• johanschr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-02-2021
Ik heb zonet van iemand een HD3870X2 overgekocht zonder koeler.

Is er een efficiente aftermarket koeler in omloop die dit ding ook goed koel houd? Ik had al iets gelezen over twee VF900's op de core's met een oude northbridge heatsink op de middelste chip. Maar heeft iemand bewijs dat deze oplossing ook goed werkt?

En zijn de ietswat goedkopere VF700's ook geschikt voor de core's?

Ps. Als iemand een defecte HD3870X2 heeft liggen die de koeler kan missen of de hele kaart voor een acceptabel prijsje kwijt wilt is dat ook prima.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:07

Matis

Rubber Rocket

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• johanschr
Ik kon geen enkele aftermarket koeler vinden voor de HD3870X2 (lucht).
Vandaar mijn vraag of er iets is wat ik kan gebruiken wat ook efficient genoeg is om het koel te houden, desnoods met wat aanpassingen.

Zou een koeler van een HD4870X2 niet passen met wat aanpassingen?

Verwijderd

Misschien kan je koelers aanpassen zodat ze wel passen , dan denk ik aan een soort Arctic Cooling Accelero S2 koeler , waarvan je de een naar boven buigt om boven de kaart te zitten. en de ander gewoon van onder laat zitten :o

• johanschr
Dat zou inderdaad een idee zijn, het liefst zo cheap mogelijk, maar voordat ik iets aanschaf hoor ik toch liever eerst of de mogelijkheid er wel voor is. Er zitten namelijk nog meer chips op de kaart die koeling nodig hebben. Heeft iemand al eens zo iets uitgeprobeerd?

• Kinnie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05-2025
ik zou het eens proberen bij V&A. Zullen wel lui met watercooling zijn die misschien het blok (lucht) nog hebben.
En zet er meteen bij om welk merk het gaat.

greets

Verwijderd

johanschr schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 19:14:
Dat zou inderdaad een idee zijn, het liefst zo cheap mogelijk, maar voordat ik iets aanschaf hoor ik toch liever eerst of de mogelijkheid er wel voor is. Er zitten namelijk nog meer chips op de kaart die koeling nodig hebben. Heeft iemand al eens zo iets uitgeprobeerd?
Heb eerlijk gezegd ook het idee dat die tweede core andere mounting gaten heeft , dan kan je toch niet zomaar zonder aanpassingen die tweede koeler monteren . Het geheugen wordt ook gekoeld met koelblokjes , maar op mijn 3870 heb ik die weggelaten , Gaat hoofdzakelijk om die gpu s te koelen.
Pagina: 1