[VIM] Vrije cursor instellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronozphere
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-12-2020
Hey,

Ik weet niet pricies waar ik dit neer moet zetten. Excuses als dit onderwerp in de Devschuur thuis hoort.

Ik wil er graag voor zorgen dat ik in de VIM editor mijn cursor overal heen kan bewegen met de pijltjes, ook als ik ergens nog geen tekst getypt heb. Normaal gezien moet je altijd een aantal keer tab of space drukken om naar het einde van de line te komen.

heb begrepen dat ik dit kan configureren, alleen ik heb geen flauw idee hoe. Heb verschillende keren gegoogled, maar werd er niets wijzer van.

Kan iemand helpen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 17:21

deadinspace

The what goes where now?

chronozphere schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:51:
Ik weet niet pricies waar ik dit neer moet zetten. Excuses als dit onderwerp in de Devschuur thuis hoort.
Officieel in Client Software Algemeen vermoed ik, maar vi(m) heeft zo'n sterke relatie met Unix dat dit subforum me in praktische zin de beste plek lijkt ;)
Ik wil er graag voor zorgen dat ik in de VIM editor mijn cursor overal heen kan bewegen met de pijltjes, ook als ik ergens nog geen tekst getypt heb. Normaal gezien moet je altijd een aantal keer tab of space drukken om naar het einde van de line te komen.

heb begrepen dat ik dit kan configureren, alleen ik heb geen flauw idee hoe.
Jep, dat kan met
:set virtualedit=all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronozphere
wow. Heel erg bedankt. _/-\o_

Dacht eigenlijk dat ik hier geen reply op zou krijgen, omdat het een hele specifieke vraag is. Maar gelukkig valt het weer mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chronozphere schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 15:30:
wow. Heel erg bedankt. _/-\o_

Dacht eigenlijk dat ik hier geen reply op zou krijgen, omdat het een hele specifieke vraag is. Maar gelukkig valt het weer mee. ;)
Waarom gebruik je geen echte editor? Bijvoorbeeld GNU Emacs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronozphere
Waarom gebruik je geen echte editor? Bijvoorbeeld GNU Emacs.
Hehe.. grapjas. O-) ;)