Ruimte tussen table rows in Firefox

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duskwither
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:22
Na het toevoegen van een flash object op de website van mijn vriendin, zien we in Firefox een lege balk tussen het flashobject en de rest. In zowel IE8 als Chrome hebben we dit probleem niet.

Klik

- Vergeef me de ongetwijfeld slechte omschrijving. Ik omschrijf wat ik zie, maar ken de techniek erachter niet goed genoeg om er minder lekentaal van te maken
- Positieve kritiek op de pagina wordt gewaardeerd, ondanks dat het doel van deze post het weg krijgen van de lege ruimte is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Duskwither schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:22:
- Positieve kritiek op de pagina wordt gewaardeerd, ondanks dat het doel van deze post het weg krijgen van de lege ruimte is
Opbouwende kritiek moet je ook positief benaderen. ;) Wat dat betreft hoeft die header helemaal geen flash te zijn, want het is een enkel plaatje. En de rechterkolom hoeft dan weer geen plaatje te zijn, want het is enkel tekst. :Y)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Voutloos schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:29:
[...]
Opbouwende kritiek moet je ook positief benaderen. ;) Wat dat betreft hoeft die header helemaal geen flash te zijn, want het is een enkel plaatje. En de rechterkolom hoeft dan weer geen plaatje te zijn, want het is enkel tekst. :Y)
Om daar nog even op door te gaan, dit zou Google zien en ieder ander persoon dat geen plaatjes kan of wil laden en geen flash wil of kan draaien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

[1]Get Adobe Flash player

[portfoliolayout2_05.jpg] [2][portfoliolayout2_06.jpg]
           [portfoliolayout2_07.jpg] [3][portfoliolayout2_08.jpg]
                          [portfoliolayout2_09.jpg]
                          [portfoliolayout2_10.jpg]
           [4][portfoliolayout2_11.jpg] [portfoliolayout2_12.jpg]
                            [5][cclogo_thumb.jpg]
                          [portfoliolayout2_14.jpg]
           [6][sportstracker_thumb.jpg] [portfoliolayout2_16.jpg]
                          [7][autotaivas_thumb.jpg]
                          [portfoliolayout2_18.jpg]
           [8][portfoliolayout2_15.jpg] [portfoliolayout2_20.jpg]
                        [9][portfoliolayout2_17.jpg]
                          [portfoliolayout2_22.jpg]
           [10][portfoliolayout2_19.jpg] [portfoliolayout2_24.jpg]
                         [11][latauslista_thumb.jpg]
                          [portfoliolayout2_26.jpg]
           [12][portfoliolayout2_27.jpg] [portfoliolayout2_28.jpg]
                        [13][portfoliolayout2_25.jpg]
                          [portfoliolayout2_30.jpg]
           [14][portfoliolayout2_31.jpg] [portfoliolayout2_32.jpg]
                        [15][portfoliolayout2_29.jpg]
                          [portfoliolayout2_34.jpg]
                                [footer.jpg]

Zit ik er ver naast om te zeggen dat dit direct uit Photoshop komt? ;)

Het is ook compleet niet noodzakelijk om een tabel te gebruiken, en als je dan toch afbeelding en flash gebruikt, zorg dan voor goede alternatieve content zoals een mooie <h1> op de plaats van je header en goede alt-teksten.

Om toch nog ontopic te blijven: Heb je in Firebug al gekeken of er ergens een margin of padding bij komt?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duskwither
De manier waarop kritiek gebracht wordt maakt het voor mij positief ;). Ondanks dat het niet per se nodig is, zou mijn vriendin de flash er graag in houden. Daarom dus nog steeds de vraag waarom er die lege balk verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duskwither
Je zit er niet ver naast ;). Photoshop en dreamweaver geloof ik. Verder kan ik nergens margins noch padding vinden. Blijft (voor mij?) ook vreemd dat Firefox deze padding wel weer zou geven, en chrome niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Niet elke browser is eenmaal hetzelfde dus, dat is het hem nou juist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben je er inmiddels al uit? Ik zie namelijk met Firefox 3.6.8 geen probleem. Welke versie gebruik je? En wat betreft het positieve commentaar zou ik uit vindbaarheids + snelheids overwegingen alles wat geen flash hoeft te zijn vervangen met HTML.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Duskwither schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:22:
Na het toevoegen van een flash object op de website van mijn vriendin, zien we in Firefox een lege balk tussen het flashobject en de rest. In zowel IE8 als Chrome hebben we dit probleem niet.
I.c.m. bepaalde doctypes vind rendering van pagina's in Firefox plaats in 'almost standards compliance mode' of 'standards compliance mode'. (Beide worden in de user interface benoemd als 'standards compliance mode'.)

In de eerste modus is de renderer wat vergevingsgezinder m.b.t. het effect van de line-height en vertical-align CSS eigenschappen op object elementen. In de tweede is de renderer strikter en worden objects behandeld als volwaardige inline-replaced elementen, met als gevolg dat je met de waarde van de line-height en vertical-align eigenschappen rekening moet houden.

Maak je object element eens expliciet een block level element (met display: block via CSS). Dan zou het wel onder alle browsers goed moeten gaan. (Als dit tenminste het probleem is, waar het wel op lijkt.)

Verder ben ik het eens met alle voorgaande commentaar: alles wat niet Flash hoeft te zijn maak je dus ook niet Flash. Daar wilde ik verder nog aan toevoegen dat het gebruik van Flash voor een web-designer eigenlijk een zwaktebod is: "Ik weet niet hoe ik dit met standaard technieken in HTML/CSS/Javascript op moet lossen, dus gebruik ik maar Flash." Daarom is het een uitermate slecht idee om anno 2010 een portfolio site geheel in Flash op te zetten. Een select aantal elementen kan wellicht nog, als ze specifiek zaken doen die met standaard technieken moeilijk of niet te doen zijn, maar een gehele site is echt not-done.
Pagina: 1