Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een media player en heb verscheidene berichten op het forum gelezen maar ik kan nog beslissing nemen welke media player het gaat worden.

De volgende eisen:
- Films, Muziek en foto's kunnen streamen naar de televisie
- Via PC (via netwerk) Films en foto's kunnen plaatsen op de interne harddisk
- Minimaal 1 TB aan ruimte
- Download mogelijkheid bij voorkeur NZB
- Goede interface om door de verschillende VIDEO_TS mappen te bladeren

Tevens zou het mooi zijn als:
- Opnemen van televisie (digitaal via Ziggo)

Ik heb gekeken naar de volgende spelers:
- Emtec S800
- HTX-1000
- HDI Dune
- Xtreamer pro

Nog wat vragen:
- Mijn tv is HD Ready. Als ik een Full HD Media player koop kan dit problemen opleveren?
- Is het mogelijk dat een media player en compleet overzicht geeft van alle films die verspreid staan over de harddisk?
- Wat zou jullie voorkeur zijn uit bovenstaande spelers

Groet,

Richard

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Richard,

Over het algemeen hebben mediaspelers egeen PVR (opname) functie. Daarvoor zul je dus specifieiek moeten opletten bij aanschaf.

Over je overige vragen: Op een HD ready tv kun je zonder problemen een Full HD mediaplayer aansluiten. Deze kiest automatisch (of handmatig) de juiste resolutie voor jouw tv. Deze is immers HD-ready en kan communiceren op de gewenste instelling met jouw mediaplayer :)

Bij de Xtreamer heb je bijvoorbeeld een keuzelijst met alle filsm netjes onder elkaar. Zorg wel dat je de films dan bij elkaar in een map hebt staan, want anders moet je inderdaad flink gaan zoeken//scrollen/navigeren naar verschillende mappen.

Ik heb zelf een Xtreamer staan en ben er erg over te spreken. Ik raad je aan de betreffende topics eens goed door te nemen en op basis van jouw eisen en het feit of je wel of niet wilt kunnen opnemen, een keuze maken. :) Het voordeel van bijvoorbeeld een Xtreamer is, is dat er veel aanvullende stukljes software voor te vinden zijn.. lee sje maar eens in ;)

Als je nog aanvullende eisen hebt, kun je die natuurlijk in deze topic posten, zodat we je kunnen helpen! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Je zou ook naar een Popcorn Hour kunnen kijken, deze bieden eveneens een heleboel features en hebben ook een gemakkelijke Gui. Je zou op youtube kunnen zoeken zodat je kunt zien hoe de menu's per speler er uit zien, dat is ook belangrijk omdat het wel lekker moet werken natuurlijk.

Zelf heb ik een Asus O!Play, alleen daar kan geen HDD in.

@Michael Knight: mag ik vragen waarom het vorige topic gesloten werd en dit topic (qua inhoud hetzelfde, wel wat betere opmaak) wel open mag blijven?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:03
Voor nzb moet je een NMT hebben, maar dat is echt af te raden want dat duurt echt heel lang en heeft impact op je performance...

Ik heb zelf net een mede8er gekocht en die doet voor de rest prima wat jij beschrijft.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 20:25:

@Michael Knight: mag ik vragen waarom het vorige topic gesloten werd en dit topic (qua inhoud hetzelfde, wel wat betere opmaak) wel open mag blijven?
Natuurlijk mag je zulke dingen vragen. Bij voorkeur wel via dm, omdat discussies anders offtopic gaan. In dit geval stond het andere topic van deze user in het verkeerde subforum. Ts had zelf om slotje gevraagd.

Mocht je op een ander slotje doelen, dan heeft dat inderdaad met opmaak/eisen/voorkeuren te maken. Daarnaast was TS onzeker over het al dan niet compatibel zijn van deze hardware met zijn televisietoestel. Zulke dingen bieden meer basis om een topic open te houden.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle informatie.

Ik ga voor de AC Ryan Playon HD.

Thuis gebruik ik momenteel dLan 100 Mbps is dit snel genoeg voor het streamen van films?
Pagina: 1