Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldSmits
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-05-2023
Ik ben op zoek naar een nieuw geluidssysteem voor mijn pc, mijn budget is 200 euro.

Nou heb ik de Soundsticks van Harman Kardon gevonden voor 140 euro, en na het lezen van wat reviews ben ik hier best enthousiast over.

Afbeeldingslocatie: http://www.computerspeakerreviews.org/wp-content/uploads/2010/06/Harman-Kardon-SoundSticks-II.jpg

verder heb ik de M-audio Studiophile BX5a deluxe bij feedback voor 105 euro per stuk gezien. een stuk duurder dan de Harman Kardon, maar ook hier zijn de reviews erg lovend.

Afbeeldingslocatie: http://www.sweetwaveaudio.com/sales/m-audio/studio_monitors_files/BX5a-deluxe.jpg

wat zijn jullie meningen over deze twee systemen of hebben jullie betere suggesties
ik ben niet erg ervaren in het kopen van dit soort systemen en ik kan wel wat advies gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:45

FeaR

In GoT we trust

Dit is wel redelijk appels met peren vergelijken: je vergelijkt nu een 2.1 pc-setje met een 2.0 setje studiomonitoren...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:36

GaMeOvEr

Is een hork.

Dus je vergelijkt een bonksetje met een stelletje best fatsoenlijke monitoren?

Mijn advies: goedkoop en bonken HK spul, fatsoenlijk geluid, de monitors.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 13:20
M-audio heeft ook 2.0 pc speakersets. Komen dacht ik in de buurt van die HK qua prijs.

http://tweakers.net/pricewatch/254671/m-audio-studiophile-av-40.html

Daar heb ik ook heel lovende dingen over gelezen en deze zijn beter te vergelijken omdat hier een versterker zit in gebouwd. Bij die M-audio BX5a lijkt me dat je een losse stereo versterken nodig zult hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:34

mr.paaJ

generatie cmd+z

actieve speakers, dus geen losse versterker nodig. Als je toch al een budget van €200 vrijgemaakt hebt zou ik de M-Audio's nemen. Liever natuurlijk eerst gaan luisteren, maar in ieder geval qua opzet wel een stuk serieuzer dan de soundsticks.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldSmits
stel ik neem de BX5a's, en ik wil deze aansluiten op verschillende bronnen ( platenspeler, laptop, pc) hoe kan ik dit het beste doen zonder dat constant kabels moet omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
RonaldSmits schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 19:56:
stel ik neem de BX5a's, en ik wil deze aansluiten op verschillende bronnen ( platenspeler, laptop, pc) hoe kan ik dit het beste doen zonder dat constant kabels moet omzetten.
Als je geen receiver hebt, even op eBay kijken voor een goedkope audio switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
die BX5a's hebben wel een andere aansluiting dan ik bij pc/ht receivers gewend ben. ff kijken er zit xlr en 1/4 jack aansluiting op, ik weet niet of alle versterkers dat accepteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldSmits
ik ben nogal een leek wat betreft audio aansluitingen, als ik een audio switch of receiver gebruik om de monitors te koppelen aan verschillende bronnen, dan zal ik ook een aantal verschillende kabels nodig hebben. Ik heb even gezocht naar audio switches maar ze hebben geen xlr of 1/4 jack aansluiting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:34

mr.paaJ

generatie cmd+z

je kunt gewoon een (mono) 1/4 jack naar RCA verloop kabel halen, één per speaker. met een normale RCA switch kun je dan verschillende bronnen selecteren.

--
voor je platenspeler zul je nog wel een aparte phono-voorversterker nodig kunnen hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door mr.paaJ op 21-08-2010 21:12 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:05

BHQ

+1 voor de M-audio's. Klinken waarschijnlijk een stuk vlakker/helder dan die 2.1 bonkdingetjes.

Mbt. meerdere sources, een mengpaneeltje van een beetje deugelijke kwaliteit (Yamaha etc) kan zoiets wel oplossen. Dan heb je 6,3" jacks en kan je volumes individueel afregelen.

Verloopkabels van bijv, 3,5" stereo jack naar 2x 6,3" mono zijn er gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
maar dan gaan de kosten wel even wat hoger uitvallen dan 200 euro. Mengpaneeltje kost lijkt mij zo ook al snel 100 euro of (veel) meer. En dan nog van die verloop kabels. Mij lijkt het dat de TS het zich onnodig moeilijk maakt met deze M-Audio monitors. Dan kun je beter Mordaunt Short's aviano of avant 902i (mooie aanbieding via kieskeurig gevonden) of Wharfedale diamond 10.1 kopen van 100 euro en een 2e hands stereoreceiver. Scheelt volgens mij veel gehannes met kabels en extra apparatuur en aansluitmogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Om het allemaal binnen budget te houden:. Voor de juiste kabeltjes, ook weer eBay/dealextreme grote kans dat de door jou gezochte kabel met de juiste uiteinden daar wel opstaat voor een paar dollar. Mocht je ze uiteindelijk gaan halen laat je dan weten hoe ze klinken? Of plaats een review ;). Succes iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldSmits
Ik ga dinsdag langs feedback om te luisteren naar de BX5a en voor wat advies, iedereen alvast bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldSmits
Ik ben vandaag naar feedback geweest en ik heb de BX5a Deluxe aangeschaft samen met een mengpaneeltje van behringer. Ik ga het zaakje morgen installeren!
Pagina: 1