensen en B.V.D. mag je weg laten ;)

Waarschijnlijk bedoel je het goed en ik ben het eens met je commentaar, maar wil je dergelijke reacties over laten aan de crew.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 16:02 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het imei nummer werd in de winkel al vergeleken. De 2de werknemer die mij geholpen heeft was op zich nog best wel helpvol. Hij heeft namelijk het bewijs gezocht dat ik de telefoon niet in die staat heb iongeleverd, en hij was ook behoorlijk verbaast dat er sileconen kit was aangetroffen in de telefoon. Net zoals ik. Ik stond met me bek wijd open daar. Toen ik hem kapot terug kreeg trouwens ook.

Het imei nummer heeft die man nook vergeleken. Die waren wel hetzelfde.

Maar nu heb ik dus ook nog het probleem met die sileconengel. Hebben die mensen van teleplan, die volgens google behoorlijk slecht zijn die lijm eraan gesmeerd of verkoopt belcompany rommel. In het productie proces wordt dat spul namelijk niet gebruikt.

Dat van die balie is mooi. Dan ga ik het vanaf nu afaan schriftelijk doen zodat ik in ieder geval bewijzen heb over wat hun reactie is. De winkel begin ik zowiezo al zat te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar nu is nog een vraag of het redelijk is om mijn geld terug te vragen. Dan ga ik gewoon naar de t for telecom om daar een andere te halen, want volgens mij gaat het me bij de x niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:03
Om een lang verhaal kort te maken: je geeft aan dat in de winkel is aangegeven dat hij niet beschadigd is aangekomen bij Teleplan, dan was hier immers een foto van gemaakt. Daarna geef je aan dat het valschade zou zijn van dat je hem hebt laten vallen: heb je hem ook daadwerkelijk een keer laten vallen? Wat mij betreft absoluut relevant.

Daarnaast is er op het reparatieformulier absoluut ruimte voor het desbetreffende bedrijf om aan te geven welke defecten en/of beschadigingen er zijn aan het toestel. Als er dus geen enkele op- of aantekening staat zou ik dit zeker vermelden in de brief

De tip van het IMEI nummer is ook erg verstandig om na te gaan: op de reparatieformulieren die ze voor je kunnen uitdraaien (n.a.v. je reparatienummer) staan ook de IMEI-in en IMEI-out nummers. Wellicht dat je hier ook nog wat uit kan afleiden.

Ik zou persoonlijk in de brief de volgende dingen benadrukken:
- Het toestel is bij een leeftijd van 3 weken oud defect opgestuurd met enkel pixelfouten in het display, zonder enige beschadigingen aan het toestel en/of barsten in het display (vaak wordt dit in de winkel getest door lichte druk uit te oefenen op het display, als het display dan écht verkleurt zie je dit vaak gebeuren rondom een barst)
- Bovenstaande aangeven met vermelding van het eerste reparatienummer en aangeven dat ook hierop nergens iets wordt aangegeven betreffende de staat van het toestel.
- De medewerker in de winkel gaf aan dat het toestel niet beschadigd is aangekomen, omdat hij dan direct teruggestuurd zou worden inclusief foto. Dit is niet gebeurd, dus is hij in goede staat aangekomen.
- Binnen de eerste 6 maanden ligt de bewijsplicht bij de verkoper: zij moeten dus aantonen dat jij onzorgvuldig met je toestel bent omgegaan.

Eventueel zou je eerst even contact kunnen opnemen met de winkel, mijn ervaring leert dat dit soort procedures precies zijn zoals jij beschrijft: de medewerker wordt van links naar rechts en vervolgens van boven naar onder gestuurd om vervolgens weer terug te keren. Het duurt dus erg lang, alles moet uitgezocht worden. Mocht je contact opnemen zou ik ook afspraken maken over wanneer je weer van ze hoort en met wie je hebt gesproken: dan kun je ze hieraan houden.
Houd er wel rekening mee dat je dit soort dingen vaak alleen bij een winkel voor elkaar krijgt als ze je probleem 'verstaan' en willen oplossen. Een winkel binnen een grote keten als eerdergenoemde heeft absoluut niet zelf de verantwoording om je probleem á la minute op te lossen: zij zullen het dus altijd zelf via het kantoor moeten regelen. Wellicht dat het helpt als zowel zij (de winkel) als jij de klacht doorzet?

