Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160457

Topicstarter
Hoi,

Heb onlangs Windows 7 geïnstalleerd, en de oude webcam doet het daarop niet meer.
Nu wil ik een nieuwe (HD) webcam aanschaffen, mijn oog is gevallen op de Trust Widescreen HD Webcam,
en de Microsoft LifeCam HD-5000.

De Trust heeft een veel hogere resolutie, en heeft twee LEDS. Ze zijn beide even duur, mijn vraag is nu welke de beste keus is.
Ik wil de cam voornamelijk voor videochatten gebruiken, maar ook om af en toe een video te recorden.

link Trust Cam:
http://www.alternate.nl/h...ARDWARE&l1=Webcams&l2=USB

link Microsoft Cam:
http://www.alternate.nl/h...ARDWARE&l1=Webcams&l2=USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 09:10
Don't trust Trust zeg ik altijd :) maargoed dat ben ik. Trust is een beetje een budget merk met niet altijd even goede kwaliteit.
Volgens mij is het wel een nederlands of in nederland gevestigd bedrijf.

Als een budget merk je niet uit maakt is het een betere deal om de Trust te halen.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipvD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-07 12:57

PhilipvD

Ondertiteld

Ik zou voor die van Microsoft gaan. Het zal ook een persoonlijke keuze zijn.
En ik denk dat je bij Microsoft beter af bent kwa garantie.. maar hier durf ik eigenlijk niks over te zeggen aangezien ik geen ervaring heb met de garanties van Trust.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Okej, ik wil gewoon de webcam met de beste prestaties, het lijkt erop dat het dan de Trust is, op papier dan.
Maar dat zegt ook niet alles dacht ik over de video-kwaliteit, vandaar ik het hier vraag;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16
Ik gebruik een Sony PS3 Eye. 640 x 480 pixels op 60 Hz, 320 x 240 op 120 Hz en bizarre goede geluidskwaliteit. De beste webcam die ik tot nu toe heb gehad. Een resolutie van 720p is natuurlijk hoger. Misschien heb je toevallig een PS3 Eye liggen, kan je die eens testen met een PC driver.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 21-08-2010 20:13 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:10

KneoK

Not in a million lightyears

Anoniem: 160457 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 20:08:
Okej, ik wil gewoon de webcam met de beste prestaties, het lijkt erop dat het dan de Trust is, op papier dan.
Maar dat zegt ook niet alles dacht ik over de video-kwaliteit, vandaar ik het hier vraag;)
Als je wat reviews opzoekt dan vind je er in ieder geval een paar van de Microsoft, bijvoorbeeld:
Cameras
Microsoft's budget 720p HD-5000 LifeCam reviewed (video)
By Tim Stevens posted Mar 26th 2010 9:11AM
Microsoft's budget 720p HD-5000 LifeCam reviewed (video)
A week after becoming a reality, Microsoft's LifeCam HD-5000 webcam has been given the review treatment by Mobile + Netbook and, while it delivers what looks to be generally excellent quality video, it doesn't score perfectly high marks. For one thing, this cam does not feature onboard hardware encoding, which resulted in 40 percent CPU utilization for this tester when recording at 720p on a Core i5 750 processor -- ouch. This also means that the cam will not be usable for Skype HD, as that service requires onboard hardware encoding. But, other than some slow focus issues, the camera delivered quite good quality and color and, at just $50 MSRP (we're seeing them for $40 online), it's still quite a bargain.
Videochatten in HD kun je waarschijnlijk vergeten, dit zal ook wel voor de Trust opgaan, ik kan me niet voorstellen dat zij voor 40 Euro wel hardware encoding bieden. Je hebt dus een redelijke pc nodig om in HD te recorden. Verder lijken het me beiden voor de prijs wel aardige apparaatjes maar ik deel ook de mening van Razwer, don't trust Trust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jumpman schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 20:12:
Ik gebruik een Sony PS3 Eye. 640 x 480 pixels op 60 Hz, 320 x 240 op 120 Hz en bizarre goede geluidskwaliteit. De beste webcam die ik tot nu toe heb gehad. Een resolutie van 720p is natuurlijk hoger. Misschien heb je toevallig een PS3 Eye liggen, kan je die eens testen met een PC driver.
En dat 120 Hz / geluidskwaliteit, dat werkt ook op de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
KneoK schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 20:26:
[...]

Als je wat reviews opzoekt dan vind je er in ieder geval een paar van de Microsoft, bijvoorbeeld:

[...]

Videochatten in HD kun je waarschijnlijk vergeten, dit zal ook wel voor de Trust opgaan, ik kan me niet voorstellen dat zij voor 40 Euro wel hardware encoding bieden. Je hebt dus een redelijke pc nodig om in HD te recorden. Verder lijken het me beiden voor de prijs wel aardige apparaatjes maar ik deel ook de mening van Razwer, don't trust Trust.
Okej, maar mijn pc zal het probleem niet zijn denk/hoop ik, I7 920/6GB/GTX275 met Windows 7
Hardware encoding onboard perse nodig om Skype HD te gebruiken? Doet die LifeCam Cinema dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:55
Ik heb die 5000, mooi ding ingebouwde mic, die gevoelig is. Mooi beeld, en in de hoogste resolutie kom je met Skype schermvullend binnen bij de ander. Autofocus ook. Software ook prima, en de firmware wordt ook eens de zoveel bijgewerkt. Kostte iets van 30 euro geloof ik bij Azerty. Ding bovenop je tft, en ze zien er horen je perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16
Anoniem: 160457 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 21:23:
[...]

En dat 120 Hz / geluidskwaliteit, dat werkt ook op de pc?
Yep, met een goede krachtige PC wel. Je moet alleen niet gaan streamen over je Internet verbinding. ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben nu voor de Trust HD webcam gegaan, aan de andere kant zeggen ze dat het veel beter is nu het beeld, maar als ik de bijgeleverde software gebruik (om te recorden) dan ziet het er gewoon niet uit. En dat in alle resoluties, terwijl de youtube video's van mensen die deze cam hebben er wel netjes uit zien.

bijv:
YouTube: Trust Widescreen HD Webcam - Review

Misschien moet ik andere software gebruiken? of is mijn ruimte te donker? heb al geprobeerd bij te lichten maar maakte niet echt verschil.
Pagina: 1