Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-03 19:48
Hallo allemaal,

Gister was ik op klus op een feest en was er foto's aan t schieten. En plots werd de flits ineens enorm fel en zo een aantal achter elkaar. Volgens mij had ik niets aan de instellingen veranderd en na een instellingen reset was het nog niet voorbij.

Dit probleem kwam vaker voor op de avond en nadat ik de batterijen van mijn Canon 430EX II even eruit haalde en erin deed.. Was het probleem voorbij. Maar na verloop van tijd kwam het terug. ;(

Ik heb het gevoel dat de flitser oververhit werd, kan dat?

De camera die ik gebruikte, was een Canon EOS 50D op de M stand.

Ik hoor graag jullie advies.. Wat ik ermee moet/kan doen. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 15:05

mennovanw

Canon? You can!

Het bekende "TTL" in plaats van "E-TTL" probleem. Je flitser maakt even geen goed contact en en schiet op "TTL" modus (en flitst op vol vermogen). Reinig de contacten met een stufje en zorg dat de flitser echt goed gemount is (ook op portretstand flitsen heeft er invloed op: ik vermoed een flistvoet-ontwerp wat niet geheel op de taak berekend is, de 580 EX II heeft er ook last van).

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-03 19:48
Hmmm, dat zal ik eens even checken! Dank voor je tip. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:41
mennovanw schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 18:08:
Het bekende "TTL" in plaats van "E-TTL" probleem. Je flitser maakt even geen goed contact en en schiet op "TTL" modus (en flitst op vol vermogen). Reinig de contacten met een stufje en zorg dat de flitser echt goed gemount is (ook op portretstand flitsen heeft er invloed op: ik vermoed een flistvoet-ontwerp wat niet geheel op de taak berekend is, de 580 EX II heeft er ook last van).
En is hier ook een werkende oplossing voor? Ik bedoel, ik heb de schroefjes van de flitsvoet + hotshoe beide goed aangedraaid, de contacten perfect gereinigd, en nog steeds heb ik er af en toe last van. En op internet zie ik niet meer staan als die 2 dingen.