Verder echt een dikke plus voor je openingspost! Heel duidelijk! Ik hoop dat alle tips die je hebt gekregen helpen om je probleem op te lossen.

Overigens nog even een tip over je reactie: de T-for-Telecom als keten is verkocht en bestaat straks niet meer, als je dan dus problemen hebt met je toestel heb je een probleem aangezien de garantie via de verkopende partij verloopt. Aangezien die niet meer bestaat, zal je het dus via de fabrikant moeten oplossen. Lang niet elke fabrikant is zo klantvriendelijk om je dan te helpen!
Ook zal BelCompany op zich geen rommel verkopen: als zij het toestel zo hebben binnengekregen (geloof mij maar, het komt voor!) kunnen zij er ook niets aan doen. Maar, ze moeten het natuurlijk wel oplossen! Het had in dat geval echter ook bij een T-for-Telecom kunnen voorkomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Arjan90 op 21-08-2010 21:43 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Sp!tF!re schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 21:38:
Om een lang verhaal kort te maken: je geeft aan dat in de winkel is aangegeven dat hij niet beschadigd is aangekomen bij Teleplan, dan was hier immers een foto van gemaakt. Daarna geef je aan dat het valschade zou zijn van dat je hem hebt laten vallen: heb je hem ook daadwerkelijk een keer laten vallen? Wat mij betreft absoluut relevant.
Er is door verkoper/reparateur beweerd dat de usb kapot is, terwijl dat bij inleveren nog niet zo was.
Daarnaast is er op het reparatieformulier absoluut ruimte voor het desbetreffende bedrijf om aan te geven welke defecten en/of beschadigingen er zijn aan het toestel. Als er dus geen enkele op- of aantekening staat zou ik dit zeker vermelden in de brief
[...]
Ik zou persoonlijk in de brief de volgende dingen benadrukken:
[tips]
Verzamel van alle relevanten documenten een kopie en stuur de kopie daarvan weer mee met je klacht..
Overigens nog even een tip over je reactie: de T-for-Telecom als keten is verkocht en bestaat straks niet meer, als je dan dus problemen hebt met je toestel heb je een probleem aangezien de garantie via de verkopende partij verloopt. Aangezien die niet meer bestaat, zal je het dus via de fabrikant moeten oplossen. Lang niet elke fabrikant is zo klantvriendelijk om je dan te helpen!
Dat maakt niets uit, rechten en plichten gaan gewoon over naar de nieuwe eigenaar.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:03
PcDealer schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 21:44:
[...]
Er is door verkoper/reparateur beweerd dat de usb kapot is, terwijl dat bij inleveren nog niet zo was.
Ik heb niet de expertise om van buitenaf een toestel te kijken of de USB wel of niet defect is. Bij mijn oude 6300 zou ik niet eens weten of hij wel of niet werkt: ik gebruik de mini-usb aansluiting nooit. Wat ons weer terug brengt bij de vraag: is hij wel of niet gevallen? Dit kan ik er niet uit afleiden. Dit doet overigens niets af van het feit dat hij zwaarbeschadigd is teruggekomen, maar het zou wel dingen kunnen verklaren.
[...]

Verzamel van alle relevanten documenten een kopie en stuur de kopie daarvan weer mee met je klacht..
Goede! Zeker die reparatieformulieren meesturen waar dus niet op vermeld zou staan dat hij beschadigd is.
[...]

