Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncank
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:00
Ik heb Outlook 32-bit op een 64-bit systeem en gebruik in de Rss-reader map een weergave van Google Reader (door de home page van deze map te veranderen naar google.com/reader).

Outlook gebruikt hiervoor echter de 64-bit IE om dit inline te renderen, maar dit zorgt ervoor dat de audio-bestanden niet werken in Google Reader. Die gebruikt namelijk flash, en dat werkt niet in 64-bit IE.

Weet iemand waar ik/of ik aan zou kunnen passen hoe Outlook hiermee omgaat? Ik gok dat het een registerkwestie is, maar kom niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Waarom denk je dat hiervoor de 64-bit browser geladen wordt? De 64-bit versie van IE wordt alleen geladen als Outlook ook 64-bit is. De 32-bit versie van Outlook laadt ook de 32-bit versie van IE.

Flash en vele andere plugins en scripts worden niet geladen via Outlook's interne "web browser". Het is ook niet bedoeld om als browser te fungeren, maar om statische web pagina's te laten zien eventueel icm Outlook's object model om interne data anders weer te geven zoals bijvoorbeeld Outlook Today.

De Folder Home Page/Outlook Today feature heeft overigens sinds Outlook 2007 de "deprecated" status gekregen. Er zijn dus momenteel geen plannen om het verder te ontwikkelen en het wordt ook niet aanbevolen om er nieuwe toepassingen voor te maken aangezien het eventueel uit een volgende versie gehaald kan worden. Het is momenteel alleen nog maar aanwezig voor backwards-compatibility.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncank
Ik kwam tot de conclusie dat Outlook de 64-bit browser gebruikt omdat de pagina-weergave exact hetzelfde is als wanneer ik de pagina in IE 64-bit open. In Google Reader heeft dat in 64-bit het gevolg dat de flash player bij audio-files vervangen wordt door een Windows Media Player die niets doet (in Outlook en browser).

Wanneer ik Google Reader in 32-bit IE open krijg ik wel de flash player te zien.

Ik weet echter niet of Outlook de browser-functionaliteiten ingebouwd heeft zitten, of dat deze gebruik maakt van een soort Internet Explorer-frame en de browser uit de Program Files map laadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
Het ziet eruit als de 64-bit versie omdat vanuit Outlook de Flash Player plugin ook niet geladen kan worden. Dit heeft verder niks met 32-bit of 64-bit van Outlook zelf te maken. Een 32-bit versie van Outlook op een 32-bit versie van Windows zal ook de Flash Player niet laden binnen Outlook.

Zoals gezegd; de 32-bit versie van Outlook laadt de 32-bit dll-bestanden van de IE browser en de 64-bit versie van Outlook laadt de 64-bit dll-bestanden van IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncank
Okej, thanks voor de info!

Wat wel raar is misschien, is dan dat de Quicktime player wel geladen zou kunnen worden. (WMP snap ik nog, omdat dat Microsoft-eigen is).

En wat ook raar is, is dat WMP de mp3's niet afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
Het is lang geleden dat ik dat uitgeprobeerd heb, dus ik weet niet meer precies hoe het zich gedraagt en wat wel en niet zichtbaar is. Over het algemeen komen er altijd scripts en het laden van bepaalde componenten aan te pas waar de boel op vast loopt en errors veroorzaakt of simpelweg niks laat zien.

Alles moet echt via een object model aangesproken worden of via ActiveX componenten welke compatible zijn met Outlook. Statische webpagina's laden dus wel gewoon, maar zodra er iets aangeroepen wordt via een browser plugin (zoals Flash) of een browser validatie plaatsvindt, dan houdt het al snel op.

Sinds de E-mail Security Update van zo'n 10 jaar terug is Outlook simpelweg geen Internet browser meer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik weet niet of het uiteindelijk veranderd is, maar net zoals zijn voorgangers zou outlook 2010 ook de render engine van word gebruiken ipv die van IE.

Al een ouder artikel en ondertussen kan dat natuurlijk anders zijn maar:
http://techworld.nl/techn...ft-renderen-met-word.html
http://www.email-standard...-to-ignore-web-standards/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncank
@kluyze

Volgens mij gaat dat tegenwoordig nog steeds zo, afgeleid aan het feit dat er sites bestaan als fixoutlook.org die een online petitie gestart zijn om Microsoft erop te attenderen dat dit anders moet. Leuk op die site is trouwens de weergave van eenzelfde html-email in Outlook 2000 en 2010. 2000 is stukken beter!

@Roady82
Ik snap inderdaad dat sommige scripts niet werken in Outlook, maar de Windows Media Player werkt bij mij in Internet Explorer ook niet in de Google Reader. Standaard worden alle play-buttons getoond met de pauze-knop actief; dus dit is zoals alle players na pageload eruit zien, een klik veranderd de knop in een play-button, maar afspelen how maar;)
Afbeeldingslocatie: http://imgupload.eu/images/5750.jpeg

--Edit--
ik zie dat dezelfde vergelijkings-afbeelding ook op de door jou geplaatste sites aanwezig is

[ Voor 47% gewijzigd door Duncank op 22-08-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
De render engine van Word wordt alleen maar gebruikt bij het renderen van e-mail content. Dit staat verder lost van de render engine die gebruikt wordt in andere delen zoals Folder Home Pages en het Help systeem waar gewoon IE/OS componenten gebruikt worden.

Als WMP ook niet werkt in IE via Google Reader, dan denk ik eerder dat er iets mis is met de implementatie van Google of iets op jou systeem is verder niet goed ingesteld. Meer mensen blijken hier last van te hebben.

BTW: Je plaatje geeft een "broken image" icoontje ;).

Pagina: 1