[NAS] WD ShareSpace extra geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Ik kan het nergens vinden op internet dus daarom eens tijd om het hier te vragen, ik vind mijn WD ShareSpace nogal traag en via SSH d.m.v. het commando top zie ik dat al het geheugen wat dat ding heeft gebruikt wordt tijdens het kopiëren.

Nou hebben we nog een 2e NAS hier thuis staan, een Netgear ReadyNas duo. Nou weet ik bij dat ding dat je de standaard geheugen module kan vervangen door een 1gb module wat deze een stuk sneller maakt. Nu weet ik alleen niet of dit mogelijk is met de WD ShareSpace, weet een van jullie dat?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Tenzij je *erg* veel geheugen hebt is in Linux altijd vrijwel al het geheugen in gebruik. Alle geheugen die niet ergens anders voor nodig is wordt als cache ed gebruikt.
Bij 'top' moet je eigenlijk de hoeveelheid 'buffers' en 'cache' bij 'free' optellen (en/of van 'used' aftrekken, natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Klopt, nou heb ik wel gezien dat bij onze andere nas, een ReadyNAS Duo er een redelijk verschil is in overdracht snelheden over het netwerk met meer geheugen er in dus daarom vroeg ik mij dit af, voor zover ik weet is het helaas toch niet mogelijk om er meer bij in te prikken.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8