Dat maakt niets uit, rechten en plichten gaan gewoon over naar de nieuwe eigenaar.
Er is geen nieuwe eigenaar. De panden zijn verkocht (ik zie inderdaad dat ik dit niet duidelijk verwoord heb). De panden zijn (voor een deel) wel overgenomen door een andere telecomretailer (KPN/Telfort/Hi). Ook de medewerkers bij T-for-Telecom gaan namelijk niet mee, die moeten weer in sollicitatieprocedure. De eerste winkels gaan binnenkort sluiten volgens mij. Ze zijn dus concreet niet overgenomen, Telefoonkopen.nl heeft toendertijd ook veel oude panden van Orange overgenomen maar niet Orange zelf ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Arjan90 op 21-08-2010 21:57 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:30
Ik zou de volgende keer gewoon op internet kopen. Want je ziet maar weer: Kopen in een fysieke winkel heeft geen enkel voordeel. Wel een groot nadeel, namelijk dat ze veel duurder zijn.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een barst bij de usb aansluiting en de pinntetjes zijn omgebogen. Je kan dus wel degelijk zien dat hij kapot is. Dit was voor het opsturen alleen niet zo.

Over op het internet kopen ben ik het helemaal mee eens. Bijna alles koop ik op het internet. Er zit een heel groot verschil tussen. Mijn telezoom voor me dslr bijvoorbeeld was op het internet 300 en in de mediamarkt 650 ik bedoel wtf.

Het was alleen dat me oudere broer per se een symbian telefoon nodig had. Mijn moeder en ik hebben toen deze telefoon gekozen omdat het de goedkoopste symbian was die er is. En hij kon niet zonder zijn telefoon.

Het was alleen niet wat hij wou dus nadat hij een andere gekocht had, via het internet inderdaad kreeg ik hem. We konden de telefoons omruilen, alleen hij wou een e52. Het verschil tussen de 6220 inleveren en een e52 daarvan in de plaats of een e52 op het internet bestellen was... 5 euro weer wtf.

Alleen ik had het gevoel bij de bel company service te verwachten.

Nu is alleen mijn vraag alsnog of ik niet kan weigeren een vervangende telefoon te krijgen. Want ik heb niet weer zin in een ervaring als deze. En op de ene of andere manier is de kans toch best wel groot dat mobiele telefoons en dat soort dingen in de garantie periode kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Uit de verschillende posts in dit forum lijkt dat je klacht over ons, BelCompany gaat.

Zou je telefonisch contact met ons willen opnemen, dan kunnen wij je klacht verder bekijken.
We zouden in elk geval de volgende informatie van je willen ontvangen:
- Op welke datum heb je het toestel gekocht.
- Wat is het imeinummer van het toestel.
- In welke winkel (plaats) heb je het toestel ter reparatie laten opsturen.
- En heb je het reparatienummer voor ons.

Je klacht staat bij ons geregistreerd onder nummer BC1008-772.
Je kan ons bereiken via 0318-569 852

Met vriendelijke groet,

BelCompany WebCare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:55:
Goedemorgen,

Uit de verschillende posts in dit forum lijkt dat je klacht over ons, BelCompany gaat.

Zou je telefonisch contact met ons willen opnemen, dan kunnen wij je klacht verder bekijken.
We zouden in elk geval de volgende informatie van je willen ontvangen:
- Op welke datum heb je het toestel gekocht.
- Wat is het imeinummer van het toestel.
- In welke winkel (plaats) heb je het toestel ter reparatie laten opsturen.
- En heb je het reparatienummer voor ons.

Je klacht staat bij ons geregistreerd onder nummer BC1008-772.
Je kan ons bereiken via 0318-569 852

Met vriendelijke groet,

BelCompany WebCare
Het zou niet nodig moeten zijn, maar ik zeg altijd maar zo: Overal kan iets mis gaan, dat is geen probleem, als er maar een acceptabele oplossing voor komt.

Succes verder met het probleem!

Youtube: DashcamNL

Pagina: 1